تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820220362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین سالگرد هنرمند عکاس صادق تیر افکن در خانه هنرمندان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اخبار کوتاه فرهنگی: دومین سالگرد هنرمند عکاس صادق تیر افکن در خانه هنرمندان تهران-ایرنا-دومین مراسم سالروز درگذشت زنده یاد صادق تیرافکن در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، بهنام کامرانی هنرمند نقاش با اشاره به آثار صادق تیر افکن اظهار کرد: این هنرمند تجربه های زیادی را کسب کرد از تئاتر، فیلم سازی و سرانجام عکاسی؛ عکاسی مستند اقناعش نمی کند و به عکاسی طراحی شده روی می آورد و بعد از آن فتوکولاژ، چیدمان و ...
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان وی در ادامه افزود: در کارهای او ما نشانه هایی از سنت را می بینیم اما در واقع این سنت حاد می شود کارهای وی انتقادی نیست اما ما می توانیم در آثار او، رفت و آمد بین مسئله قهرمان معاصر و مواجهه با پدیده های روزمره را ببینیم.
پژوهشگر هنر در ادامه با اشاره به نمایش آثاری از تیرافکن که تاکنون دیده نشده بود گفت: وی مرتب در حال تجربه کردن بود . از منظر نشانه های معاصر در آثار او، مخاطره جویی شبه قهرمانانه در آثار او مشهود است که خارج از پرداختن به زندگی روزمره قرار می گیرد.
در ادامه این نشست، توکا ملکی پژوهشگر هنر افزود:جوانمرگی در هنر مصادف است با اسطوره سازی؛ فرصتی را فراهم می کند که هنرمندی را بر صدر بنشانیم و از او بتی بسازیم و در این فرصت دشمنان دیروز تبدیل به ستایشگران امروز می شوند.
وی بیان داشت:به آثار صادق تیرافکن واقعا به عنوان کسی نگاه می کنم که تجربه کرد و همچنان در حال تجربه بود، بنابراین زمان و فرصتی می برد تا مشخص شود که این هنرمند ستاره ای بود در هنر معاصر ایران که درخشید و تمام شد و یا نور پر فروغی است که ماندگار خواهد بود.
وی ادامه داد: کارهای تیرافکن را در دوره ای که کار کرد و زمانی که تجربه کرد، بسنجیم. 50 سال عمر و 30 سال تجربه واقعا زمان کمی است برای اینکه مشخص شود که مسیر کاری یک هنرمند دقیقا به کجا می رسد و چقدر مداومت دارد.
ملکی سپس به بررسی آثار تیرافکن از نظر مفهوم و موضوع پرداخت و گفت: قضاوت من بر اساس آثار به نمایش درآمده او است و طبیعتا به نمایش درآمدن آثار دیده نشده او می تواند مسیر این نگاه را عوض کند.
در ادامه کتاب تاریخی برای فردا شامل آثاری از صادق تیرافکن که به مناسبت بی ینال ونیز امسال منتشر شده است، رونمایی شد .این کتاب که به زبان انگلیسی است، به زبان فارسی نیز منتشر خواهد شد.
دومین مراسم سالروز صادق تیر افکن جمعه 12 تیر ماه با حضور هنرمندان و پژوهشگران در خانه هنرمندان برگزار شد.
صادق تیر افکن هنرمند عکاس و هنرمند مفهومی است که در سال 1392 بعد از یک دوره تحمل بیماری سرطان در سن 47 سالگی فوت کرد.

**آیین شب های قدر در خانه هنرمندان
خانه هنرمندان میزبان روزه داران درشب های قدر است. در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، مرشد میرزا علی صحنه هایی از فضایل معنوی و سلوک امام علی (ع) را برای حاضران نقل خوانی خواهد کرد.
در این شب ها گروه سنج و دمام بیت الزهرا به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
این مراسم در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با 14، 16 و 18 تیر از ساعت 22:30 در محوطه باغ خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
فراهنگ ** 9338 ** 1569



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن