تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803046048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجم تجارت بين ايران و هندوستان حدود ۱۵ ميليارد دلار در سال است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۴۴ب.ظ)
حجم تجارت بين ايران و هندوستان حدود ۱۵ ميليارد دلار در سال است موج - سفير هندوستان براي هماهنگي‌هاي لازم و بررسي موارد قابل طرح در ششمين اجلاس شوراي هماهنگي کريدور حمل‌ونقل بين‌المللي شمال – جنوب در هند با معاون وزير راه و شهرسازي ديدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، داوود کشاورزيان ضمن تشکر از ميزباني دولت هند براي برگزاري اين اجلاس، اظهار کرد: هندوستان يکي از کشورهايي است که با برخورداري از جمعيت بالا و تنوع قوميت‌ها به عنوان يکي از بزرگ‌ترين کشورهاي دموکراسي در دنيا شناخته شده و در زمينه توسعه اقتصادي و حمل‌ونقل و کريدورهاي ترانزيتي پيشرفت‌هاي خوبي در سال‌هاي اخير داشته است.
کشاورزيان با اظهار اميدواري از برگزاري اجلاس کريدور حمل‌ونقل بين‌المللي شمال – جنوب در توسعه مناسبات حمل‌ونقلي جاده‌اي و ترانزيتي ميان کشورهاي واقع در اين کريدور، افزود: جمهوري اسلامي ايران به همراه يک هيأت بلند پايه از وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازي و گمرک جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس شرکت و در زمينه ارتقاي سطح همکاري‌هاي حمل‌ونقلي ميان دو کشور جمهوري اسلامي ايران و هندوستان به عنوان دبيرخانه کشور امين کريدور اعلام آمادگي مي‌کند.
معاون وزير راه و شهرسازي گزارشي از وضعيت اقدامات انجام شده در زمينه تقويت کريدورهاي ترانزيتي از کشورمان ارائه و اظهار کرد: توسعه بندر چابهار در کريدور شرق يکي از سياست‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران است و در اين راستا معافيت‌هايي هم در نظر گرفته شده است تا تجار تشويق بشوند از اين بندر بيشتر از قبل استفاده کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خط راه‌آهن ايران به کشورهاي ترکمنستان و قزاقستان از طريق مرز اينچه برون متصل شده است. پروژه راه‌آهن تهران – رشت و آستارا و پروژه گرگان به خراسان رضوي در حال اجرا است که با افتتاح اين خطوط ريلي کمک مؤثري به حمل‌ونقل ريلي در داخل کشور مي‌شود.
سريواستاوا، سفير کشور هندوستان، در اين ديدار گزارشي از اقدامات انجام شده در برگزاري اجلاس آتي کريدور شمال – جنوب ارائه کرد و افزود: کشور جمهوري اسلامي ايران در اين کريدور از موقعيت ويژه‌اي برخوردار است و ارتباط ميان کشورهاي آسياي ميانه و روسيه و آسياي مرکزي را به راحتي ميسر مي‌کند.
وي يادآور شد: در صورت انجام اقداماتي در زمينه هماهنگي‌سازي ميان دستگاه‌ها و روان‌سازي تشريفات گمرکي زمان توقف کانتينرها و کالاهاي عبوري کاهش مي‌يابد.
سفير کشور هندوستان افزود: از تمام کشورهاي عضو از جمله روسيه، عمان، آذربايجان، ارمنستان، قزاقستان، تاجيکستان، بلاروس، اکراين، سوريه، ترکيه و بلغارستان دعوت به عمل آمده است تا در اين اجلاس شرکت کنند.
وي با ابراز تمايل کشورش به الحاق به موافقت‌نامه عشق‌آباد افزود: از کشورهاي عضو اين موافقت‌نامه از جمله عمان، ايران، ترکمنستان و ازبکستان درخواست شده است تا در زمينه الحاق هندوستان حمايت و همکاري کنند.
محمدجواد عطرچيان، مديرکل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، که در اين ديدار حضور داشت نيز توضيحاتي در زمينه پيش‌نويس موافقت‌نامه ايران – هند و افغانستان ارائه کرد.
وي ادامه داد: دستور کار پيشنهادي دبيرخانه براي هفتمين اجلاس گروه‌هاي کارشناسي کريدور حمل‌ونقل بين‌المللي شمال – جنوب (۲۸-۲۷ جولاي ۲۰۱۵) و دستور جلسه ششمين اجلاس شوراي هماهنگي کريدور حمل‌ونقل بين‌المللي شمال – جنوب (۲۹ جولاي ۲۰۱۵) براي همه کشورهاي عضو ارسال شده است.
حجم تجارت بين کشورهاي جمهوري اسلامي ايران و هندوستان حدود ۱۶-۱۵ ميليارد دلار در سال است که حدود ۱۰ ميليارد دلار صادرات هندوستان به ايران و ۲ ميليارد دلار صادرات ايران به هندوستان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن