تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806868800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشکول: «روز سیزدهم ماه رمضان»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
کشکول: «روز سیزدهم ماه رمضان»

2384744_419.jpg


شناسهٔ خبر: 2848178 - سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
مجله مهر > گزارش ویژه

در این روزها می توانید کشکولی از خواندنی ها و دانستنی های ماه مبارک رمضان را در مجله مهر بخوانید. مجله مهر: امام صادق علیه‌السلام  فرمود: «خواب شخص روزه دار عبادت است و خاموشی اش تسبیح است، و عملش مقبول درگاه خداوند ، و دعایش مستجاب است.»گوش کنید و بخوانیدرسول خدا صل الله علیه و آله فرمود: «خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی کند.» ترتیل جز سیزدهم قرآن با صوت کریم منصوری را فراموش نکنید.ترتیل جز سیزدهمنکات خواندنی سوره یوسف امام صادق علیه السلام فرموده اند: «هرکس این سوره را در شب ها یا روزها تلاوت کند خداوند در روز قیامت او را در حالی مبعوث می کند که جمالش مانند حضرت یوسف علیه السلام زیباست و ترس و بی تابی در قیامت به او نمی رسد و از بندگان شایسته و خوب خداوند خواهد بود.» همچنین ایشان فرموده اند: «کسی که این سوره را قرائت می کند در روز قیامت از آنچه که موجب بی تابی مردم می شود در امان است و همسایه بندگان صالح خدا خواهد بود و نیز از ارتکاب زنا و زشتگویی در امان خواهد بود.»
doaye-roze-13-ramezan-jezghel1.jpg
یادمان نرود بازگشت ما به سوی خداست
148595_619.jpg
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری در شب سیزدهم ماه مبارک رمضان ۹۴ مسجد ارک با صلوات بر حضرت محمد و آله و دعا برای فرج امام زمان و پیروزی قطعی مسلمانان یمن شروع شد و اینگونه ادامه پیدا کرد:- آمدن ما در این دنیا برای پیدا کردن قابلیت شناخت خداوند است تا از این طریق عبد و بنده خداوند شویم. - در علل الشرایع از امام موسی بن جعفر علیه السلام نقل است انسان از عالم نورانی و مصفا ارواح به این عالم مادی هبوط کرد تا پی به فقر و نیاز دائمی خود ببرد و غنای ذاتی پروردگار را درک کند تا در قرب الهی فرصتی پدیدار شود برای رشد قابلیت جاودان شدن.- «أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُم مَّا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَن تَذَکَّرَ» (سوره فاطر آیه ۳۷) به شما به اندازه اهل تذکر زمان برای عبرت گرفتن دادیم! آمدن انبیاء و بعد از آن امامان نعماتی است که حجت را برای انسان‌ها تمام می‌دارد. برخورداری از این نعمت مسئولیت می‌آورد و باعث پرسش و بازخواست از سوی خداوند می‌شود. - ابتلاء به لهو باعث غفلت انسان از بندگی می‌شود این غفلت را قرآن تکاثر تابیر فرمودند یعنی تکاثر در بندگی و کثرت مشغولیت‌ها باعث غفلت از معرفت و بندگی خداوند می‌شود «أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ‌ * حَتَّى زُرْ‌تُمُ الْمَقَابِرَ‌» (سوره تکاثر آیه ۱و۲) تفاخر دنیا شما را به خود مشغول داشته * تا زمانی که قبرها را رویت کنید.- رسیدن به امام و معرفت به او یعنی وارد شدن به بیت النور خداوند «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ» (سوره نور آیه ۳۶) آن نور در خانه هایی است که خدا رخصت داد ارجمندش دارند و نامش در آنجا یاد شود. - «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ» (سوره تکاثر آیه ۸) در آن روز شما از نعمات باز خواست می‌شوید، سوالات تشریحی زیادی ممکن است از ما در قیامت شود ولی یک سوال جان کلام است و آن این است که با امام زمان خود چه کردید؟ ابوموسی اشعری در رکاب امیرالمومنین در صفین به جای شمشیر زدن خطم قرآن می‌کرد! این نماز خواندن‌ها و قرآن خواندن‌ها اگر به امام کمک نکند به چه کار می‌آید؟ «إِنَّ إِلَیْنَا إِیَابَهُمْ * ثُمَّ إِنَّ عَلَیْنَا حِسَابَهُمْ» (سوره غاشیه آیه ۲۵و۲۶) هرآینه باز گشت شما به سوی ماست، آنگاه حسابتان با ما است! حساب امام زمانت جدا از حساب خداوند است؟- برای رسیدن به خداوند و پیامبر باید اول به امام برسیم، مومن با نور امام و امام با نور پیامبر شناخته می‌شود. «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَی» (سوره انفال آیه ۱۷) تیری رها نشد تا پیامبر تیر رها نمود و در واقع خداوند تیر را رها کرده بود! این پیامبر و امام که تیر رها شدن در ید قدرت آنها و در راستای اذن الهی است ایشان هم شفیع روز قیامت هستند! - امام و پیامبر از لحظه اول حیات و تا به آخرین لحظه موت و بعد از آن برانسان اشراف دارند همانگونه که در دعای جامعه کبیره می‌خوانیم «أَرْوَاحُکُمْ فِی الْأَرْوَاحِ وَ أَنْفُسُکُمْ فِی النُّفُوسِ وَ آثَارُکُمْ فِی الْآثَارِ وَ قُبُورُ» و با تاکیدی دیگر در قرآن و دعای ندبه این چنین تاکید می‌شود «آیَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ» نشانه ای از خداوند نازل شده پیامبر منذر مردم است و برای هر قومی هدایتگری فرستاده شده است!-  مست می‌ بیدار گردد نیمه شب                         مست ساقی روز محشر بامداد
«یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ» (سوره حج آیه ۱) از پروردگار خود پروا کنید، چرا که زلزله رستاخیز امرى هولناک است! بعضی همانطورکه مشغول دنیا هستند متوجه گذر آن نمی‌شوند ولی عده ای برای متوجه سختی و هولناکی جهنم نیستند! - حاصل بحث این است باید به امام زمان رسید و الا عبادات به درد کسی نمی‌خورد باید یار امام زمان شویم. چگونه با بوی بد دهان در هنگام روزه داری مبارزه کنیم؟
169125.jpg
یکی از مسائلی که اغلب روزه داران از آن گلایه می کنند، بوی بد دهان در هنگام روزه داری است که به دلیل خشکی حفره دهان ایجاد می شود.

در این مطلب چند نکته را برای حل این مشکل یادآور می شود:

۱) مطمئن باشید که در ماه مبارک رمضان از بهداشت دهان خود در طی روز به خوبی محافظت کنید. برخی از افراد در هنگام روزه داری مسواک نمی زنند اما تا زمانی که آب یا مواد دیگر را فرونبرید، روزه شما باطل نمی شود. در طی زمان غیرروزه نیز مرتب مسواک بزنید. البته زیاد از حد نیز نباید از دهان شوی استفاده کرد چرا که این امر خود باعث خشکی دهان می شود. اما استفاده از نخ دندان می تواند خرده های موادغذایی را از لابه لای دندان های شما خارج کند.

۲) نوشیدن میزان کافی آب همواره توصیه می شود. نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان آب در هنگام سحر می تواند آب بدن شما را در هنگام روزه داری در روز بعد حفظ کند.

۳) از خوردن خوراکی های بودار همچون پیاز و سیر که موجب بوی بد دهان می شوند، اجتناب کنید. همچنین اگر بهداشت دهان به خوبی رعایت نشود، باقی مانده ی غذا در دهان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود.

۴) پنیر حاوی فسفاتی است که  تولید بزاق شما را افزایش می دهد. همچنین به دلیل آنکه این ماده غذایی سرشار از کلسیم است لازم است به منظور جلوگیری از احساس خشکی دهان، پنیر به طور منظم مصرف شود.

۵) مصرف ویتامین ث از طریق خوراکی هایی همچون مرکبات، خربزه و هندوانه می بایست به طور مداوم صورت پذیرد چرا که این میوه ها از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند. ویتامین ث بدن می بایست از میوه های طبیعی تامین شود و نه مکمل ها.

۶) مصرف ادویه جاتی همچون رزماری، نعناع و هل در ساعات غیر روزه داری می تواند با بوی بد دهان مبارزه کنند.

۷) سیگار نکشید چرا که مزه ی بدی در دهان شما برجای می گذارد و موجب می شود شما احساس کنید که شدیدا نیاز به نوشیدن مایعات دارید. در حقیقت ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

۸) در زمان روزه داری از چوب مسواک برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید. این شاخه کوچک که استفاده از آن از سوی پیامبر اسلام (ص) توصیه شده است، پلاک ها و باکتری های دهان را می کشد و با بیماری های لثه مبارزه می کند.


لینک را کپی کنید ترتیل جز سیزدهم








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن