تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813019773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشکول: «روز سوم ماه رمضان»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
کشکول: «روز سوم ماه رمضان»

ماه رمضان


شناسهٔ خبر: 2783041 - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مجله مهر > گزارش ویژه

در این روزها می توانید کشکولی از خواندنی ها و دانستی های ماه مبارک رمضان را در مجله مهر بخوانید. مجله مهر: در جلد چهارم الکافى به نقل از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم آمده است: «الصوم جنة من النار. روزه سپر آتش (جهنم) است.» يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.گوش کنید و بخوانیددر جلد دوم اصول كافی باب «ثَوَابِ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ‬» آمده است که خداوند حتی برای شنیدن صدای قرآن حسنه‌ای می‌نویسد و یكی از گناهان او را محو می‌كند و مقام او را یك درجه بالا می‌برد. اگر فرصت خواندن قرآن را ندارید، شنیدن ترتیل جز دوم قرآن با صدای کریم منصوری را از دست ندهید.ترتیل جز سوم قرآنخاصیت جالب «آیة الکرسی» از زبان امام رضا(ع)امام رضا(ع) پیوسته با قرآن مأنوس بود و در آیات آن تدبر می‌کرد. آن حضرت درباره فضایل و خواص سوره‌های فرقان، زلزال و آیة الکرسی نکات جالب و عجیبی را مطرح کرده و به یادگار گذاشته‌اند.امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از لحاظ علمی منزلت بالایی داشت و از بیست و چند سالگی در مدینه به فتوا می‌نشست (ذهبی، ۱۴۰۹ – ۱۴۰۱ق، ج۹، ص ۳۸۸-۳۸۷). آن حضرت در حرم پیامبر(ص) می‌نشست و هرگاه کسی از علمای مدینه در مسئله‌ای در می‌ماند،‌ همگی به امام اشاره می‌کردند و مسائل خود را از ایشان می‌پرسیدند و امام هم به آن‌ها پاسخ می‌گفت. ثامن‌الحجج(ع) در روایتی به نقل از امیرالمؤمنین(ع) به نقل از رسول خدا(ص) فرمود: هر کس آیة‌الکرسی را ۱۰۰ مرتبه بخواند همچون کسی است که خداوند را در طول حیاتش عبادت کرده است. (ابن بابویه، ۱۳۷۸ ق، ج۲، ص۶۵)
روز سوم
​چرا انحراف را در خودمان می بینیم و اقدامی نمی کنیم؟مراسم شب دوم ماه مبارک رمضان مجمع الذاکرین با سخنرانی دکتر سیدحسین خادمیان برگزار شد. در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام خادمیان را بخوانید:وظیفه ماست که حقیقت دینمان را بشناسیم و آن لباس حقیقی را بر تن کنیم. فرق است بین آن کسی که فقط و فقط از راه عقیده ایمان دارد با آن فردی که به حقیقت ایمان رسیده است و به خواسته امام معصوم(ع) دست پیدا کرده است. حقیقت تشیع را امامان ما برایمان تعریف فرموده اند که فرازی از این حقیقت را امام صادق(ع) می فرمایند: «کسی که اهل هدایت است شیعه حقیقی است.» باید توجه داشته باشیم این مسئله بسیار سنگین و حساس است. هدایت در چند ضلع خودش را باید نشان دهد. ضلع اول اینکه انسان خودش را هدایت کند به سمت خداوند. یکی از کسالت هایی که در ما موج می زند این است که انحراف را در خود می بینیم و خودمان را هدایت نمی کنیم. تا حالا فکر کرده اید که ما باید خودمان را هدایت کنیم. تاکنون از خودمان پرسیده ایم چقدر انحراف در زبانم می شناسم و برای حلش اقدام نمی کنم. زبانی را که ناسزا می دهد باید هدایتش کنیم. زبانی که اهل غیبت است گمراه شده است.
غواص
بنا به فرمایش امام صادق(ع) شیعه اصلی آن کسی است که وقتی گمراهی در خودش دید خود را هدایت کند. امام سجاد(ع) از چه فریاد می زند؟ از اینکه می دانم گمراهم ولی خودم را هدایت نمی کنم. این در حالی است که عیب خودمان را می بینیم اما روی عیب دیگران انگشت می گذاریم. یکی از انحرافات نفس این است که در مجالسی که بیهوده است آدم راحت تر وقت می گذارد. شما چند «شیخ بهایی» می شناسید که برود هندوستان بین بودایی ها و آنها را شیعه مسلمان امام صادقی(ع) کند. تا صبح قیامت هر نسلی که می آید برای «شیخ بهایی» چه می نویسند؟ شیعه امام صادقی(ع) «شیخ بهایی» است نه من. این درحالی است که من بچه خودم را نمی توانم مسجدی کنم.موبایل های خود را برای ماه رمضان آماده کنید!می خواهید امسال آسان تر روزه بگیرید؟ در این اپلیکیشن مطالب زیادی در رابطه با فواید روزه، دانستنی های پزشکی ماه رمضان، دانستی های غذایی ماه رمضان و همچنین مجموعه ای کامل از احکام ماه رمضان موجود است.دانلود کنیدافزایش چربی خون نتیجه بدخوری در ماه رمضان!بسیاری از افراد طی این ماه به لحاظ تغذیه دچار بد خوری و یا پُرخوری شده و در تغذیه افراط می کنند به گونه ای که ممکن است، حتی وزن فردی کاهش یافته، اما میزان چربی خونش افزایش یابد، بنابراین علت اصلی این مشکلات افراط در مصرف شیرینی جات است چون شیرینی جات، مواد قندی و چربی ها، به راحتی سلامت مصرف کنندگان را با خطر مواجه می کند. بنابراین باید از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ کرده به شدت خودداری کرد، چون برخلاف آنچه که مردم گمان می کنند که طی ماه رمضان به واسطه روزه گرفتن وزن افراد کم می گردد و همچنین افرادی که دچار چربی خون بالا هستند ،چربی خون آنها کاهش می یابد، در بسیاری از موارد مشاهده شده که پس از ماه رمضان نه تنها باعث کاهش وزن نشده، بلکه موجب افزایش وزن و چربی هم می شود.مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی در هنگام سحر می شود، چون هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی تراست، استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی تا دیر وقت و به تأخیر انداختن زمان خواب، موجب بی اشتهایی و بی حوصلگی هنگام سحر می شود، بنابراین اگر وعده افطار به صورت مناسب مصرف شود مشکلی برای وعده سحر ایجاد نخواهد شد.اگر روزه به شیوه مناسب انجام نشود یعنی رژیم غذایی به گونه ای باشد که کالری بیش از حد ممکن وارد بدن شود، به طور حتم به بدن آسیب می رسد. بنابراین اگر روزه داری به شیوه صحیح انجام شده باشد، می تواند با کاهش کالری در بدن، نوع خوب کلسترول یا HDL را در بدن افزایش داده و موجب کاهش کلسترول بد یا LDL شود. در غیر این صورت کلسترول بد خون افزایش می یابد.  


لینک را کپی کنید








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن