تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821161235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميدواريم همگان بتوانيم راه و مسير آن امام همام را پيروي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۴ (۲۱:۴۶ب.ظ)
روحاني با اشاره به شب هاي قدر و و سوگواري مولاي متقيان علي (ع): اميدواريم همگان بتوانيم راه و مسير آن امام همام را پيروي کنيم موج - هيات دولت روز يکشنبه در جلسه اي به رياست حسن روحاني رييس جمهوري تصويب کرد که با توجه به فرا رسيدن شبهاي قدر و ايام سوگواري مولاي متقيان حضرت علي (ع)، زمان شروع به کار کليه وزارتخانه ها، سازمانها، شرکتها و موسسات دولتي در سراسر کشور در روز ۱۹ ماه مبارک رمضان با دو ساعت تاخير آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني رييس جمهوري در اين جلسه با تسليت ايام شهادت حضرت علي (ع) اظهارداشت که ملت ايران همواره به پيروي از خاندان رسالت افتخار کرده و در عشق به اهل بيت عصمت و طهارت پيشگام بوده است.
حجت الاسلام و المسملين دکتر روحاني با بيان اينکه شبهاي قدر، شبهاي نزول ملائک و رحمت خداوند است، برگزاري اجتماعات با شکوه مردم به مناسبت اين شبها و سوگواري مولاي متقيان علي (ع) را از جلوه هاي باشکوه ايمان و عشق به اهل بيت پيامبر(ص) در ميان مردم دانست و اظهار اميدواري کرد که همگان بتوانيم راه و مسير آن امام همام را پيروي کنيم.
در ادامه تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه هاي اجرايي پس از بررسي به تصويب هيات وزيران رسيد.
با تصويب دولت، مبلغ ۲۰ ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارات ناشي از ريزش کوه در استان مازندران و همچنين مبلغ ۲۰ ميليارد ريال براي کمک به مرغداران بابت جبران بخشي از خسارات وارده به صنعت طيور استان ناشي از شيوع بيماري آنفلوآنزاي حاد پرندگان در اين استان اختصاص يافت.
هيات وزيران به منظور اجراي طرح جمع آوري آبهاي سطحي شهر آزادشهر با هدف کاهش خسارات ناشي از وقوع سيلاب، مبلغ ۳۰ ميليارد ريال اعتبار در اختيار سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گلستان قرار داد.
اختصاص مبلغ ۴۰ ميليارد ريال اعتبار براي ايجاد زيرساختها، توسعه و تقويت و خريد تجهيزات مرکز لرزه نگاري به موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، مبلغ ۸۰ ميليارد ريال براي مقابله با آتش سوزي و پايش جنگلها و مراتع به سازمان مديريت بحران و مبلغ ۲۵۰ ميليارد ريال بابت بازسازي تاسيسات زيربنايي راه ها و معابر خسارت ديده ناشي از سيل در استان مازندران از ديگر مصوبات اين جلسه هيات وزيران بود.
آيين نامه تکميل پروژه هاي نيمه تمام دولتي، از ديگر مصوبات اين جلسه بود. براساس اين آيين نامه، دستگاه اجرايي مجاز است پروژه هاي خود را بر اساس تفاهم نامه با خيرين و با استفاده از مشارکت آنها تکميل نمايد. پروژه هايي که حداقل ۳۰ درصد از منابع تکميلي آنها توسط خيرين تامين شده باشد و به بهره برداري برسند، مي توانند توسط خيرين نامگذاري شوند و تغيير نام آن بدون موافقت آنها يا وراث شان امکان پذير نيست.
همچنين بر اساس آيين نامه ديگري موضوع تشويق خيرين براي شرکت در اجراي طرح هاي تملک دارايي هاي سرمايه اي، دستگاه اجرايي بايد طرح هاي خود را معرفي کند و در صورتي که خيرين، متقاضي برخورداري از منابع دستگاه اجرايي براي سود و کارمزد تسهيلات اعطايي براي اجراي طرح ها هستند، بايد تقاضاي خود را به صورت کتبي به دستگاه اجرايي مربوط اعلام و دستگاه اجرايي موظف است ظرف ۲۰ روز نسبت به بررسي پيشنهادها و اعلام نتيجه اقدام نمايد. بازپرداخت سود و کارمزد تسهيلات اعطايي براساس قرارداد بين دستگاه اجرايي، بانک عامل و خيرين تا زمان خاتمه طرح، از محل اعتبارات همان طرح صورت مي گيرد.
همچنين با تصويب دولت، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مجاز است از محل منابع داخلي خود نسبت به تامين و پرداخت مبلغ ۵۲۶ ميليارد و ۷۳۹ ميليون و ۲۰ هزار و ۷۷۷ ريال بابت تسويه بدهي ناشي از تعهدات جمهوري اسلامي ايران به صندوق بين المللي پول به منظور تعديل ارزش ريالي اقدام نمايد.
هيات وزيران همچنين به منظور انجام عمليات اجرايي تامين آب اضطراري و ارتقاي کيفيت آب شرب شهرها و روستاهاي کشور مبلغ هشت هزار ميليارد ريال اختصاص داد.
به منظور انجام صحيح مسئوليت پذيرش، نگهداري و مراقبت، حضانت و سرپرستي کودکان بي سرپرست و بدسرپرست توسط سازمان بهزيستي کشور و اختيار واگذاري سرپرستي آنان به خانواده هاي واجد شرايط و موسسات، هيات وزيران آيين نامه اجرايي قانون حمايت از کودکان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست را به تصويب رساند.
همچنين آيين نامه يکي از مواد قانون فوق موضوع ثبت مشخصات فردي کودک يا نوجوان تحت سرپرستي در شناسنامه سرپرست يا زوجين، به تصويب هيات وزيران رسيد.
دولت به منظور استمرار و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت و حفظ کرامت ايثارگران با اولويت عرضه منابع مالي، فرصتها، امکانات و تسهيلات و امتيازات به ايثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان، سند راهبردي خدمات رساني به رزمندگان را به تصويب رساند.
لايحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهيه آثار علمي نيز توسط هيات وزيران به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن