تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804320546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانیان مقیم یونان، تاجیکستان و صربستان مراسم معنوی شب قدر رابرگزار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایرانیان مقیم یونان، تاجیکستان و صربستان مراسم معنوی شب قدر رابرگزار کردند تهران - ایرنا - ایرانیان مقیم شهرهای مختلف جهان از جمله در کشورهای یونان ، تاجیکستان و صربستان در بیست و سومین شب ماه مبارک رمضان ، مراسم معنوی سومین شب قدر را برگزار کردند.


به گزارش ایرنا، آیین عبادی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان باحضور مسلمانان روزه دار و عاشقان امامت و ولایت در شهر آتن پایتخت یونان برگزار گردید.
در این مراسم " بهنام بهروز" سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان سفارت و دیگر ارگان های جمهوری اسلامی مستقر در آتن به همراه خانواده هایشان ،تعداد کثیری از ایرانیان مقیم آتن و مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی حضور داشتند.
حجت الاسلام "مهدی قاضوی" روحانی اعزامی از ایران در سخنانی گفت: شب قدر یکی از شب هایی است که احتمال نزول قرآن در این شب صورت گرفته و این بیانگر اهمیت این شب است و درهای رحمت الهی همیشه باز است ولی در این شب مهم و با اهمیت ، مسلمانان با تمسک به ائمه اطهار علیهم السلام می توانند با خلوص نیت به خواسته های حقیقی دنیوی و اخروی خود دست یابند.
پس از مراسم ویژه شب قدر، مراسم عزاداری و سوگواری مولود کعبه امام علی(ع) امام رحمت ، عدالت و شجاعت اجرا شد و عاشقان امامت و ولایت به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و اشک ماتم ریختند.
در همین حال در بیست و سومین شب ماه رمضان ایرانیان مقیم تاجیکستان و جمعی از مسلمانان دیگر کشورها در نمازخانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان مراسم احیاء و سوگواری برپا کردند.
عاشقان در شب قدر با الغوث الغوث گفتن رهایی از جهنم و مقدر شدن حسنات و نیکی ها را برای آتیه خود و دیگران طلب کردند.
در این مراسم که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و جزء خوانی قران آغاز شده بود پس از خواندن دعای جوشن کبیر حجت الله فغانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با تاکید بر ارزش شبهای قدر ابراز امیدواری کرد که همه فضیلت این شبها را درک کرده و ضمن استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای پاکیزه ساختن روح خود با توجه به اینکه ماه رمضان ماه همدردی و درک مشکلات دیگران است در جهت رفع مشکلات مسلمانان اقدام نمایند.
در ادامه مراسم حجت السلام فلاح درباره فضائل شب قدر و ضرورت توجه بیشتر به امام زمان(عج) و فلسفه انتظار سخنرانی نمودند.
سخنران مراسم شب قدر سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با اشاره به اینکه مهم ترین سخنان را از ابتدا درباره خطر رژیم اشغالگر و صهیونیستی اسرائیل حضرت امام (ره) فرموده اند و ایشان خواهان از بین رفتن این رژیم اشغالگر بوده است.
پایان بخش مراسم شب قدر ایرانیان مقیم تاجیکستان ، عزاداری و آئین قران برسر گرفتن و دعا برای رفع مشکلات مسلمین و جهان اسلام بود.
آیین معنوی و پرفیض دیگری در سومین شب از لیالی قدر و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان پنجشنبه شب با حضور ایرانیان مقیم، جمعی از شیعیان صربستان، کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران همراه با خانواده هایشان در حسینیه سفارت ایران در بلگراد برگزار شد.
شیفتگان سرور آزادگان و مولای متقیان، حضرت علی (ع) بار دیگر، تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام همام را مرور کرده و با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت تجدید میثاق کردند و از خدای بزرگ برای گناهان و کوتاهی های خود در این مسیر، طلب غفران و بخشش کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین سیدی ساروی مبلغ اعزامی که به دعوت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان به بلگراد آمده ،در ابتدای این مراسم طی سخنانی به تشریح ابعاد شخصیتی مولای متقیان و فضایل شب های قدر پرداخت.
مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز در این مراسم با اشاره به بزرگداشت روز قدس و آزادی سرزمین های اشغالی از رژیم صهیونیستی بر لزوم همبستگی و وحدت هر چه بیشتر مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد و از مسلمانان خواست که برای نجات و پیروزی همیشگی فلسطینیان دعا کنند.
عزاداران مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در این آیین روحانی با ذکر مناجات و سینه زدن در سوگ شهادت اولین امام شیعیان جهان اشک ماتم ریختند.
**462**312*436 ** 1095






19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن