تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819835898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صید آبزیان در استان بوشهر یک ماه تعطیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صید آبزیان در استان بوشهر یک ماه تعطیل شد
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به فصل تخم‌ریزی میگو صیدآبزیان در آبهای محدوده استان بوشهر تا تعیین زمان صید میگو که حدود یک ماه پیش بینی می‌شود ممنوع است.
حسین بهمنیاری در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه طرح دریابس از 13 تیرماه آغاز شده اظهار داشت: این طرح هر ساله در آستانه شروع صید میگو و حفظ ذخائر آبزیانی که اکنون فصل تخم‌ریزی آنها آغاز شده به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به اینکه ذخائر آبزیان در استان بوشهر به شدت کاهش یافته است گفت: به سبب برداشت بی رویه صیادان، استفاده از روش‌های صید غیرقانونی از سوی برخی صیادان متخلف و افزایش تلاش صیادی ذخائر آبزیان و میزان صید در استان بوشهر بشدت کاهش یافته است. مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه گشت‌های دریایی برای تعیین زمان صید میگو آغاز شده گفت: سه گشت تحقیقاتی برای ارزیابی میزان ذخائر میگو در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که از شمال استان بوشهر تا منطقه مطاف در جنوب این استان گشت تحقیقاتی انجام می‌دهند. بهمنیاری  با بیان اینکه تا زمان تعین صید میگو اجازه صید داده نمی‌شود گفت: با توجه به فصل تخم‌ریزی میگو صیدآبزیان در آبهای محدوده استان بوشهر تا تعیین زمان صید میگو که حدود یک ماه پیش بینی می‌شود ممنوع است.  وی با بیان اینکه تا زمانی که 75 درصد میگوها در دریا به اندازه 12 سانتی متر برسند اجاز صید داده نمی‌شود ،افزود: این اندازه گیری در اعماق 10 تا 20متر عمق دریا در 30 نقطه استان بوشهر انجام می‌شود که نتیجه این گشت‌های تحقیقاتی به نفع صیادان است که بتوانند صید خوبی  داشته باشند. وی با اشاره به کاهش صید میگو در آبهای استان بوشهر گفت:  صید میگو از 5 هزار تن درسال اکنون به کمترر از 700 تن  رسیده است و صید ماهی نیز از 50 هزار تن متوسط برداشت سالانه به 47 هزار تن کاهش یافته است. بهمنیاری درباره شایعاتی در زمینه حضور کشتی‌های صیادی دیگر کشورها برای صید میگو درآبهای استان بوشهر افزود: برخی افراد متخلف و سودجو برای تشویش اذهان عمومی این شایعات را مطرح می‌کنند که بشدت تکذیب می‌شود. وی با اشاره به وجود میگو در بازار افزود: تاکنون 10 تن میگو که به صورت قاچاق و غیر مجاز صید شده در استان بوشهر کشف شده که بیشتر این محموله‌ها از استان خوزستان وارد این استان می‌شود.  




تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن