تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804691194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگلیس دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به امور دفاعی اختصاص می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انگلیس دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به امور دفاعی اختصاص می دهد لندن - ایرنا - جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه در جریان ارائه گزارش جدید بودجه به مجلس عوام این کشور تصریح کرد دولت محافظه کار دیوید کامرون متعهد خواهد شد تا دو درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را طبق تعهدی که به ناتو دارد، به امور دفاعی اختصاص دهد.


به گزارش ایرنا، جورج آزبورن، وزیر دارایی ( خزانه داری) انگلیس به نمایندگان مجلس عوام گفت: نخست وزیر و من نمی خواهیم شاهد آن باشیم که تهدیدهایی که کشور و ارزش های ما را تحت الشعاع قرار می دهد، بدون پاسخ باقی بماند.
وی گفت: انگلیس همواره نسبت به دفاع از آزادی و ترویج ثبات در جهان مصمم بوده است؛ و اکنون با دولت کنونی، این مساله ادامه خواهد یافت. لذا من امروز منابع بیشتری را به حوزه امنیت و دفاع اختصاص داده ام.
وزیر دارایی انگلیس با بیان اینکه دو درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به مسایل دفاعی اختصاص یافته است، گفت: ما اطمینان می دهیم که این تعهد به درستی اجرا شود، چون می دانیم که این تعهدات مساله ی ساده ای نیست و جایگزین آن به مراتب گران تر می باشد.
آزبورن همچنین خاطر نشان ساخت که بودجه وزارت دفاع انگلیس نیز هر ساله، نیم درصد مازاد نرخ تورم تا سال 2020 میلادی در نظر گرفته خواهد شد.
وزیر دارایی انگلیس همچنین از برنامه دولت محافظه کار کامرون برای تخصیص 2 میلیارد پوند اعتبار برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
دولت محافظه کار انگلیس پیش از این با فشارهای زیاد نمایندگان دو حزب محافظه کار و کارگر و نیز فرماندهان ارتش های کشورهای دیگر از جمله متحد نزدیکش آمریکا برای پایبندی به سقف تعیین شده ناتو روبرو بوده است.
دولت انگلیس تا قبل از این با استناد به صرفه جویی اقتصادی از پایبندی به این تعهد فراتر از سال 2015 سرباز زده بود.
در جریان گزارش لایحه بودجه جدید دولت کامرون ، آزبورن همچنین از طرح های ریاضتی دولت انگلیس برای تامین کسری بودجه دولت پرده برداشت.
این لایحه که به گفته مردم انگلیس به نفع قشر مرفه تنظیم شده است حاکی از کاهش کمک هزینه موسوم به "تکس کردیت" به قشر کم درآمد، برچیده شدن کمک هزینه های دانشجویی و جایگزینی آن با وام دانشجویی و عدم افزایش حقوق کارکنان بخش دولتی به مدت چهار سال خواهد بود.
در همین حال امروز شمار زیادی از معترضین به سیاست های ریاضتی دولت انگلیس در مقابل دفتر نخست وزیری در انگلیس تجمع کرده و با پرتاب توپ به سوی ساختمان، انزجار خود را از این سیاست ها اعلام کردند.
حزب محافظه کار پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه می وعده داده است تا کسری بودجه دولت انگلیس را ظرف مدت پنج سال به صفر برساند.
آنها مدعی بوده و هستند که به دلیل سیاست های اشتباه و ناکارآمد اقتصادی دولت کارگر، طی دوازده سال حکومت داری - یعنی از سال های 1998 تا 2010 - اکنون انگلیس با میزان قابل توجهی از استقراض و کسری بودجه مواجه است که چنانچه تسویه نشود، هرسال بر میزان آن افزوده خواهد شد.
با این حال بسیاری از تحلیلگران اقتصادی از جمله صندوق بین المللی پول معتقدند که ‘اقتصاد انگلیس از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و تنها در صورت رشد مستمر اقتصادی در پنج سال آتی، این کشور می تواند در راستای کاهش کسری بودجه حرکت کند.
این نخستین لایحه بودجه انگلیس، از زمان جان میجر رهبر حزب کارگر، نخست وزیر انگلیس (سال 1996 میلادی) است که منحصرا به دست محافظه کاران نوشته می شود.
از زمان تشکیل دولت ائتلافی کامرون در سال 2010 میلادی، آزبورن وزیر دارایی انگلیس ناچار بود تا در برابر فشار شدید حزب لیبرال دموکرات از شدت تدابیر ریاضتی خود در لایحه بودجه بکاهد.
با این همه نخستین اولویت آزبورن وزیر دارایی انگلیس مهار کل بدهی های این کشور محسوب می شود که بالغ بر یک و نیم تریلیون پوند برآورد شده است.
کسری بودجه انگلیس برای سال مالی 2015- 2016 نیز حدود چهار درصد تولید ناخالص داخلی براورد می شود.
اروپام**4**ن**1552



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن