تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805616182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشکول: «روز بیست‌ویکم ماه رمضان»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
کشکول: «روز بیست‌ویکم ماه رمضان»

2015_1390179497_407.jpg


شناسهٔ خبر: 2854379 - چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
مجله مهر > گزارش ویژه

در این روزها می توانید کشکولی از خواندنی ها و دانستنی های ماه مبارک رمضان را در مجله مهر بخوانید. مجله مهر: امام صادق علیه‌السلام: «كسى كه در ماه رمضان آمرزيده نشود، تا رمضان آينده آمرزيده نگردد، مگر آن كه در عرفه حاضر شود.» (دعائم الاسلام  ج 1 ، ص 269)گوش کنید و بخوانید رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «تعداد درجات بهشت به تعداد آيه هاى قرآن است، هنگامى كه اهل قرآن وارد بهشت شود به او گفته مى شود قرآن بخوان و بالا برو، براى هر آيه اى درجه اى است، بنابراين بالاترين درجه از آنِ حافظان قرآن است.» امروز هم ترتیل جز بیست‌ویکم قرآن با صدای کریم منصوری را از دست ندهید.ترتیل جز بیست و یکمنکات خواندنی سوره عنکبوت در فضیلت این سوره از پیامبر اكرم (ص) روایت شده: «هركس سوره عنكبوت را بخواند به تعداد همه مؤمنان و همه منافقان ده حسنه به او عطا می شود.» نام‌گذارى این سوره به «عنکبوت» از آیه 41 آن گرفته شده است. در آن آیه بت پرستان را که تکیه بر غیر خدا مى‏‌کنند، تشبیه به عنکبوت مى‏کند که تکیه‏‌گاهش، تارهاى سست و بى‌‏‌بنیاد است.
این سوره مبارکه، قبل از هجرت پیامبر اسلام(ص) در اواخر زندگى مسلمانان در مکه معظمه نازل شد. و آن زمان براى مؤمنان از زمان‌‌‏هاى سخت و مشکل به شمار مى‌‌‏رفت؛ لذا این سوره مؤمنان و مسلمانان را به تثبیت ایمان وادار مى‌‌‏کرد ... این سوره حاوى داستان‌‏هایى از پیامبران، جهاد و گرفتارى آنان، نابود شدن کافران، و نصرت و پیروزی مؤمنان است.
doa_rooze_bistoyekome_mahe_ramezan(2).jpg
همه فرزندان علی (ع) هستیممراسم شب بیست و یکم ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) برگزار شد.در ادامه متن سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را می خوانید: 
farhangnews_110215-311086-1421482564.jpg
شب یتیم شدن و بی پدر شدن شیعه است. علی (ع) تنها مصداق مناسب برای پدر امت بودن است. اصبغ ابن نباته می گوید: «سر شب رفتم برای دیدن مولا. دیدم در بسته است و راه نمی دهند. خیلی گریه کردم. امام مجتبی علیه‌السلام گفتند: بروید امکان ملاقات نیست حال پدرم بد است. همه رفتند و  من نشستم در کوچه و گریه می کردم. از صدای گریه من امام مجتبی (ع) دم در آمدند. مگر نگفتم بروید؟عرض کردم: آقا پایم حرف مرا گوش نمی دهد. قلب حرف تو را می شنود گوش حرف شما را می شنود ولی پا حرف مرا گوش نمی دهد. نمی توانم بروم. به پدرت بگو: یک بار او را ببینم. امام مجتبی (ع) رفتند داخل و حضرت فرمودند: بگویید اصبغ بیایید دل من هم برایش تنگ شده است. دیدم حال مولا بد است. در کنارش نشستم. دستم را گرفت. اصبغ برایت حدیثی بگویم، فرمودند: من مانند تو در کنار بستر پیغمبر (ص) نشسته بودم.پیامبر به من فرمودند: علی جان به مسجد برو و روی منبر بگو: لعنت خدا و پیامبر و ملائکه به کسی که خود را از پدرش نداند، به عبدی که خود را بنده مولا نداند. من هم رفتم و روی منبر سخنان پیامبر (ص) را منتقل کردم. شخصی پرسید: معنای این سخنان چیست؟ گفتم: من فقط پیام رسوالله صلی‌الله‌ علیه‌و‌آله را آوردم. می روم می پرسم. حضرت می دانستند، علم به مطالب داشتند. ولی گفتند که ما بفهمیم.رفتند و سوال را منتقل کردند. پیامبر (ص) فرمودند: علی جان برو و بگو: همۀ شما بدانید منِ علی، پدر شما هستم، من مولی هستم و شما عبد هستید، خود را بنده کسی ندانید. من اجیر شما هستم اجر مرا درست بدهید. پای هر منبری ننشینید که روایت داریم پای سخن هر کس بنشینید او را پرستیده اید. پای حرف یوگا نشستن یعنی پرستش شیطان! «من علّمني حرفاً فقد صيّرني عبداً» شنیدن، نحوی از عبودیت است. پای سخنان و مدح اهل بیت علیهم السلام یعنی پرستش خدا. پای منبر واعظی که از خود و نظر خود می گوید ننشینید.سپس فرمودند: اصبغ تو هم این را بدان؛ لعنت من و خدا و پیامبر (ص) بر کسی که حق پدرش را ادا نکند. سیادت یک فضیلت است، اما همه ما فرزندان علی (ع) هستیم. حق پدر را رعایت کنیم باید علی (ع) امام زمان عجل الله‌ تعالی‌فرجه الشریف از ما راضی باشد. در جامعه خواندیم بعد هر زیارتی باید بگوییم: مهدی جان گناهانی بین من و خدا هست که اگر تو نبخشی خداوند نمی بخشد.»همه در خانۀ خدا بخشیده می شوند مگر این که عاقّ والدین باشند. همین که پدرت از تو خشنود نیست یعنی عاقّی. حتی بعد از مرگ هم ممکن است ما را عاقّ کنند. در روایت داریم: «که اگر بچه ای حق پدر و مادر را ادا نکند خدا او را عاق می کند.»  رتبه اعلی، رضایت مهدی فاطمه سلام‌الله‌علیها است. در هر چیزی که مشقت برایمان وجود دارد، کمک بخواهیم از حضرات. ما نسبت به جمعیت مسلمین مبلّغ و طلبه، کم داریم. هر کسی باید مبلّغ باشد و نصیحت کند گنه کاران را. بگویید: اگر می خواهید گناه هم بکنید گناهی را انجام دهید که بتوانید توبه کنید. دنبال شراب نروید. امشب شارب خمر را از در خانه خدا رد می کنند. هر چه هستی نمازت را بخوان چون دستت را می گیرد. اگر پدر و مادرت خیلی بد هستند به آنها محبت کن.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن