تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804005006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب ، راه و اجرای طرح هادی سه محور توسعه متوزان روستاها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار ساری آب ، راه و اجرای طرح هادی سه محور توسعه متوزان روستاها است ساری - ایرنا - فرماندار شهرستان ساری گفت : با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه متوازن و پایدار روستایی ، آب و راه ، اجرای طرح هادی سه محور نجات بخش روستاهای منطقه خواهد بود.


جواد واحدی در نشست مشورتی بخشدار و دهیاران بخش کلیجانرستاق در حوزه آب و راه اهداف این نشست را به منظور همفکری و هم اندیشی در حوزه های عمرانی، آب و راه ، هماهنگی لازم برای هزینه کرد اعتبارات اعلام کرد و با تاکید بر اینکه بخش های چهاردانگه ،دودانگه و کلیجانرستاق محروم ازبسیاری از خدمات رفاهی و عمرانی هستند،عنوان داشت: سند توسعه روستایی با رویکرد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روستایی شکل می گیرد و بعنوان نقشه راه برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
واحدی با بیان اینکه کاستی ها ،تمام پتانسیل ها را تحت الشعاع قرارداده است ،گفت : مشکلات به فضای مدیریتی در بحث اعتباری برمی گردد و لازم است در تخصیص و توزیع اعتبارات بر اساس شاخص ها مدیریت شود .
فرماندار ساری بر لزوم شناسایی ظرفیت های موجود در روستاها تاکید کرد و ادامه داد:با توجه به تخصیص اعتبارات بحران و توزیع آن ، نیازبه تعریف پروژه ها در جذب اعتبار از سوی مسوولان روستایی و بخشداران است.
وی با اشاره به آرزوی بزرگ مردم منطقه وبا توجه به تصویب اجرای چهاربانده کردن جاده ترانزیتی ساری به تاکام در سفر استانی دولت به مازندران، افزود: این مسیر روزانه چهار هزار و در پایان هفته پذیرای دو تا سه برابر مسافر و گردشگر بوده که نیازمند تعریض و اعتبار ویژه برای اجرایی شدن دارد.
رییس شورای اداری شهرستان ساری در مورد اجرای طرح هادی وبازنگری این طرح خاطرنشان کرد: متاسفانه در طرح هادی سنتی برخورد شده وبعضا بدلیل عدم مشاوره کارشناسی طرح ها باید اصلاح گردد و در همین راستا اختلافاتی که بین بنیاد مسکن و راه وجود دارد ضرر و زیانش نصیب مردم می گردد .
فرماندار مرکز استان مازندران با تاکید براینکه سه محور آب و راه و اجرای طرح هادی نجات بخش روستاهای منطقه خواهد بود افزود :با توجه به پتانسیل های گردشگری در بیشتر روستاهای این منطقه می توانیم با استفاده از این ظرفیت ها بخش گردشگری روستایی را در این مناطق احیا کنیم.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری ساری سید تقی رسولی بخشدار کلیجانرستاق شهرستان ساری نیز در این نشست به ظرفیت ها و پتاسیل های این بخش اشاره و ابراز داشت : تمام ظرفیت ها و پتانسیل در سایه محرومیت ها و نداشته ها پنهان شده است .
وی با اعلام اینکه طرح ها و پروژههای نیمه تمام بسیارزیادی در این بخش وجود دارد ،خاطر نشان نمود : بخش کلیجانرستاق ازضعیف ترین منطقه در تخصیص اعتبار بوده است .
بخشدار روستاهای دارای مشکل آب را 23 روستا اعلام نمود و ابراز داشت : 7 روستا در وضعیت بحرانی و قرمز آب شرب قرار دارند و هم چنین بیش از سه روستا از مشکل زیر ساختی تامین آب شرب برخوردارند .
رسولی با اعلام اینکه بخش کلیجانرستاق دربخش کشاورزی بیش از ده هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد ، افزود : در این بخش بیش از 2 هزار و 750 هکتار زمین های شالیزاری موجود است که متاسفانه بدلیل وضعیت کمبود آب 30 هکتار ازشالیزارها خشک و رها شده و 400 هکتار در معرض استرس و خشک شدن است .
رسولی احداث سد زلم رود که مطالعات آن تهیه گردید را ضروری اعلام کرد و گفت : در اختیار قراردادن لوله و پمپ می تواند در کوتاه مدت امید بخش کشاورزان باشد .
بخشدار کلیجانرستاق تسریع در احداث چهار بانده نمودن راه کیاسر –ساری خاطر نشان کرد :در اختیار قرار دادن امکانات و پیمانکار و لزوم تجهیزات کامل در سرعت بخشیدن احداث این راه بسیار مهم است .
رسولی باتاکید براینکه تملک ملک در شهر هولار صورت گرفته است ، بیان داشت : شروع احداث چهار بانده نمودن هولار به ساری و بالعکس از ضروریات است .
وی افزود :شایسته است که اعتبار مصوبه وزارت راه و شهرسازی در راستای تملک 28 مغازه به مبلغ 300 میلیون تومان به حساب هولارداری هولار واریزشود .
این مسوول با اشاره به اینکه 12 روستاهای بخش آماده اجرای طرح هادی هستند، ولی متاسفانه اعتباری تخصیص نمی یابد خاطر نشان نمود : در اجرای طرح هادی دربعضی ازروستاها باید بازنگری صورت گیرد .
بخشدار هم چنین به سرانه اعتبار به دهیاری ها اشاره نمود و ابراز داشت : بدلیل عدم توانمند بودن روستاها در مباحث اقتصادی و عمرانی دهیاری ها از کمبود بودجه رنج می برند و از مسوولان استانداری درخواست می شود نگاه ویژه ای را اعمال نمایند.
وی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت بخش کلیجانرستاق دارای قابلیت شکوفایی بسیاراست،گفت : با توجه به وجود سد شهید رجایی ، دو روستای افراچال ، علمدره و گلورد با دارا بودن موقعیت جنگلی و مجاورت رودخانه پایلوت مناسبی برای گردشگری در این منطقه می تواند باشد.
بخش کلیجانرستاق با وسعت 5780 کیلومتر مربع ،بیش از 13 هزار نفر جمعیت دارد.این بخش دارای دو دهستان،48 روستا و آبادی ،32 دهیاری ٰ38 شورای اسلامی می باشد .
بخش کلیجانرستاق 146 شهید تقدیم نموده است.ک/1
6097



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن