تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832999243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردان «خانه پدری»: در این مملکت همه رها شدیم/ من هم نمونه این رهاشدگی هستم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کارگردان «خانه پدری»: در این مملکت همه رها شدیم/ من هم نمونه این رهاشدگی هستم
کیانوش عیاری به جلسه نمایش فیلم «فرار از تله» ساخته زنده‌یاد جلال مقدم رفت تا بگوید که در این مملکت همه رها شده‌ایم و هیچ استعدادی جدی گرفته نمی‌شود.
به گزارش نامه نیوز، عیاری شنبه ۲۰ تیر به سالن سیف‌الله داد خانه سینما رفت تا بعد از نمایش «فرار از تله» درباره این فیلم و وضعیت سینمای ایران سخن بگوید.
او گفت: «زمانی که فیلمفارسی یکه‌تازی می‌کرد «فرار از تله» در سینمای ایران درخشید. البته فیلم نقص‌هایی هم دارد ولی مقدم با تکیه بر سینمای بدنه آن زمان توانست فیلم خوبی ارائه دهد.»  او با تقسیم کردن این فیلم به دو پاره اکشن و رئالیستی گفت: «شروع این فیلم خیره‌کننده است. تیتراژی حساب شده و پایان‌بندی فوق‌العاده دارد. من در آثارم تعمدا از جلال مقدم تاثیر نگرفتم ولی ممکن است تاثیراتی که فیلم‌های او از جمله «فراز از تله» بر ذهن من گذاشته‌اند در فیلم‌هایی مثل «آن سوی آتش» به چشم بخورد. مرحوم مقدم کلمه انسانی زمینی بود و این مشخصه در فیلم‌هایش قابل مشاهده است. » عیاری ادامه داد: «به گمانم جریان موج نوی سینمای ایران بیشتر از فیلمی مثل "فرار از تله" نشأت می‌گیرد و فیلم‌هایی مثل "جنوب شهر" و "شب قوزی" این سینما را نمایندگی می‌کنند اما این آثار به جریانی ماندگار بدل نشدند. فیلمی مثل "فرار از تله" به نیت متفاوت بودن ساخته نشده بلکه مقدم می‌خواست فیلمی خوب و آبرومند برای مردمی بسازد که درگیر تماشایفیلم فارسی بودند.» کارگردان «بودن یا نبودن» ادامه داد: «از مشخصه‌هایی که در موج نو دیده می‌شود و در این فیلم هم وجود دارد می‌توان به عدم سوءاستفاده از احساسات تماشاگر و بازی نگرفتن خرد مخاطب اشاره کرد. این ویژگی‌ها در "فرار از تله" و فیلم دیگر جلال مقدم یعنی "پنجره" دیده می‌شود و مبین شرف فیلمساز است. من سرسپرده سینمایی هستم که ارتباطی بی‌واسطه با تماشاگر داشته باشد و مخاطب را فریب ندهد.» کارگردان «خانه پدری»  افزود: «استفاده خوب جلال مقدم از فضاسازی‌های شهر دزفول باعث شده این فیلم یک هویت کلی را دربرداشته باشد. درواقع او لوکیشن را به خدمت می‌گیرد تا مفهوم موردنظر خود را بیان کند. اما همچنان در مورد پایان‌بندیتأکید می‌کنم که اتفاقات موجود در این فیلم را که از جنس سینمای فرانسه است، نمی‌توانم بپذیرم. به نظرم زوایای دوربیناغراق شده هم چندان به دل نمی‌نشیند اما در مقابل صحنه‌ای که کریم و جلال با هم هستند و به دلیل لال بودن جلال دیالوگی بینشان مطرح نمی‌شود بسیار خوب از آب درآمده است.» عیاری با اشاره به شخصیت جلال مقدم  گفت: «در مملکت ما، همه رهاشده هستیم، هیچ استعدادی جدی گرفته نمی‌شود و در مقاطعی شاید دست به خودزنی بزند. منهم نمونه دیگری از این رهاشدگی هستم در صورتیکه باید شرایط به گونه‌ای باشد که به من اجازه کم کاری ندهد اما اینگونه نیست. یک مورد مشابه دیگر از این رهاشدگی در سینمای ایران مرحوم فریدون گله است که ویژگی‌هایی از این دست در زندگی او هم قابل مشاهده است.» کارگردان «بیدار شو آرزو» افزود: «چند سال پیش قرار بود با مرحوم جلال مقدم مصاحبه‌ای داشته باشم که به دلیل تعلل من میسر نشد. بعدها با شبح او مصاحبه‌ای کردم که این مصاحبه خیالی آنقدر طولانی و قطور شد که آقای هوشنگ گلمکانی پیشنهاد کرد آن را به عنوان یک کتاب چاپ کنیم.»   در بخش دیگری از نشست عیاری درباره موسیقی این فیلم که توسط مرحوم مرتضی حنانه ساخته شده، عنوان کرد: «حجم موسیقی در فیلم زیاد است ولی در عین پرحجم بودن موسیقی زیبایی دارد که در جشنواره سپاس همان سال در کنارموسیقی متن "داش آکل" ساخته اسفندیار منفرد زاده قرار گرفته و موفق به کسب جایزه شد.»


منبع: خبرآنلاین


۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن