تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798971813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمانشاه: لباس کُردی یکی از زیباترین لباس های موجود است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کرمانشاه: لباس کُردی یکی از زیباترین لباس های موجود است کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: لباس کُردی یکی از زیباترین لباس های موجود است و از تنوع رنگ و ظرافت های خاصی برخوردار است.


به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری روز شنبه به نقل از ابراهیم رضایی بابادی در بازدید از مرکز بنیاد کرمانشاه شناسی افزود: لباس کردی می تواند یکی از جذابیت های فرهنگی استان کرمانشاه و کشور باشد و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود و رواج پیدا کند.
وی در این نشست ضمن بیان اهمیت کار بنیاد کرمانشاه در حفظ و نگهداری داشته ها و سرمایه های فرهنگی استان اظهار داشت: کرمانشاه مرکز بسیاری از نژادها و گویش های مختلف و نیز ادیان و مذاهب است که به زبان کردی تکلم می کنند و این می تواند مبنای مهمی برای پژوهش و تحقیق باشد.
وی خواستار ارتباط بیشتر این مرکز با استانداری در جهت تبیین برنامه هایی در راستای اهداف این بنیاد شد و تصریح کرد: کرمانشاه نماد بارز و مشخص تنوع فرهنگی است و باید از این فرصت نهایت استفاده را در مباحثی چون گردشگری و میزبانی همایش ها و کنگره ها ببریم.
وی افزود: باید طرحی را در خصوص تاثیر داشته های استان کرمانشاه بر سایر مناطق کردنشین تهیه کنیم زیرا اثرگذاری کرمانشاهیان در طول تاریخ تاکنون، امری مشخص و معلوم است و این بنیاد می تواند در این زمینه نیز فعالیت نماید.
رضایی گفت: در قانون اساسی نیز بارها بر حقوق اقوام و آموزش به زبان محلی تاکید شده است و این یعنی قانون اساسی این موارد را به دید فرصت نگاه می کند نه تهدید، ضمن اینکه توجه و اهمیت دادن به فرهنگ های محلی و اقوام، نه تنها به هیچ وجه با همبستگی ملی منافات ندارد بلکه در جهت تقویت و چسبندگی بیشتر آن حرکت می کند.
وی اظهار داشت: در گذشته نسبت به فرهنگ های محلی و جذابیت های قومی و بومی قصور زیادی صورت گرفته اما دولت تدبیر و امید بنا دارد به دنبال تقویت این همبستگی، به مسائل قومی و محلی و فرهنگ های مختلف در گوشه و کنار کشور توجه بیشتری نماید و در این راستا از هرگونه کمکی که لازم است دریغ نخواهیم کرد.
رضایی در ادامه اظهار داشت: هنوز افرادی هستند که نسبت به توجه زیاد به فرهنگ های بومی و قومی حساسیت دارند و ما وظیفه داریم که استدلال های قوی برای ایرادهای آنها داشته باشیم تا ثابت کنیم که هرگونه فعالیت در زمینه مسائل قومی در راستای همبستگی ملی است.
وی در پایان لزوم برگزاری کنگره هایی را در این راستا برشمرد و گفت: از تجارب کنگره هایی که با این موضوع در دیگر استان ها برگزار گردیده استفاده کنید و کنگره ای در شأن و جایگاه کرمانشاه برگزار نمایید و دولت هم هرگونه کمکی که در این راستا لازم است را در اختیار بنیاد قرار خواهد داد.
در این نشست دکتر خرمشاهی مسوول بنیاد کرمانشاه شناسی، به بیان اهداف و برنامه های این بنیاد و نیز برگزاری کنگره کرمانشاه شناسی پرداخت و صدور مجوز تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات کردی در کرمانشاه و تدریس زبان کُردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های کرمانشاه را از مهمترین خواسته های این بنیاد در کنگره مزبور عنوان کرد.
دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کرمانشاه را مهد ادبیات کُردی عنوان کرد و خواستار برگزاری همایش های ادبی در سطح مناطق کردنشین با محوریت کرمانشاه شد.
دکتر سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش هم در این نشست، آموزش به زبان کردی را که در قانون اساسی نیز پیش بینی شده است در جهت تقویت این زبان ایرانی مهم ارزیابی کرد.
8066



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن