تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798381260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شين هوا: ایران و آمریکا به سوی توافق هسته‌ای پیش می‌روند / کنگره می‌تواند مانع شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: شين هوا: ایران و آمریکا به سوی توافق هسته‌ای پیش می‌روند / کنگره می‌تواند مانع شود؟
گزارش ها حاکی است آمریکا و ایران در حال نزدیک شدن به توافق درباره برنامه هسته ای تهران هستند اما با این حال هنوز مشخص نیست که آیا کنگره آمریکا با سر باز زدن از لغو تحریم هایی که به اقتصاد ایران لطمه وارد آورده است ، مانع از این توافق خواهد شد یا خیر.
به گزارش نامه نیوز، آمریکا و ایران طی ماههای اخیر درگیر مذاکرات بر سر برنامه هسته ای جنجال برانگیز ایران بودند؛ برنامه ای که برخی منتقدان غربی می گویند با هدف ساخت تسلیحات هسته ای دنبال می شود و ایران نیز تاکید دارد برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.


کارشناسان می گویند در حالی که کاخ سفید ممکن است در حال نزدیک شدن به توافق با ایران باشد، کنگره تحت رهبری جمهوریخواهان آمریکا ممکن است با باراک اوباما رئیس جمهور این کشور بر سر برخی جزییات این توافق نامه اختلاف نظر داشته باشد.

اختلاف اصلی بین آمریکا و ایران در خصوص سطح دسترسی است که بازرسان به برنامه هسته ای تهران خواهد داشت. قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا می خواهند بازرسان بین المللی دسترسی کامل و سرزده از همه تاسیسات هسته ای ایران از جمله اماکن نظامی داشته باشند.

کارشناسان می گویند اما اگر این شرایط محقق نشود، چه کاخ سفید بخواهد و چه نخواهد ،جمهوریخواهان می توانند با رد لغو تحریمها مانعی در برابر این توافق شوند.

اگر کنگره آمریکا این مسیر را در پیش گیرد، ایران به احتمال زیاد بعید است به هیچ وجه به غرب هر گونه امکان دسترسی به اماکن هسته ای خود را بدهد.

داریل وست از کارشناسان ارشد موسسه بروکینگز در این خصوص به خبرنگاران گفت کنگره آمریکا می تواند با رد لغو تحریم ها، هر گونه توافق با ایران را خراب کند.

وی افزود بدون تایید لغو تحریم ها از سوی کنگره ، ایران خواهد گفت آمریکا توافق را شکست و تاسیسات غنی سازی خود را به روی بازرسان باز نخواهد کرد.

این کارشناس سیاسی افزود جمهوریخواهان توافقی را که همه اورانیوم غنی شده ایران را از میان بر ندارد و بازرسی از همه تاسیسات هسته ای ایران را شامل نشود، تصویب نخواهند کرد و این نجات آن برای دولت دشوار خواهد بود.

میچ مک کنل رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا اخیرا در سرمقاله یک روزنامه سیاسی کشورش نوشت دولت اوباما باید مذاکرات را متوقف کند، یک گام به عقب بردارد و موضوع مذاکرات را از وهله نخست مجددا بررسی کند.

این مطلب در واقع نشانگر نگرانی های جمهوریخواهان از تضعیف موضع آمریکا و این موضوع است که ایران هر آن چه که می خواهد به دست خواهد آورد حال آن که آمریکا در ازای آن به هیچ چیز نمی رسد.

کارشناسان می گویند این موضوع برای ایران نیز مطرح است و مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران در معرض لغو هر گونه توافق از سوی آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم این کشور قرار دارند که حرف آخر را در ایران می زند.

دیوید پالوک از کارشناسان ارشد موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در این خصوص می گوید مواردی بوده است که مذاکره کنندگان به توافقی رسیدند و زمانی که آن را به تهران آوردند، دیدند که از سوی آیت الله خامنه ای وتو شده است.

برای تهران، رهایی از تحریم هایی که اقتصاد آن را تضعیف کرده و موجب سقوط ارزش پول این کشور شده ، ضروری است اما هنوز معلوم نیست در صورت دستیابی به توافق ، چه زمانی و چه مقدار از تحریم های این کشور لغو خواهد شد.

آمریکا اعلام کرده است تحریم های ایران طی زمان و به طور موازی با اجرای مفاد توافق نامه لغو خواهد شد اما هنوز مشخص نیست چه مدت زمانی این روند به طول خواهد انجامید.

دیوید پالوک از کارشناسان ارشد موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در ادامه می گوید ممکن است این مدت زمان شش ماه ، یک سال یا حتی بیشتر باشد. این موضوع به این امر بستگی دارد که چه مدت زمان به طول خواهد انجامید تا ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگران را راضی کند که به مفاد توافق نامه واقعا عمل می کند.

برخی کارشناسان می گویند در این میان موضوع دیگری نیز وجود دارد که مربوط به پول های قابل توجه ایران در سراسر جهان است که به دلیل تحریم ها مسدود شده و این کشور امکان یافته است به مقداری از آن دسترسی یابد. اما ممکن است - قطعی نیست - که همه این حساب های بانکی مسدود شده پس از امضای توافق فورا آزاد شود.

با وجود پایان مهلت تعیین شده اواخر ماه گذشته ، مذاکره کنندگان همچنان در حال گفتگو تا ضرب الاجل تمدید شده هفتم ژوئیه هستند. طی روزهای گذشته ایران تلاش کرده است تا این توافق را بهتر کند و وعده داده است درباره موضوعاتی نظیر تهدید فزاینده گروه (تکفیری- صهیونیستی) داعش کمک کند. این گروه تروریستی بخش های وسیعی از غرب آسیا ( خاور میانه) را تصرف کرده است و آمریکا ماههاست در حال بمباران هوایی مواضع این گروه است.


منبع: تیک


۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن