محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844091101
کسانی با سانسور موافقند که سینما فسادشان را برملا میکند | خبرگزاری ایلنا
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: گفتگو با کارگردان و تهیهکننده فیلم "از رئیسجمهور پاداش نگیرید" کسانی با سانسور موافقند که سینما فسادشان را برملا میکند
سرنوشت فیلمهایی که حرفی برای گفتن دارند؛ امروز به دست ملقمهای از نظرات کمیسیون فرهنگی مجلس، رسانههای تندرو، گروههای فشار و گروهی از سینماگران صاحب قدرت سپرده شده. اکثریت اهالی سینما گرفتار هرج و مرج هستند و نمیدانند چگونه و از کدام کانال برای ساخت فیلم خود حرکت کنند. فیلم سینمایی "از رئیسجمهور پاداش نگیرید" با نام قبلی "پاداش" به کارگردانی "کمال تبریزی" بعد از هفت سال با اصلاحاتی اکران شد. با او و مهدی کریمی (تهیهکننده فیلم) درباره همین فیلم به گفتگو نشستیم که در ادامه میخوانید. حال که فیلم شما بعد از هشت سال اکران شده جا دارد بپرسیم آیا فیلمساز باید دربرابر سانسور مقاومت کند یا اجازه دهد فیلمش پخش شود و اصلاحات را بپذیرد؟ تبریزی: این مسئله به خود فیلم و هزینههایی که برای یک فیلم شده؛ بستگی دارد. یعنی هرقدر هزینه تولید یک فیلم بالا باشد؛ بخصوص اگر این هزینه از طرف بخش خصوصی باشد؛ میزان مقاومت فیلمساز کاهش یافته و شکنندگیاش افزایش پیدا میکند زیرا سرمایهگذاران میگویند به هر حال فیلم باید نمایش داده شود و همانها سعی میکنند با تعامل؛ مشکلات فیلم را حل کنند. اما گاهی نیز سازندهای پیدا میشود که اعتقاد دارد باید فیلم بهصورت کامل به نمایش دربیاید و اصلاح را نمیپذیرد. البته حتما وقتی ممیزی اتفاق میافتد؛ به فیلم لطمه میخورد مخصوصا اگر فیلم طنز باشد زیرا ممکن است با سانسور یک فیلم طنز، ژانر فیلم نیز تغییر کند. فیلمسازانی مانند من؛ فیلم را برای مخاطب میسازیم به همین دلیل ترجیح میدهیم با تعامل به سمتی حرکت کنیم که فیلممان اکران شود. چرا باید فیلمی مانند "از رئیسجمهور پاداش نگیرید" دچار ممیزی شود آنهم بعداز سالها که مجوز گرفت؟ تبریزی: همیشه ممیزی در کشور ما یک امر سلیقهای بوده و تبدیل به قاعده و قانون نشده است مثلا حوزه هنری هنوز اکران فیلم ما را قبول نکرده و بهنظر میرسد با فیلم مشکل دارد. اینکه این فیلم در حوزه به نمایش درنیامده؛ سوال نیست بلکه سوال من این است که چگونه دوستان؛ اکران این فیلم را قبول نمیکنند در عوض اکران فیلم دیگری را میپذیرند که شاید با معیارهایی که آنها مشخص کردهاند همخوانی ندارد. بهنظر میرسد این تصمیم کاملا براساس سلیقه انجام شده و اگر افراد جابجا شوند؛ شاید روند بررسی و ممیزی نیز به شدت تغییر کند. اینکه مثلا حوزه یک فیلم مانند عصر یخبندان را اکران میکند یا دیگر فیلمها را باعث خوشحالی است و هیچ ایرادی بر آن وارد نیست. ایراد زمانی وارد است که چرا مثلا عصر یخبندان باید اکران شود اما سایر فیلمها نه. و مهمتر از آن دلیل اکران شدن یا نشدن؛ چیست؟ یعنی معیار و متری که برای تعیین اکران یک فیلم استفاده میشود در همه جا یکسان نیست. به همین دلیل اکران یا نشدن یک فیلم از طرف یک نهاد به کیفیت فیلم ارتباطی ندارد بلکه بیشتر به فضای بیرونی فیلم و مسائل دیگر ربط دارد. کریمی: در بحث ممیزی معمولا سلیقهها بر قانون غالب است و بیشتر سلیقههای شخصی افراد است که اجرا میشود به همین دلیل هرگز نمیتوان در ایران فیلمی ساخت که به سد ممیزی برخورد نکند. مثلا فیلمی در یک برهه زمانی از لحاظ سیاسی ساخته میشود و نمایشاش به دوره دیگری میخورد که کاملا با دوره قبلی متفاوت است اما به هر حال باید شرایطی برای نمایش فیلم بوجود بیاید و صرف ساخته شدن فیلم بدون دیده شدن ارزش کمی دارد به همین دلیل ما پیشنهاداتی همچون خرید حقوق معنوی و مادی فیلم را ازسوی ارشاد با صرفنظر کردن از حق پخش قبول نکردیم. ما در فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» تلاش کردیم با تعامل به گونهای فیلم را به نمایش دهیم که حرف اصلی فیلم عوض نشود و پیام آن منتقل شود. آیا این اصلاحات در طول هشت سال گذشته دولت قبل نمیتوانست انجام شود؟ تبریزی: در هشت سال گذشته اصلا اجازه مذاکره درباره فیلم داده نمیشد و باب گفتگو بسته بود و اعلام شده بود این فیلم الیالابد توقیف است. کریمی: نکتهای که در هشت سال گذشته من به آن پی بردم؛ این است که رفتارها بعضا در بحث ممیزی به گونهای است که اگر مثلا بهجای تبریزی؛ کس دیگری این فیلم را میساخت راحتتر میتوانست مجوز بگیرد. از طرف دیگر به دلیل سیاستزده شدن فضای فرهنگی در هشت سال گذشته؛ مسائل بهصورت صریح بیان نمیشد. همه فیلمسازها در زمان ساخت فیلم، اثر خود را براساس قوانین موجود در جمهوری اسلامی ایران میسازند اما در زمان صدور مجوز پخش از آنجا که بررسیها کاملا شخصی است؛ مثلا تصویر بسته یک خانم در یک فیلم اشکال ندارد اما در فیلم دیگر از کارگردان دیگری اشکال دارد؛ این امر نشان میدهد ممیزی از یک قاعدهی ثابت پیروی نمیکند. با این وضعیت مجوز گرفتن یک فیلم ارتباط مستقیمی با رابطه ممیز با فیلمساز و سازندگان فیلم دارد؟ تبریزی: دقیقا؛ اگر فیلمی توسط فردی مثلا من ساخته شود با آن به یک شکل برخورد میشود و اگر توسط کارگردان دیگری ساخته شود؛ یا توسط یک کارگردان فیلم اولی؛ به شکل دیگری با آن برخورد میشود یعنی فیلم را منهای فیلمساز بررسی نمیکنند. چنین وضعیتی؛ رانت بوجود میآورد زیرا آدمها بهعنوان مسئول در موقعیتی قرار میگیرند که صاحب قدرت میشوند و تعیینکننده و این تعیینکنندگی؛ فساد بوجود میآورد زیرا آن فرد است که بایدها و نبایدها را تعیین میکند. کریمی: این روش در ادامه فیلمسازان را تقسیم بر خودی و غیرخودی میکند به شکلی که بعضی فیلمسازان اجازه ندارند بعضی حرفها را بزنند اما گروه دیگر که حساسیت کمتری روی آنهاست؛ میتوانند به راحتی هر کاری دوست دارند؛ بکنند و هر فیلمی میخواهند؛ بسازند. نمونه بارز این مسئله رفتاری است که با فیلمسازان حوزه دفاع مقدس صورت میگیرد و هر فیلمسازی حق ندراد درباره همه موضوعات دفاع مقدس فیلم بسازد. ممیزی سینمای ایران از ابتدا اینگونه بود یا در این چند سال اینگونه شده؟ کریمی: همیشه این مسائل یعنی ممیزی قائل به شخص بوده اما در دهههای مختلف تغییراتی کرده است مثلا در دهه شصت اینگونه بررسیها فقط از طرف نهاد متمرکزی مانند وزارت ارشاد بیرون میآمد و فیلمسازان فقط با وزارت ارشاد طرف حساب بودند ولی در دهههای بعد بخصوص دهه هشتاد؛ وزارت ارشاد فقط یکی از عناصری بود که در بحث ممیزی اعمالنظر میکرد و سایر دستگاهها و افراد به خود اجازه میدادند که درباره فیلمها نظر دهند و به شکلی اعمال ممیزی کنند. به همین دلیل آنچه امروز فیلمسازان را آزار میدهد؛ بحث ممیزی ارشاد نیست بلکه حواشی بیرونی و سخنانی است که از بیرون از وزارت ارشاد یا حوزه غیرفرهنگ شنیده میشود. امروز حتی نهادهای اصلی قدرت همچون ارشاد مجبور هستند براساس سخنان و حرفهای بیرون از ارشاد تصمیم بگیرند. مثلا یک سایت خبری معمولی درباره یک فیلم مطلبی میزند و وزارت ارشاد سریعا در قبال آن واکنش نشان میهد یا به آن سایت گوش میکند زیرا آن سایت وابسته به یکی از نهادها و اهرمهای قدرت است. تبریزی: بعداز انقلاب تقریبا وضعیت همینگونه بوده یعنی اشخاص برای فیلمها تعیین تکلیف میکردند نه قوانین. البته گاهی این سختگیری بیشتر شده گاهی کمتر اما همیشه وجود داشته است. در این وضعیت فیلمساز باید شانس بیاورد که اثرش در زمانی اکران شود که محتوای فیلم حرف روز نباشد تا ممیزی نشود. درباره فیلم «پاداش» زمان اکران مصادف با موقعیتی شد که همه چیز تغییر کرد و دگرگون شد و امروز هم که بعداز هفت سال فیلم اکران شده اجازه نمایش نه بهخاطر رفع مسائل ممیزی فیلم داده شده بلکه بیشتر به این خاطر به فیلم اجازه اکران داده شد که مسائل بیرونی و فشارهای بیرونی کمتر شده است و اکران آن عوارض کمتری برای ارشاد نسبت به هفت سال پیش دارد. سرنوشت فیلمهایی که حرفی برای گفتن دارند؛ امروز به دست ملقمهای از نظرات کمیسیون فرهنگی مجلس، رسانههای تندرو، گروههای فشار و گروهی از سینماگران صاحب قدرت سپرده شده است. به همین دلیل اگر امروز گفته میشود سینما در حال سقوط و نزول است به دلیل این است که این شرایط باعث شده تا سینماگران تا میتوانند از سینما دوری کنند زیرا یک فیلم از مرحله تولید تا پروانه ساخت و نمایش؛ تقریبا شبیه به توپ والیبال شده و دست به دست میگردد تا از زمین خودی رد شود و در زمین دیگری فرود آید یا در سبد تیم حریف وارد شود. اکثریت اهالی سینما گرفتار این هرج و مرج هستند و نمیدانند که باید چگونه و از کدام کانال برای ساخت فیلم خود حرکت کنند. آیا این مسئله به ضعف مدیران بازنمیگردد؟ گویا مدیران فرهنگی هیچ مقاومتی دربرابر فشارهای بیرونی ندارند؟ تبریزی: چند عامل در این مسئله تاثیر دارد. اول شرایط بحرانی و وضعیت موجود جامعه است و دوم نحوه مدیریت. این مسئله توسط مدیر یک دستگاه، طبیعی است وقتی شرایط ثابتی وجود ندارد و به قول معروف شهر شلوغ است باید مدیری مشغول بهکار شود که توانایی داشته باشد و استقامت کند ولی عامل اصلی، همین توانایی مدیران در مدیریت بحران است زیرا اگر مدیری بتواند شرایط را اداره کند؛ کمکم بحران نیز فروکش خواهد کرد و یک وضعیت ثابت بوجود میآید. امری که کمتر در مدیران فرهنگی در طول سالهای گذشته دیدهایم. کریمی: البته همیشه نحوه رفتار مدیران و فشارهای بیرونی با سینما متفاوتتر از سایر هنرها بوده. از آنجا که سینما در دسترستر است مفسران بیشتری دارد و هر آدمی احساس میکند میتواند به راحتی نظر خودش را بهعنوان حرف نهایی مطرح کند لذا سینما تبدیل به مرغ عزا و عروسی شده و تمام نگاههای سیاسی و غیرسیاسی موجود در کشور خواستهاند حرف خود را در این حوزه به کرسی بنشانند اما متاسفانه آنچه قربانی شده؛ سینماست. به همین دلیل هر فیلمی باید دو دوره زندگی کند: یک دورهای که در آن ساخته می شود و تلاش میکند به نمایش دربیاید و یک دوره که به نمایش درآمده و دیده میشود. باوجود اصلاحات انجام شده ولی مضمون فیلم عوض نشده است؟ تبریزی: حرف فیلم؛ حرف عجیب و غریبی نیست و همه روی آن متفقالقول هستند البته از حواشی و پیرنگهایی که در فیلم میتوانست مخاطب را بهتر به مضمون اصلی هدایت کند؛ کاسته شده است. گرچه حرف فیلم در هفت سال گذشته نیز همان بود که امروز زده شده اما در هفت سال گذشته تحمل شنیدن این حرف وجود نداشت که امروز شاید سعه صدر بیشتری وجود داشته باشد که امکان شنیدن این حرف را بوجود آورده. انگار در مجموعه وزارت ارشاد این شعور جمعی بسیار ارتقا پیدا کرده تا حرفهایی که در فیلم از "رئیسجمهور پاداش نگیرید" گفته شده؛ شنیده شود و استنباط نسبت به فیلم تغییر کرده است البته این وضعیت برای همه فیلمها یکسان نیست. این فیلم که هفت سال پیش امکان نمایش نداشت؛ امروز میتواند به نمایش درآید اما فیلمی مانند مارمولک که سالهای پیش به نمایش درآمده امروز اجازه عرضه در شبکه نمایش خانگی را هم ندارد! اینگونه اتفاقات نه تنها در ارشاد بلکه در تلویزیون نیز رخ داده است مثلا تلویزیون زمانی سریال شهریار را کامل پخش کرد اما حال که میخواهد آن را مجدد تکرار کند؛ میگوید باید بعضی قسمتها اصلاح شود. کریمی: بعضی اشکالاتی که به فیلم گرفته میشود از آنجا ناشی میشد که مدیران فیلم را کامل ندیده بودند یا تصور میکردند این فیلم به شخص خاصی اشاره میکند یا میگفتند احتمال دارد عربستان علیه این فیلم موضع بگیرد. زمانی که من این حرفها را شنیدم؛ عصبانی شدم و گفتم ما برای ساخت فیلم باید از وهابیها اجازه بگیریم. متاسفانه بزرگترین مشکل سینمای ایران این است که یک فیلم را در قالب فیلم ارزیابی نمیکنند بلکه آن را باعنوان مسئله ملی میبینند. دلیل سختگیری روی فیلمهایی همچون "از رئیسجمهور پاداش نگیرید"، "مارمولک" یا سایر فیلمهای طنز انتقادی چیست؟ تبریزی: دلیل اول آن این است که مجموعه نگاه و نظری که به نوعی جامعه را کنترل میکند به دنبال این است که افراد خیلی خوشحال نباشند یا فیلمی را نببینند که آنها را به تفکر وادار کند و این نگاه فقط در سینما نیست بلکه در برگزاری کنسرتهای موسیقی حتی هیجاناتی که ناشی از مسابقات ورزشی بهوجود میآید نیز دیده میشود. درحالیکه باید اجازه دهیم مردم خوشحالی کنند. فیلم "از رئیسجمهور پاداش نگیرید" به نوعی نقد ریاکاری است و طبیعیست که گروهی دربرابر چنین نقدی مقاومت کنند البته بخشی از این مقاومت به پایین بودن روحیه نقدپذیری بازمیگردد. کریمی: در فیلم ما شخصیتی را نشان میدهیم که دین حکومتی دارد و ریاکاری میکند. طبیعیست اگر مدیری فیلم را میدید و بعد شخصیت خودش را در فیلم دیده بود؛ با نمایش عمومی فیلم مخالفت میکرد. یعنی گروهی از مدیران نمیخواهند فیلم طنز انتقادی ساخته شود و فقط باید فیلمهای خندهداری ساخته شود که فاقد حرف خاصی باشند؟ تبریزی: دقیقا. من مطمئنم اگر یک فیلم سینمایی درباره اختلاسهای سالهای اخیر ساخته شود؛ شاید پذیرفته شود اما اگر تبدیل به چند فیلم شود جلوی آن گرفته خواهد شد زیرا گفته میشود سیاهنماییست درحالیکه باید فعل بد و کار زشت را آنقدر نقد کرد تا کلا از بین برود به همین دلیل است که امروز شاهد هستیم تقریبا هر ماه یک اختلاس صورت میگیرد زیرا قبح این کار ریخته است و همه به نوعی تصور میکنند اختلاس کار زشتی نیست. امروز درباره اختلاس به خوبی میتوان یک فیلم طنز ساخت که در عین خندهدار بودن؛ بیننده را به فکر وادارد و حتی به گریه بیندازد. امروز باوجود رسانهها، روزنامهها، سینما و کارهایی که آنها درباره آگاهی آحاد جامعه انجام میدهند؛ باز ما شاهد فساد زیادی هستیم. حال تصور کنیم اگر سینما و رسانه به این مسائل نپردازند و فقط به دنبال سرگرمی باشند آن وقت چه فاجعهای رخ میدهد. نتیجهای که زمانی فیلم فارسی برای جامعه ایران به دنبال داشت. تصور میکنم کسانی که در دورهای فشار زیادی به سینما میآوردند تا سینما مشکلات اجتماعی و اقتصادی را بیان نکند؛ میترسیدند منافع خودشان در خطر بیفتد و سینما بخشی از فساد خود آنها را افشا کند. درحالیکه واقعیت این است که کسی که انسان را دوست دارد؛ او را نقد میکند تا اصلاح شود و نقد باعث رشد میشود هرچند هنوز در مجموعه مدیران کشور و مردم این فرهنگ، رسمی نشده و جا نیفتاده است. چرا شما نقش محمدجواد ظریف را به گونهای بازی کردید که انگار مرد مذاکرات است اما مذاکراتش به نتیجه نمیرسد؟ تبریزی: در فیلم نقش ظریف را بازی نمیکنم زیرا در زمان ساخت، محمدجواد ظریف نقش جدی در سیاست نداشت. آن نقشی که من بازی میکنم شبیه آقازاده (رئیس وقت سازمان انرژی اتمی) است. اما دست بر قضا زمان اکران فیلم با دورهای مقارن شده که ظریف فعالیتهای خوبی در حوزه هستهای انجام داده و بخشی از آن شبیه نقش من در فیلم شده است. در هنگام فیلمبرداری در عربستان مشکلی نداشتید؟ کریمی: عربستان به هیچ عنوان در هنگام ساخت فیلم همکاری نمیکرد. تصاویری که از مکه و مدینه فیلمبرداری کردیم بهصورت پنهانی بود و بخشی از تصاویر نیز با تکنیک جلوههای ویژه ساخته شد و فقط از مناسک حج توانستیم به صورت 35 میلیمتری فیلمبرداری کنیم هرچند هدف ما ساخت فیلم مستند درباره مناسک حج نبود. تبریزی: ساخت فیلم و فیلمبرداری در عربستان بسیار سخت بود زیرا بازیگران واقعا به حج مشرف شده بودند و از طرفی باید در فیلم نیز نقش خود را بازی میکردند همچنین ماموران عربستانی نیز بسیار مراقب بودند لذا ما مجبور بودیم دوربین را در میان لباس احرام مخفی کنیم و همین مسئله به بازیگران و سایر عوامل فیلم استرس زیادی وارد میکرد. از ابتدا نیز به همین بازیگران فکر میکردید؟ کریمی: قبل از شروع ساخت به بازیگران دیگری نیز فکر میکردیم اما در زمان ساخت حسن معجونی توسط حبیب رضایی معرفی شد و تاکید داشت که او میتواند نقش را به خوبی بازی کند که در مرحله فیلمبرداری این مسئله به ما ثابت شد.
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۷:۲۱:۵۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]
صفحات پیشنهادی
مهلت ارائه آثار بخش فیلم های مستند به جشن خانه سینما تمدید شد | خبرگزاری ایلنا
مهلت ارائه آثار بخش فیلم های مستند به جشن خانه سینما تمدید شد مستند سازان میتوانند آثار خود را تا پایان روز 10 تیرماه به دبیرخانه جشن خانه سینما ارائه دهند به گزارش ایلنا با توجه به درخواست های فیلمسازان بخش فیلم مستند مبنی بر تمدید مهلت ارائه آثار به جشن خانه سینما همایهنرمندان عصر یخبندان به سینما استقلال میروند | خبرگزاری ایلنا
هنرمندان عصر یخبندان به سینما استقلال میروند آیین دیدار با عوامل عصریخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی جمعه 12 تیرماه ساعت 22 در سینما استقلال برگزار میشود فروش فیلم سینمایی « عصریخبندان » با تبلیغات چهره به چهره روبه افزایش است و با توجه به انتخاب دومین فیلم برضیافت افطار جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما برگزارشد | خبرگزاری ایلنا
با حضور طیف های مختلف سینمایی ضیافت افطار جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما برگزارشد مراسم ضیافت افطار جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما با حضور طیف های مختلف سینمایی در مجموعه فرهنگی ورزشی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد به گزارش خبرنگار ایلنا در این مراسم که شامگاه سه شنبه 2 تیرمشهری که سینما ندارد انگار آب لوله کشی ندارد | خبرگزاری ایلنا
منوچهر شاهسواری شهری که سینما ندارد انگار آب لوله کشی ندارد تهیه کننده فیلم سینمایی مزارشریف معتقد است تا زمانی که امنیت بازار سینما تأمین نشود امنیت سرمایه نیز تأمین نخواهد شد به گزارش خبرنگار ایلنا منوچهر شاهسواری تهیه کننده فیلم مزارشریف شب گذشته پنجشنبه 11 تیر در برنامه شهشهرداری تهران برنامهای برای همکاری با سینماگران ندارد | خبرگزاری ایلنا
رسول صدرعاملی شهرداری تهران برنامهای برای همکاری با سینماگران ندارد صدر عاملی معتقد است که مشکلات در هشر تهران حل نشده است وهمان بینظمی سابق در شهر برقرار است و متاسفانه شهرداری تهران نیز برنامهای برای بهکار گرفتن فیلمسازان در راستای حل مشکلات شهری ندارد به گزارش ایلنا فیلآرنوفسکی، فینچر و ژانه در سینماتک قلهک | خبرگزاری ایلنا
آرنوفسکی فینچر و ژانه در سینماتک قلهک سینماتک قلهک این هفته با فیلم هایی از دارن آرنوفسکی دیوید فینچر و ژان پیر ژانه میزبان علاقمندان سینما است به گزارش ایلنا فیلم «شلاق زن» به کارگردانی دمین چزله محصول سال ۲۰۱۴ است که در سئانس ساعت 19 امروز سه شنبه دوم تیرماهدومین نشست بررسی سینمای ایران در دهه شصت برگزارمیشود | خبرگزاری ایلنا
دومین نشست بررسی سینمای ایران در دهه شصت برگزارمیشود انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران دومین نشست از سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای ایران را برگزار میکند به گزارش ایلنا دومین نشست از سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای ایران به بخش دوم "ارزیابی مدیریت سینمای ایران دفراخوان مسابقه عکس هفدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد | خبرگزاری ایلنا
فراخوان مسابقه عکس هفدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد فراخوان مسابقه عکس فیلم های سینمایی شرکت کننده در هفدهمین جشن خانه سینمامنتشر شد به گزارش ایلنا بر اساس این فراخوان تمامی عکاسان عضو انجمن عکاسان سینمای ایران که علاقمند به شرکت در بخش عکس هستند میتوانند آثار خودنمایش فیلمهای سینمایی با هدف کمک به صندوق بیمه بیکاری سینما | خبرگزاری ایلنا
نمایش فیلمهای سینمایی با هدف کمک به صندوق بیمه بیکاری سینما برنامه "شب های نقره ای" توسط موسسه تصویر شهر با همکاری خانه سینما با هدف کمک به صندوق بیمه بیکاری خانه سینما برگزارمیشود به گزارش ایلنا برنامه "شب های نقره ای" که اختصاص به اکران فیلم های روز سینمامسابقه والیبال ایران با لهستان را در سینما ببینید | خبرگزاری ایلنا
مسابقه والیبال ایران با لهستان را در سینما ببینید ایلنا در دومین برنامه شب های نقره ای مسابقه والیبال ایران با لهستان در ایوان شمس به صورت زنده پخش میشود به گزارش ایلنا برنامه "شب های نقره ای" که اختصاص به اکران فیلم های روز سینمای ایران دارد در دومین شب اجرای خودتوزیع عادلانه سرمایه در سینمای ایران بررسی می شود | خبرگزاری ایلنا
با حضور شاهسواری و ابراهیمی فر توزیع عادلانه سرمایه در سینمای ایران بررسی می شود توزیع عادلانه سرمایه در سینمای ایران امشب در برنامه شهر فرنگ بررسی می شود به گزارش ایلنا برنامه شهر فرنگ پنجشنبه 11 تیر ساعت 21 15 از شبکه خبر پخش می شود در این قسمت از برنامه وضعیت توزیع عاگر فیلم خوب داشته باشیم زنجیره سینماداران و مردم راضی خواهند شد | خبرگزاری ایلنا
احمدرضا درویش اگر فیلم خوب داشته باشیم زنجیره سینماداران و مردم راضی خواهند شد درویش با گرامی داشتن یاد و خاطرزاون قوکاسیان منتقد فقید سینما گفت جای خالی زاون قوکاسیان را در اصفهان احساس میکنم به گزارش ایلنا احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» در سومین جلسه هم اانجمن منتقدان کارگاه "آشنایی با تدوین" را برگزار میکند | خبرگزاری ایلنا
انجمن منتقدان کارگاه "آشنایی با تدوین" را برگزار میکند سومین کارگاه تخصصی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای منتقدان و سینماگران با عنوان "آشنایی با تدوین" در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار میشود به گزارش ایلنا این کارگاه با حضور حسن حسندوسبایدپای سینما را در بخشهای مختلف کشور باز کنیم | خبرگزاری ایلنا
حجت الله ایوبی بایدپای سینما را در بخشهای مختلف کشور باز کنیم ایوبی معتقد است که برگزاری جشنواره های سینمایی که به مسائل علمی توجه می کنند برای ما دل گرمی است چون به دنبال این هستیم که پای سینما را در بخشهای مختلف کشور باز کنیم به گزارش ایلنا حجت الله ایوبی در دیدارمراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی عصر یخبندان برگزار شد+عکس | خبرگزاری ایلنا
مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی عصر یخبندان برگزار شد عکس اکران خصوصی فیلم سینمایی عصریخبندان شنبه 6 تیرماه در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد به گزارش خبرنگار ایلنا در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی عصر یخبندان که ساعت 22 شب برگزار شد جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر اهالی رسسینمای ایران در دهه شصت در تاریخ معاصر ایران اهمیت دارد | خبرگزاری ایلنا
در نشست نقد و بررسی سینما دهه شصت مطرح شد سینمای ایران در دهه شصت در تاریخ معاصر ایران اهمیت دارد دومین نشست از سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای ایران با بخش دوم "ارزیابی مدیریت سینمای ایران در دهه شصت" شامگاه شنبه ششم تیر در خانه سینما برگزار شد به گزارش خبرنگاسینمای ایران مدیریتبردار نیست | خبرگزاری ایلنا
بررسی مشکلات مدیران تولید در سینمای ایران سینمای ایران مدیریتبردار نیست سینمای ایران اصلاً مدیریت را برنمیتابد بسیاری از کارگردانها هستند که میخواهند مدیران تولید را حذف کنند بعضی تهیهکنندگان هم سعی میکنند از مدیران تولید غیرمتخصص استفاده کنند به گزارش خبرنگار ایل-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها