تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولد نوزاد دختر حاصل از تخمک فریز شده در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: دکتر سیروس رستمی روز جمعه به خبرنگاران گفت: این نوزاد دختر که حدود سه کیلوگرم وزن دارد، از یک مادر 39 ساله متولد شده و اکنون حال دختر و شرایط جسمانی او خوب است.
مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز گفت: نخستین نوزاد از تخمک فریز شده در منطقه جنوب کشور در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد. دکتر سیروس رستمی روز جمعه به خبرنگاران گفت: این نوزاد دختر که حدود سه کیلوگرم وزن دارد، از یک مادر 39 ساله متولد شده و اکنون حال دختر و شرایط جسمانی او خوب است.
 
وی ادامه داد: فریز کردن تخمک مادرانی که به دلایلی با مشکلاتی مواجه هستند، سال ها است که در کشورهای پیشرفته انجام می شود و این تجربه برای نخستین بار در شیراز اجرایی شد.
 
وی افزود: پس از عمل لقاح، تعداد چهار جنین به رحم مادر انتقال داده شد و در نهایت پس از 9 ماه بارداری اولین نوزاد دختر حاصل از اسپرم و تخمک فریز شده روز گذشته در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد.
 
این فوق تخصص زنان و زایمان مدت فریز اسپرم را دو ماه و تخمک را سه سال اعلام کرد و گفت: به دلایل مشکلاتی که مادر این نوزاد در نگهداری تخمک داشت، مرکز ناباروری جراحی شیراز سه سال تخمک این بیمار را فریز کرد و در نهایت پس از مداوای مادر، شهریور ماه سال گذشته جنین سالم فریز شده در رحم مادر انتقال داده شد.
 
این فوق تخصص زنان و زایمان با اعلام این که در حال حاضر حدود 15 درصد زوج ها با مشکل ناباروری مواجه هستند، افزود: اینک روش های کمکی درمان نازایی باعث شده شانس بچه دار شدن آنان بین 90 تا 95 درصد افزایش یابد.
 
مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز اضافه کرد: امروزه با استفاده از روش های جدید درمان ناباروری، تمامی زوج های نابارور می توانند در داخل کشور صاحب فرزند شوند. ایرنامطالب مرتبط:فریز کردن تخمک چیست؟رزرو تخمک و جنین، شانس باروری در سنین بالا را افزایش می دهدتولد اولین نوزاد فریز شده در کشور


یکشنبه 14 تیر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن