تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844609890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پای درس اخلاق آیت‌الله اشتهاردی: علامت اعتقاد به خدا و پیغمبر به تعبیر علی(ع) چیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پای درس اخلاق آیت‌الله اشتهاردی:
علامت اعتقاد به خدا و پیغمبر به تعبیر علی(ع) چیست
حضرت علی(ع) علامت اعتقاد به خدا و پیغمبر(ص) را راست گفتن در جایی که به ضرر ماست و دروغ گفتن جایی که به منفعت ماست، می‌داند.

خبرگزاری فارس: علامت اعتقاد به خدا و پیغمبر به تعبیر علی(ع) چیست



خبرگزاری فارس، آیت‌الله شیخ علی پناه اشتهاردی (از علمای فقید حوزه علمیه قم): تقوایی که خداوند متعال این اندازه دستور بدان داده است را باید معنا کنیم، برای فهم تقوا باید مصادیق آن را بیان کرد. ائمه(ع) که مفسر قرآن هستند مصادیق تقوا را بیان کرده‌اند. کلیات تقوا را خداوند گفته و جزئیات مصادیق آن را ائمه(ع) توضیح داده‌اند. کلیه محرماتی که از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به موارد مختلف بیان شده، بیان مصادیق تقوا است. در روایتی یکی از ائمه(ع) 39 گناه کبیره را برشمرده و فردی که از امام اینها را پرسیده بود به گریه افتاده بود. در «ذخیرة العباد» آمده که گناهان کبیره هفتاد تا است و یکی دیگر از علما آنها را 700 تا نام برده است، اما شهید دستغیب هم مقداری درباره گناهان کبیره نوشته است و انسان اگر در صدد است سیر الی الله کند، برای فهم و عمل کردن باید نگاهی بیاندازد و تصمیم به ترک گناهان بگیرد، ولو به ضرر خود انسان هم تمام شود. در روایتی امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: علامت اینکه شما خدا و پیغمبر را قبول داری، این است که راست گفتن را اختیار کنی حتی جایی که بر تو ضرر دارد و دروغ گفتن آنجا که بر تو منفعت دارد، این علامتی است که شما خدا را قبول داری. امیرالمؤمنین(ع) از آخرین جملاتی که در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان فرمودند: صَلَاحُ ذَاتِ الْبَیْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّیَامِ! بنابراین اصلاح بهتر از همه نماز و روزه است، ولی برای منفعت دنیوی نباید دروغ بگوییم، جایز نیست، باید در این زمینه بررسی کنیم تا مصادیق تقوا را بشناسیم، پروردگار هم هیچگاه تعارف ندارد و به پیغمبر(ص) و انبیا سلف هم تعارف نکرده است. شیخ صدوق در کتاب اعتقادات می‌فرمایند که بعضی از شیعیان خلود در جهنم ندارند، اما سیصد سال باید در جهنم بمانند تا قابلیت پیدا کنند و به بهشت بیایند، همین که در دعای کمیل حضرت علی ع) به خداوند می‌گوید که من یک دقیقه آن را هم طاقت ندارم، از این جهت تا حدودی انسان گناهان کبیره را یاد بگیرد، قهرا به عمل‌گرایی می‌رسد. در کتاب اصول کافی آمده که عدالت و انصاف چقدر مهم است، اما این عدالت از انصاف نیز مهم‌تر است، این عدالت یعنی در هر کاری عادل باشد، عدالت خواه باشد. قرآن می‌فرماید شما باید عادل باشید گرچه به ضرر خودتان و پدر و مادرتان است، ما اگر این را هضم کنیم که حرفی بزنیم حتی اگر به ضرر خودمان باشد عادلانه است، در هر کاری انسان باید عدالت را بخواهد این زمانی صورت می‌گیرد که حضرت ولی عصر(عج) ظهور کند و مردم را کم کم به عدالت سوق می‌دهد، الان کسی یاد نمی‌گیرد و کسی زیر بار آن نمی‌رود. الان هم در هر مملکتی که ادعای آن را می‌کنند پر از ظلم است، اما  عدالتی را که خداوند فرموده «کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ ..» این عدالت امام زمانی(عج) است که همه مردم را وادار می‌کند به اینکه عدالت‌خواه شوند، البته باز هم به زور نیست، بلکه انسان را به قوه نفسانیه وادار می‌کند و خودشان با تمایل به این سمت می‌آیند. انتهای پیام/

94/04/16 - 10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن