تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798514552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع واريزي به صندوق توسعه ملي به 30 درصد افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۴۸ب.ظ)
با اجرايي شدن برنامه ششم توسعه؛ منابع واريزي به صندوق توسعه ملي به 30 درصد افزايش مي يابد موج-با تدوين و اجرايي شدن برنامه ششم توسعه، منابع واريزي به صندوق توسعه ملي به 30 درصد افزايش مي‌يابد و سالانه دو درصد به آن اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، تأکيد بر کاهش وابستگي بودجه به درآمدهاي نفتي و تغيير نگاه به اين منابع موضوعي است که در صدر سياست‌هاي کلي ابلاغي برنامه ششم از سوي مقام معظم رهبري قرار گرفته است.
در اين سياست‌ها تاکيد بر تغيير نگاه به نفت و گاز و درآمدهاي حاصل از آن مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌اي که با دائمي شدن اساسنامه صندوق توسعه ملي، پايه منابع حاصل از صادرات نفت و ميعانات گازي و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملي در هر سال به 30 درصد افزايش مي‌يابد و سالانه حداقل 2 واحد درصد به اين 30 درصد اضافه مي‌شود.
اين در حالي است که با تأسيس صندوق توسعه ملي از سال 1390، بنا بر واريز سالانه 20 درصد منابع نفتي به عنوان کف منابع واريزي در هر سال قرار گرفت و مجلس نيز با توجه به درآمدهاي ارزي قابل توجه در آن زمان پيشنهاد افزايش سه درصدي منابع واريز در هر سال را نيز مطرح کرد. بر اين اساس در سال گذشته 29 درصد درآمدهاي ناشي از فروش نفت به حساب صندوق توسعه ملي واريز شد ولي براي امسال با توجه به کاهش شديد قيمت نفت از اواسط سال گذشته و به دنبال آن کمبود منابع دولت، در بودجه سال 1394 با پيشنهاد دولت و تصويب مجلس قرار بر اين شد تا فقط 20 درصد پايه به حساب صندوق توسعه ملي واريز شود.
از سوي ديگر واريز دو درصدي سالانه منابع نفتي در برنامه ششم مطرح است که با توجه به رقم سه درصد سالانه فعلي براي افزايش، يک درصد کاهش يافته است.
اما در شرايطي که سال جاري سال پاياني برنامه پنجم توسعه بوده و به دنبال آن برنامه ششم در دستور کار قرار خواهد گرفت که با ابلاغ سياست‌هاي کلي اين برنامه به قوه مجريه، منابع واريزي به صندوق توسعه ملي به‌طور ويژه‌اي موردتوجه قرارگرفته و مبناي برنامه‌ريزي براي آن اين‌گونه تعيين شده است: تغيير نگاه به نفت و گاز و درآمدهاي حاصل از آن، از منبع تأمين بودجه عمومي به «منابع و سرمايه‌هاي زاينده اقتصادي» و دائمي شدن اساسنامه صندوق توسعه ملي با تنفيذ اساسنامه موجود و واريز سالانه 30 درصد از منابع حاصل از صادرات نفت و ميعانات گازي و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملي و افزايش حداقل 2 واحد درصد ساليانه به آن.
همچنين از سياست‌هاي ديگر براي صندوق توسعه ملي در برنامه ششم ارائه تسهيلات از منابع صندوق توسعه ملي به بخش‌هاي غيردولتي به‌صورت ارزي و استقلال مصارف صندوق توسعه ملي از تکاليف بودجه‌اي و قوانين عادي است.
در عين‌حال که سپرده‌گذاري ارزي حداکثر 20 درصد از منابع ورودي صندوق، نزد بانک‌هاي عامل در قبال اخذ خط اعتباري ريالي از بانک‌هاي مذکور براي ارائه تسهيلات ريالي به بخش کشاورزي، صنايع کوچک و متوسط و تعاوني با معرفي صندوق توسعه ملي مورد تأکيد قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن