تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطاط سوری: ایران منشاء گسترش هنر اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خطاط سوری: ایران منشاء گسترش هنر اسلامی است تهران - ایرنا - خطاط برجسته اهل سوریه ، ایران را الگویی برای سایر کشورها و منشاء گسترش هنرهای اسلامی درجهان خواند.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، خلیل ضبحه که از شهر طرطوس در نمایشگاه قرآن کریم حضور یافته با بیان اینکه از حضور در این نمایشگاه قرآن خرسند است، گفت: ایران به نظر من ایران یک اسطوره و اسوه شماره یک دنیا برای تربیت بشریت و گسترش هنر اسلامی است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب گفت: من عاشق امام خمینی و کسانی که راه او را ادامه دادند، هستم .
این هنرمند که تاکنون 5 جایزه اصلی را از جشنواره بین الملل هنر اسلامی (ارسیکا) کسب کرده گفت: این جایزه ها مربوط به خط نسخ و ثلث است. جایزه های بزرگ دیگری هم در کشورهای دیگر دریافت کرده ام . اولین استاد من اهل مصر بود، محمد القاضی هم از استادان بزرگ در جهان اسلام است که آموزش ها را نزد او ادامه دادم.
وی افزود : مجوز کتابت قرآن را از دانشگاه الازهر به مدت 10 سال کسب کردم و 3 بار به طور مشترک کتابت قرآن را در دوبی انجام دادم. آنجا 30 خطاط بودیم که در مدت 3 روز یک قرآن را کامل نوشتیم. جایزه اول هم در این رقابت به من رسید.
خلیل ضبحه با اشاره به اقدامات متوحشانه داعش در مقابله به هنر اسلامی گفت: در مقام حضرت یاسر ، 10 دیوار را به همراه استاد موحد، استاد خطاطی ایرانی، خطاطی کردم، اما داعش آنها را از بین برد.
به گفته خلیل ضبحه، کوچکترین شاگردان خطاطی دنیا، پسران او به نام های محمد و علی مرتضی بودند که در 2 سالگی آموختن هنر خطاطی را آغاز کردند.
این هنرمند اهل سوریه با اشاره به فعالیت هایش برای ترویج هنر اسلامی گفت : بعد از ورود داعش مجبور شدم از رقعه به طرطوس مهاجرت کنم، آنجا را شهری محروم با مردم فقیر یافتم. در حال حاضر در نظر دارم به مردم آنجا کمک کنم و این هنر اسلامی را با آموزش دادن آن گسترش دهم.
خلیل ضبحه با ابراز تمایل نسبت به همکاری مشترک با هنرمندان ایرانی گفت : خط نسخی که در ایران کتابت می شود به سبک قدیمی است ؛ اعلام آمادگی کرده ام که نسخ صحیح را به هنرمندان و دوستان خود در ایران آموزش دهم.
براساس گزارش روابط عمومی نمایشگاه قرآن ، این هنرمند اهل سوریه با بیان اینکه دلم می خواهد یک بار دیگر همه قرآن را به سبک و سیاق ویژه خودم کتابت کنم ، افزود: نمایشگاه قرآن در تهران را از طریق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق شناختم.
وی درباره ویژگی های نمایشگاه بین المللی قرآن تهران اظهار کرد: اگر راستش را بخواهید، فکر می کنم باید بخش خطاطان قرآنی در بخش بین الملل یه صورت جداگانه تشکیل شود. دوستانی که از کشورهای دیگر آمده اند احتمالا بهترین های کشور خودشان هستند، امیدوارم در دوره های بعد از خطاطان بیشتر و استادان این حوزه دعوت کنید. مردمی که به این نمایشگاه می آیند باید آثار سطح بالایی را ببینند تا بتوان توجه آنها را جلب کرد، به این ترتیب بازدیدکنندگان از دیگران هم دعوت می کنند که به نمایشگاه بیایند.»
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 23 تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس دایر است .
فراهنگ **9338**1601**



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن