تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1842446427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان نتیجه تسلیم در برابر خداوند چیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان
نتیجه تسلیم در برابر خداوند چیست
کسانی که در برابر ظواهر دنیا تسلیم نیستند، باطن دنیا را در کنار باطن آخرت، حق، عبادت و قرآن در نظر می‌گیرند، اینها در برابر خداوند چون و چرا نمی‌کنند و هیچگاه تحت تأثیر مشکلات قرار نمی‌گیرند.

خبرگزاری فارس: نتیجه تسلیم در برابر خداوند چیست



خبرگزاری فارس ـ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان (استاد اخلاق): اگر بالاتر از مقام عبودیت خداوند مقامی وجود داشت، یقیناً پروردگار عالم آن را در قرآن کریم مطرح می‌کرد چرا که حضرت حق هیچ بخلی نسبت به تقرب و هدایت مردم به مقاماتی که ویژه آنهاست، ندارد. پروردگار جهان عین جود، صفا و کرم است و عطای او به بندگان کامل و جامع است. اگر انسان‌ها اموری را در زندگی روزمره‌شان محدود یا کم می‌بینند به این علت است که خداوند پرده‌ای بین ما و آن امور قرار داده‌اند که اگر این پرده برداشته شود، محدودیت از بین می‌روند. در قرآن کریم و روایات حقایقی در این زمینه بیان شده که انسان وقتی به آن حقایق دقت می‌کند، از رحمت خداوند در تعجب باقی می‌ماند. امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند که عیسی‌بن مریم(ع) یک پیراهن داشتند، چراغ شبشان ماه و کفش پایشان پوست پایشان بوده است. این ظاهر زندگی مادی ایشان است که از زندگی مادی چیزی کم نداشتند و در باطن امر نیز، حضرت عیسی (ع) در همان موقعیتشان مقام بسیار والایی داشتند. امام صادق (ع) زمانی که حسنه در دنیا را مطرح می‌کنند، می‌فرمایند که حسنه در دنیا یک زندگی مادی قابل قبول عبد پروردگار است، ما نباید این زندگی مادی را با چشم مادی بررسی کنیم و همه حقایق را باید با باطنش بسنجیم. امام صادق(ع) می‌فرمایند که موسی بن عمران یک زمانی دلش به حال صیادی سوخت و به نظر ظاهر وضع مادی این صیاد را ضعیف دید درحالی که پروردگار عالم باطن این مسئله را به موسی بن عمران نشان داد و خطاب رسید که من پرده باطن این صیاد را کنار می‌زنم تا نگاه کنی و بعد نظر دهی. زمانی که پرده کنار می‌رود موسی بن عمران نسبت به این صیاد بسیار شاد می‌شود و کامل نسبت به وضع آن صیاد قانع می‌شود. زمانی که ابن زیاد به تمسخر از حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا پرسید که حال دنیا را چگونه می‌بینید؟ زینب کبری براساس نگاه به باطن جواب ابن زیاد را داد که تصور می‌کنم ابن زیاد و کسانی که این پاسخ را شنیدند اصلا نفهمیدند که ایشان چه گفت. حضرت فرمودند که من دنیایمان را جز زیبایی ندیدم! بنابراین حضرت زینب (س) با استقامتی که در این مسیر داشت، از کوره در نرفت، نفسی به شکایت نکشید و در دل مبارکش با پروردگار چون و چرا نکرد. امیرالمؤمنین (ع) در روایتی می‌فرمایند که ما اگر به باطن دنیا برسیم به باطن آخرت، حق، عبادت، قرآن و به باطن همه چیز در حد خودمان رسیده‌ایم.  کل مردم فقط ظاهر دنیا را می‌بینند و هر چیزی هم که ارزیابی می‌کنند با همین ظواهر است بنابراین بیشتر ارزیابی‌ها هم غلط است و در فضای این ارزیابی‌ها انسان از پروردگار هم گله‌مند می‌شود، از زندگی سیر می‌شود و میلیون‌ها چون و چرا برای خداوند می‌آورد و نسبت به مسائل دینی هم ضعیف می‌شود اما کسانی که باطن‌نگر هستند، هیچ‌گاه تحت تأثیر مشکلات قرار نمی‌گیرند. پیش صاحب‌نظران ملک سلیمان باد است/ بلکه آن است سلیمان که ز ملک آزاد است آنکه گویند که بر آب نهاد است جهان/ مشنو ای خواجه که تا در نگری در باد است   انتهای پیام/ک

94/04/21 - 10:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن