تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803481139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت تهران:زیاده خواهی آمریکا و هم پیمانانش مانع توافق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خطبه دوم/ امام جمعه موقت تهران:زیاده خواهی آمریکا و هم پیمانانش مانع توافق است تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: زیاده خواهی های آمریکا و هم پیمانانش مانع توافق است.


حجت الاسلام والمسلمین احمد خاتمی امروز در خطبه دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت : متاسفانه از وین اخباری می رسد که گویای همان مطلبی است که بارها از خطبه ها مطرح کردیم. آمریکایی ها و هم پیمانانش حتی از حرف هایی که تا چند روز پیش می گفتند عقب نشینی کردند و دبه در آورده اند.
وی با تاکید بر این که آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: استراتژی آنها این بود که اگر توافق شد بگویند که فشار ما به ایران کار خود را کرد.
وی ادامه داد: از همین الان به رسانه های داخلی می گویم که در صورت توافق نشدن، خط آمریکا این است که مانع توافق را ایران معرفی کند اما شما قهرمانانه وارد میدان شوید و این توطئه آمریکا را افشا کنید.
وی در ادامه خطاب به طرف های غربی اظهار داشت: اما اگر توفیقی در مذاکرات حاصل شود، به دلیل فشارهای شما نبود. شما درخواست کردید که ایران وارد میز مذاکره شود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد : پیامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند و سران سه قوه نیز بر آن تاکید دارند و عموم ملت نیز آن را پیگیری می کنند این است که توافق خوب آری؛ توافق بد، هرگز.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه ایران تنها یک پیام در مذاکرات هسته ای دارد، اظهار داشت: مذاکره کنندگان عزیز ما که در حال گذراندن روزهای سختی در جبهه جنگ سیاسی هستند، نیز این پیام را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه نصیحت می کنم به برخی صاحبان قلم و سایت ها که با دو قطبی کردن جامعه، در میدان دشمن بازی نکنند، افزود: دشمن نمی خواهد جامعه ایران را در این عرصه، متحد ببیند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یکی می نویسد کاسبان تحریم و دیگری می نویسد کاسبان صلح، خاطرنشان کرد: هیچ دلسوزی در این کشور، کاسب تحریم و کاسب صلح نیست. اصلا اینجا جای کسب نیست. اینجا جای افتخار آفرینی و عزت است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با حاصل شدن توافق خوب، بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حل می شود، گفت: به نظر محققان، کمتر از 50 درصد مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد و به فضل خداوند، دولت و مردم با سیاست اقتصاد مقاومتی کشور خود را خواهند ساخت.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به این که اگر توافق، حاصل نشود، دنیا به آخر نمی رسد، افزود : در 36 سال گذشته ما تحریم بوده ایم. 36 سال است که با تکیه بر سه فرهنگ در مقابل دنیای استکبار ایستاده ایم.
وی با بیان این که فرهنگ اول، فرهنگ خستگی ناپذیری و تسلیم ناپذیری است، اظهار داشت: ما خسته نمی شویم، اما به فضل خدا، دشمن را خسته خواهیم کرد.
امام جمعه موقت تهران فرهنگ دوم را فرهنگ نفرت از استکبار عنوان کرد و گفت: این فرهنگ، فرهنگ احساساتی نیست و با گذشت زمان نیز به سردی نخواهد گرایید.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: نفرت از استکبار در بند بند جان ما است و به یاری خداوند، این فرهنگ، راه مقاومت را هموار خواهد ساخت.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فرهنگ سوم، فرهنگ ذلت ناپذیری است، گفت: ما فرزند فرهنگ عاشورا و تربیت شده مکتب هیهات منا الذله هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران یمن اظهار داشت: غم جانکاه یمن را نمی توانیم فراموش کنیم. بیش از 100 روز است که رژیم متجاوز آل سعود، یمن را می کوبد.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: مدام می گویند که یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفته اما متاسفانه حمایت عملی از این مردم مظلوم صورت نمی گیرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که رژیم متجاوز عربستان، شاهانه ترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کرد، گفت: حداقل خدمت این بود که رژیم صهیونیستی را از تیتر به حاشیه راند.
وی خطاب به مردم یمن گفت : از این تریبون به مردم یمن، آفرین می گویم. به یاری خداوند شما پیروز صحنه اید. تا الان شما پیروز هستید. یک هفته ای می خواستند که یمن را ازپای در آورند، اما شما بیش از 100 روز است که مقاومت می کنید و به امید خدا میوه شیرین مقاومت را خواهید چید.
حجت الاسلام خاتمی همچنین با اشاره به روز جهانی قدس از امت مومن و همیشه در صحنه به خاطر آفریدن دو حماسه بزرگ در روزهای اخیر قدردانی کرد .
وی گفت: امروز ملت دو حماسه آفریدند اول حماسه معنوی شبهای قدر که انصافا مانور دین بود ، مانور عشق به خدا بود و آنچه مایه شکر بود حضور باشکوه جوانان در این مراسم بود.
خطیب موقت نماز جمعه افزود: همه دیدید ، من نیز به عنوان شاهد صحنه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در قم و هم در مراسم شب گذشته در امامزاده صالح مشاهده کردم که جوانان گویی در خط مقدم ابراز عشق به ذات مقدس ربوبی بودند و این معنایش این است که به فضل خدا، تیر دشمن در عرصه جداکردن جوانان از معنویت و عشق به خدا به سنگ خورده است.
وی همچنین از راهپیمایی امروز روز قدس در سراسر کشور به عنوان حماسه دوم نام برد و گفت: پس از 36 سال همچون سال 59 همه به صحنه آمدند و فریاد برائت از دشمنان رسمی و نشان دار اسلام را سردادند.
وی ادامه داد : چهار حقیقت را در مورد فلسطین به صورت مختصر مطرح می کنم . حقیقت اول این است که بیش از 65 سال از اشغال فلسطین می گذرد و اشغالگران در طول این مدت پرونده سیاه و قطوری از جنایات خود ترسیم کردند.
وی حمله به صبرا و شکیلا، حمله به غزه در سال گذشته ، پرونده بسیار ننگین کودک کشی و پیرزن کشی و منهدم کردن بیمارستانها و مساجد را بخشی از پرونده سیاه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: با این همه این رژیم روز به روز به اضمحلال نزدیک تر می شود.
وی ادامه داد: با اینکه تمام قدرت های استکباری حامی این رژیم سیاه هستند اما آزادگان عالم از جمله ملت بزرگ ایران آنها را به رسمیت نشناخته و نمی شناسند و نخواهند شناخت.
حجت الاسلام احمد خاتمی یاداور شد که رژیم صهیونیستی ملتمسانه به دنبال مشروعیت است و به دنیای اسلامی می گویند اگر چنین و چنان کنید و ما را به مشروعیت بشناسید ما هم زیر نظر آژانس قرار می گیریم؛ ولی شما بدانید هیچگاه در چشم این ملت مشروع نخواهید بود و همچنان غاصب وتجاوزگرهستید.
وی گفت: حقیقت دوم این است که رژیم صهیونیستی کاح شیشه ای است؛اگر اتحاد دنیای اسلام باشد اگر دولت های اسلامی صادقانه علیه این رژیم غاصب وارد صحنه شوند قطعا این کاخ شیشه ای شکستنی خواهد بود.
وی گفت: حقیقت سوم این است که در طول 65 سال اشغال سرزمین مسلمین خیلی نشست ها برگزار شده است که در خطبه اول اشاره شد ولی هیچ خیری برای مردم فلسطین نداشته است ، آنچه داشته اسارت و ذلت بیشتر بوده اگر خیری در این دوره بوده ، مقاومت مردم فلسطین و انتفاضه قهرمانانه آنها بوده است . همین انتفاضه هاست که فلسطین را از اشغال آزاد خواهد کرد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: چهارمین حقیقت این است که ایران اسلامی در رابطه با مشکل فلسطین از مدتها یک طرح را به دنیا ارایه کرده است ، آن طرح این است که از هر فلسطینی یک رای ، مشکل سرزمین های اشغالی را حل می کند.
وی ادامه د اد: باید مردم فلسطین پای صندوق های رای بیایند وسرنوشت خود را رقم بزنند . هر کس را که مردم فلسطین به ریاست برگزینند ، مشروع خواهد بود.
اقتصام(3)**2022**1581



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن