تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798316139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار:آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت منطقه را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار:آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت منطقه را دارد آبادان-ایرنا-معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: این شهرستان با تکمیل بیمارستان های در حال ساخت، ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت منطقه را دارد.


به گزارش ایرنا، بازار گردشگری سلامت در جهان، 100 میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می کند و برآورد شده است که سالانه بیش از 7 میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎کنند
بازار گردشگری سلامت در جهان، 100 میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می کند و برآورد شده است که سالانه بیش از 7 میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎کنند.
آمارهای جهانی صنعت گردشگری را دومین صنعت پردرآمد می خوانند و از حوزه سلامت به عنوان سومین بازار پردرآمد در جهان یاد می شود که در کشورهای پیشرفته بیش از ۱۰درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد.
گردشگری سلامت در سال 2012، 100 میلیارد دلار درآمدزایی داشته و در همین سال سهم کشورهای اسلامی از درآمدهای جهانی گردشگری سلامت تنها 3 میلیارد دلار و ایران 350 میلیون دلار بوده است.
این میزان درآمد با وجود جاذبه ها و قابلیت های ایران بسیار ناچیز است، زیرا بر اساس بررسی های انجام شده هر گردشگر سلامت در ایران سه برابر گردشگران عادی ارز آوری دارد.
چشمه های آب گرم و سرد معدنی، پیشرفت های تکنولوژیکی و علمی پزشکی، گیاهان دارویی و طب سنتی، اقلیم های ویژه جغرافیایی و زیست بوم های گوناگون از ظرفیت هایی است که می توان از آن در راستای توسعه گردشگری سلامت از آن استفاده کرد.
گزارش های منتشر شده اتحادیه بیمارستان های خصوصی مالزی روشن می کند که تعداد گردشگران درمانی در این کشور با رشد محسوسی از 75 هزار و 210 بیمار در سال 2001 به بیش از 296 هزار و 687 بیمار در سال 2006 افزایش یافت.
این حجم بالای تقاضا در همان سال نزدیک به 59 میلیون دلار درآمد نصیب اقتصاد ملی این کشور کرد.
هند کشور شاخص دیگر در حوزه گردشگری درمانی، گزارش داده است که تنها در سال 2005 حدود 500 هزار بیمار خارجی برای دریافت خدمات درمانی به این کشور سفر کردند درحالی که این تعداد در سال 2002 تنها 150 هزار نفر بود.
همچنین برآورد شده است که این صنعت با رشد سریعی که دراین کشور داشته، تنها در سال 2012 درآمدی بیش از 2.2 میلیارد دلار عاید اقتصاد ملی هند کرد.
طبق بررسی های آماری ارائه شده از سوی اتحادیه توریسم درمانی هند و کمپانی مک کینزی، هر سال کشورهای بیشتری به شمار مقصدهای توریسم درمانی می پیوندند.
طبق همین بررسی ها روشن شده است که رشد این صنعت از حدود 40 میلیارد دلار درآمد درسال 2004 به 100 میلیارد دلار درآمد درسال 2012 افزایش یافت.
عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان نیز دوشنبه در بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان جدید شرکت نفت این شهرستان، گفت:با توجه به نیاز منطقه به احداث و ساخت بیمارستان مجهز و مطابق با استانداردهای جهانی، دولت از ساخت طرح هایی که با سلامت جسم و روان مردم در ارتباط است، حمایت می شود.
وی اظهار داشت:با پیوستن بیمارستان جدید شرکت نفت و بیمارستان تامین اجتماعی به ظرفیت درمانی شهرستان، آبادان از لحاظ تعداد تخت بیمارستانی بی نیاز می شود.
شهبازی ابراز امیدواری کرد، ظرفیت های شهرستان آبادان در حوزه تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص نیز تکیمل شده تا مسیر توسعه صنعت توریسم درمانی و پذیرش بیماران از مناطق همجوار به ویژه کشور عراق هموارتر شود.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در این بازدید از قسمت های مختلف بیمارستان نفت دیدن کرد و در جریان روند ساخت و پلان کلی ساختمان بیمارستان شرکت نفت قرار گرفت.
پروژه بیمارستان نفت آبادان در جوار بیمارستان قدیم (OPD) با 28 هزار متر مربع زیربنا و 150 تخت تعریف شده که قابلیت افزایش 249 تخت بیمارستانی را دارد.
هزینه برآورد شده برای این طرح در فاز نخست، 48 میلیارد ریال است و هزینه کلی آن حدود 80 میلیارد ریال برآورد شده است.
وجود پارکینگ در زیرزمین، شش اتاق عمل مجهز، پلی کلینیک تخصصی، بخش زنان و کودکان، بخش زایمان، بخش مردان، درمانگاه، داروخانه، اورژانس، رختکن مرکزی، سالن کنفرانس از بخش های تعریف شده در بیمارستان نفت آبادان است.
3015/6125






15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن