تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818988266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار پخش نذورات ماه مبارک رمضان در بیجار داغ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازار پخش نذورات ماه مبارک رمضان در بیجار داغ است سنندج - ایرنا - مردم مسلمان کشورمان در ایام خاصی از سال حسب مناسبت های مختلف دارای رسومات مذهبی و دینی هستند و نذورات خاصی دارند و این کار را با عشق و علاقه انجام می دهند.


به گزارش خبرنگار ایرنا مردم متدین شهرستان بیجار در ماه های مبارکی همچون محرم، صفر و ماه مبارک رمضان، ایام ولادت ها و شهادت ائمه (ع) اقدام به پخش نذورات، غذاهای گرم، سرد، شربت، حلوا، شله زرد، حلیم، گوشت قربانی و دیگر غذاها می کنند.
یکی از این ایام خاص و ویژه در حال حاضر، ماه مبارک رمضان و شب های قدر است هرچه به لیالی قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) نزدیک می شویم، پخش نذورات و اطعام روزه داران و فقرا در مساجد، منازل، بوستان ها، محلات، دعوت های خانوادگی و همسایگان افزایش می یابد.
محمدی عرضه کننده آش شله زرد، حلیم و آش کشک در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: در 24 ساعت شاید سه ساعت به سختی وقت استراحت داشته باشم، مرتب سفارش غذا دارم و در دو شفیت کار می کنیم.
عباسی مدیر یک رستوران هم می گوید: سفارش غذای گرم (برنج ومرغ) به چندین برابر ایام دیگر سال حتی مراسمات عروسی و نامزدی رسیده است.
هیات امنای بسیاری از مساجد برای نمازگزاران روزه دار، برنامه تهیه افطاری از جمله تهیه شله زرد، شیر برنج، نان و سبزی، شیر گرم و حلوا دارند.
جعفری یکی از اعضای هیات امنای مسجد جامع بیجار می گوید: از ابتدای ماه مبارک رمضان بسیاری از خانواده ها آمده اند و برای اطعام نمازگزاران روزه دار نوبت گرفته اند و هر روز حدود 200 نفر در سفره افطاری این مسجد حضور دارند که پس از صرف افطاری مختصر، جماعت نماز مغرب و عشا را به اقامه می کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار نیز می گوید: فقط در شب ولادت حضرت امام حسن(ع) بیش از 800 پرس غذای گرم بین نمازگزاران و نیازمندان منطقه محروم ریگسیاه از محل کمک های مردمی توزیع شد.
محسنی عامل توزیع گوشت مرغ هم می گوید: فروش در ماه مبارک رمضان در حد ایام عید و ماه محرم است و شاید در بعضی از روزها فروش بیشتر هم شده است که نوع خرید و بسته بندی، نشان می دهد برای اطعام و توزیع برای مردم نیازمند است.
امام جماعت مسجد جامع نیز با تجلیل از اطعام و تکریم فقرا در ماه مبارک رمضان گفت: بعضی سفره های ماه مبارک رمضان باید مدیریت شوند، بعضی سفره خیلی هزینه براست.
حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه هرچه سفره ساده باشد، به سیره ائمه (ع) نزدیکتر است و می تواند تعداد بیشتری از مردم را اطعام دهد، افزود: نباید از سیره ائمه (ع) دور شویم، نباید بعضی سفره ها از چند نوع غذا برخوردار باشد بلکه مقداری شیر و خرما، یا سبزی و پنیر برای افطار کفایت می کند.
وی توصیه کرد: مواظب اسراف و غذاهای پرهزینه باشید، نکند برای کسب ثواب و بهره مندی از اجر و پاداش این ایام، ناخود آگاه در رعایت مسایل شرعی دچار اشتباه باشیم.
صفیاری تاکید کرد: پرداخت خمس و زکات دارای اولویت و مهمتر از پخش نذورات است، اگر کسی که نذری می دهد وضعیت خمس و زکات آن مبهم مانده باشد، شرعا مسوول خواهد بود.
او ادامه داد: نکند برای انجام مستحبی، واجبی را تعطیل کرده باشیم و این از تاکیدات حضرت علی(ع) است که نباید مستحبی موجب تعطیل شدن واجب دینی گردد.
پخش نذورات هر چه به ایام لیالی قدر و شهادت حضرت علی(ع) نزدیک می شود به اوج خود می رسد. در هر کوی و محله ای بویژه اذان مغرب و اواخر شب در مناطق محروم شهر شاهد تردد افراد زیادی با وسایل نقلیه شخصی و توزیع نذورات خواهیم بود.
شهرستان بیجار با 95 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان واقع شده است.ک/4
7350/6108



15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن