تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803995597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداد عادل: برخی رمان های تخیلی خرافات عصر جدید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حداد عادل: برخی رمان های تخیلی خرافات عصر جدید است تهران - ایرنا- رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: برخی رمان های تخیلی به واقعیت ربطی نداشته و خرافات عصر جدید است .


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، غلامعلی حدادعادل در اختتامینه سیزدهمین جایزه قلم زرین در حوزه هنری افزود: اساسا شعر تخیل است و برخی از تخیلات ما را به قدرت های عرفانی می رساند و برخی نیز به ما قدرت هبوط می دهد.
وی درعین حال گفت: تخیل را نمی توان کاملا منفی پنداشت، تخیل هایی به حقیقت کمک می کند، نوع این تخیل را در شعر عرفانی نیز می توانیم ببینیم.

** ادبیات ایرانی باید در شرایط کنونی نقش آفرینی کند
دبیر سیزدهمین جشنواره قلم زرین نیز دراین مراسم گفت: در شرایط کنونی که کشورمان مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته ، ادبیات ایرانی باید نقش آفرینی کند.
کامران پارسی نژاد افزود: در دوره کنونی، از ادبیات بیش از هر زمان دیگری توقع می رود که مقتدرانه نقش آفرینی کند و در بستر جامعه جریان ساز باشد.
وی اظهار داشت: نویسندگان ادبیات داستانی، شاعران و منتقدین ادبی باید با تغییر رویه در ساختار و بن مایه های به کار گرفته، نواقص کار خود را برطرف کنند.
پارسی نژاد ادامه داد: رویدادهای فرهنگی، ادبی، اجتماعی و غیره با هم پیوندی اندام وار دارند و هر رویداد اتفاق افتاده می تواند بر سایر موارد تاثیرگذار باشد. بر این اساس، یکی از وظایف نویسندگان و شاعران، شناسایی روند شکل گیری رویدادهای مهم و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری هر رویداد بر دیگری است.
وی اضافه کرد: باید روند شکل گیری ادبیات معاصر ایران در جشنواره هایی چون جایزه قلم زرین تحلیل شده و مورد ارزیابی قرار گیرد، در این دوران ، کشور شاهد حوادث مهم و سرنوشت سازی بوده که بی شک ارزیابی ادبیات می تواند در بازشناخت و ارزیابی رویدادهای تاریخی، اجتماعی و سیاسی مفید واقع شود.
پارسی نژاد با اشاره به بخش های مختلف این دوره جایزه قلم ایران گفت: آثار منتشره در سال 1393 در پنج بخش نقد و پژوهش ادبی، داستان و شعر بزرگسال ، داستان و شعر کودک و نوجوان توسط مورد بررسی قرار گرفت .
رئیس انجمن قلم ایران نیز به مهم ترین فعالیت های انجام گرفته توسط این نهاد فرهنگی اشاره کرد.
محمدرضا سرشار افزود: برگزاری این جشنواره اکنون جای خودش را باز کرده و داخل و خارج از کشور موافقان و مخالفانش درباره آن حرف می زنند که نشان از اهمیت این رویداد است.
وی با بیان اینکه انجمن قلم ایران تشکلی فراگیر است، اظهار داشت: این تشکل، داستان نویسان، منتقدان و پژوهشگران شاخه های مختلف علوم انسانی را در بر می گیرد و با اینکه به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست، توانسته سختی ها را تحمل کرده و در عرصه فرهنگ، 15 سال پربار و موثر را پشت سر بگذارد.
سرشار با اشاره به فعالیت های انجمن قلم اضافه کرد: انجمن بیش از 200 عضو دارد .
جایزه قلم زرین توسط انجمن قلم برگزار شده و نویسندگان حوزه های ادبیات و هنرمندان در آن عضو هستند ، این جایزه از سوی انجمن به برگزیدگان اهدا می شود و هدف آن نیز ایجاد جریان های سالم و ارزشمند در حوزه ادبیات است.
در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جایزه قلم زرین رمان «مفتون و فیروزه» نوشته سعید تشکری به عنوان اثر برگزیده این دوره معرفی شد.
در بخش داستان کودک و نوجوان کتاب «گلهای کاغذی» نوشته محمدعلی گودینی، در بخش شعر بزرگسال مجموعه شعر «واژه های وحشی» اثر حامد حسین خانی، شعر کودک و نوجوان دو مجموعه شعر «بوسه خیس» سروده شکوه قاسم نیا و «دم گربه ها را بکش» سروده طیبه سامانی، نقد و پژوهش نیز کتاب «از نتایج سحر» نوشته محمدرضا سنگری به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.
همچنین از فعالیت های فرج الله سلحشور کارگردان سینما نیز تجلیل شد.
فراهنگ **9022**1601**



15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن