تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831125293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزار توی ژانر اجتماعی با ریتم تند «عصر یخبندان»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/
هزار توی ژانر اجتماعی با ریتم تند «عصر یخبندان»
«عصر یخبندان» روایت متفاوت از شرایط امروز است و همین امر آشنایی کامل نویسنده را با شرایط اجتماعی نشان می‌دهد.


حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران - حمیده سادات آقامیری؛ در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بود که فیلم «عصر یخبندان» کیایی توانست از میان آثار نسبتاً متوسط، حرفی برای  گفتن داشته باشد.


فیلمی با نگاه اجتماعی به وقایع امروز که توانست سبب جذب مخاطب در جشنواره‌ای شود که بسیار از فیلم‌ها با فیلم‌نامه ضعیف در آن ظاهر شده بودند.


«عصر یخبندان» فیلمی دیگر به کارگردانی و نویسندگی مصطفی کیایی است. کارگردان نسبتاً جوان و خوش‌آیند سینمای ایران که محبوبیت آن در سینما با فیلم ضد گلوله آغاز شد. فیلمی کمدی در قالب جنگ که اکبر عبدی بعد از تماشای آن گفت: حسرت بازی در این فیلم به دلم ماند در سال 92 بود که این کارگردان با تیم کاری متفاوت وارد جشنواره شد. خط ویژه که هم داستان آن و هم بازیگران آن توانستند سیمرغ را به نام خود بزنند و بعد از این دو اثر بود که نگاه بینندگان آشنا به آثار مصطفی کیایی شد.


و اما «عصر یخبندان» در نگاه اول فیلم‌نامه خوب، انتخاب بازیگران و روایت داستان‌ها و خرده داستان‌ها است که ذهن مخاطب را حتی تا آخرین لحظه فیلم درگیر می‌کند. این سه ویژگی، ویژگی‌های مشترک آثار کیایی است.


در نگاه بعد به زیبایی داستان فیلم نسبت به آثار دیگر کیایی کمک می‌کند، تنوع لوکیشن این اثر است. «عصر یخبندان» از آپارتمان خارج شده و مکان‌های متفاوت فیلم‌برداری را تجربه می‌کند. این عمل نشان می‌دهد که برای روایت داستان فیلم هزینه شده است.


نکته دیگر اثر بیان آسیب جامعه به زبان سینما است تا هنجاری اجتماعی که در این فیلم به آن اشاره شده مشکلی است که برای امروز جامعه است نمی‌توان گفت برای قشر خاصی است و همین مهم نشان می‌دهد که نویسنده به هنگام نگارش فیلم‌نامه در شرایط امروز اجتماعی حل شده تا توانسته این داستان را به نگارش درآورد.


از دیگر نکته متفاوت این فیلم زمان کوتاه ساخت آن است طبق گفته کارگردان «عصر یخبندان» این فیلم در مدت زمان کوتاه ساخته شده در اردیبهشت تصمیم به ساخت آن گرفته شده و در پاییز به جلوی دوربین رفته است.


اما اگر از کارگردان و محتوای فیلم بگذریم انتخاب بازیگران این فیلم انتقادی است که به آن وارد است. داستان فیلم در شرایط خانوادگی زن و مردی شروع می‌شود که زن احساس می‌کند که مرد به او توجهی ندارد و همین زمینه‌ساز می‌شود تا به سمت اعتیاد برود و در این میان عنصر ضیافت است که برای ادامه داستان کافی است. نسل‌هایی متفاوت و بازی‌های بعضی‌ها ضعیف که زیبایی بازی بازیگران دیگر سعی در کمرنگی آن دارد.


در این فیلم شاهد بازی جذاب از مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی و بهرام رادان هستیم. اما اگر بازی دیگر بازیگران را کنار بگذاریم نقش متفاوت از مهتاب کرامتی را شاهد هستیم نقشی را با حضور در خانواده آغاز می‌شود و در ادامه جای خود را به یک معاد می‌دهد.


فردی معتاد با تیک‌های عصبی که این خود نشان می‌دهد کرامتی از قالب نقش تک بعدی بیرون آمده و می‌تواند کاراکتری چند وجهی داشته باشد.


در مجموع «عصر یخبندان» نشان می‌دهد کیایی می‌تواند کارگردانی صاحب سبک در ژانر اجتماعی باشد. این فیلم شب‌ها میزبان مردم است. هرچند برخی بر این عقیده‌اند که سطح متوسط جشنواره امسال این فیلم برجسته کرد اما آثار دیگر کیایی به ویژه داستان و فیلم‌نامه‌‌های مناسب آن گویای واقعیت دیگری است. باید منتظر آثار دیگر کیایی بود.






انتهای پیام/



اخبار مرتبط

«مهرداد اسکویی» تیزر جشنواره فناوری و صنعتی ساخت
غیر از فیلمسازی کار دیگری بلد نیستم/اکران فیلمهای توقیفی اتفاق مبارکی است
بازی مهدی فتحی زیر ذره بین داریوش ارجمند
«گینس» به مرز یک میلیارد تومان رسید
بخش خصوصی اساس سینما است/ نقد درسینما محروم مانده است
«قصه ها» شبیه نقاشی سبک کوبیسم است
شور شیرین به سر هر که فتد فرهاد است
برگزاری نخستین «هفته پژوهش سینمای ایران» با حضور حجت الله ایوبی و رضا میرکریمی




۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن