تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799869480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عاشقان در حرم حضرت معصومه(س) نوای الهی العفو را زمزمه کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در سومین شب از لیالی قدر/ عاشقان در حرم حضرت معصومه(س) نوای الهی العفو را زمزمه کردند قم - ایرنا - همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، عاشقان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بر سر گرفتن قرآن و ذکر دعا و مناجات ، نوای الهی العفو را زمزمه کردند.


به گزارش ایرنا، زائران بارگاه حضرت معصومه(س) در شبی که از هزاران ماه برتر و بهتر است، به امید بخشش گناهان و رقم خوردن سرنوشتی بهتر، مراسم احیا را بجا آورده و نجوای حزن انگیز خلصنا من النار یا رب را در جای جای این بارگاه قدسی طنین انداز کردند.
امشب مرد و زن، پیر و جوان در حرم حضرت معصومه(س) گردهم آمدند و همنوا با ملائک و همصدا با تمام عارفان و شب زنده داران دعای جوشن کبیر را قرائت کرده و استجابت توبه خود را عاجزانه از درگاه عبودیت خواستار شدند.
دل و دیده هزاران احیاگر با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(س) به فریاد برآمد و مداحان با صدای حزین حاضران را به ضیافت اشک دعوت کردند و نوای حزن انگیز یارب یارب در سراسر مضجع شریف حضرت معصومه(س) و صحن های اطراف حرم مطهر بلند شد.
پس از قرائت ادعیه و مدیحه سرایی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه علاوه بر سخنرانی، مراسم احیا و قرآن سر گرفتن را اجرا کرد و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سومین شب از لیالی قدر با واسطه قرار دادن قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حریم ملکوتی کریمه اهل بیت(س) به درگاه الهی توبه و انابه کردند.
در منهج الصادقین در تفسیر سوره قدر از پیامبر خدا(ص) روایت شده که فرمودند: هر کس شب قدر را احیا دارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.
مراسم های معنوی دیگری امشب در مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایای استان قم با قرائت آیات قرآن کریم و دعای جوشن کبیر و همچنین مدیحه سرایی مداحان و واعظان تا لحظانی قبل از اذان صبح ادامه داشت.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نقطه اوج شبهای سال، شب قدر است، گفت: بر اساس روایت احتمال اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر باشد، زیاد است و امشب شبی است که پرونده یک سال گذشته ما بسته و پرونده یک سال آینده باز می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع)، افزود: پیامبر اکرم(ص) در شب بیست و سوم ماه رمضان صورت اهل خانه را آب می زد و می فرمود: امشب بیدار بمانید تا از فیض شب بیست و سوم محروم نمانید.
وی با بیان اینکه شب قدر شب رحمت خاص خداوند است، بیان کرد: خداوند بر اساس حکمت و مصلحت خود این شب را مخفی نگه داشته تا مسلمانان در عبادت خود تلاش کنند فرصت توبه کردن و جبران گناهان را داشته باشند.
وی در ادامه خطاب به جوانان، گفت: چهار نوع تنبلی عبادی، اخلاقی، اقتصادی و علمی، آفت و آسیب پرخطری در زندگی بشر است که باید با تقویت اراده این آسیبها را از خود دور نگه دارید.
رفیعی افزود: تنبلی عبادی ناشی از عدم نیاز انسان و تنبلی اخلاقی نیز ناشی از بی برنامه گی و ناامیدی است؛ در حالیکه اسلام بن بست ندارد، مسیر بازگشت گذاشته و راه و روش ارائه داده است.
وی با اشاره به تنبلی اقتصادی، گفت: طبق روایات مغبوض ترین افراد کسانی هستند که روزها بیکار می مانند و شبها مانند مرده ها می خوابند و عبادت نمی کنند.
وی تاکید کرد: جوانان باید برای کسب درآمد و موفقیت های اقتصادی تلاش کنند و به واسطه مدرک دانشگاهی داشتن منتظر استخدام های دولتی نمانند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با انتقاد از پایین بودن سطح مطالعه در کشور، گفت: تنبلی علمی باعث می شود گاهی دست جوانان جواب به شبهات دشمنان خالی بماند و نتوانند از اعتقادات و دین خود دفاع کنند.
وی در پایان از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.ک/4
/2085/ 6133/ 1095



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن