تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804743959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان عشايري از تحصيل باز نمي مانند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۸ب.ظ)
دانش آموزان عشايري از تحصيل باز نمي مانند موج- مديرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش گفت: در حقيقت خط قرمز ما اين است که هيچ دانش‌آموز عشايري از تحصيل بازنماند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نقي يزدان پناه اظهار داشت: طي دو سال گذشته در زمينه نيروي انساني، فضا و تجهيزات مدارس عشايري شاهد تغييرات اساسي بوديم. در سال تحصيلي 92-93 پنج هزار و 795 مدرسه عشايري داشتيم که در سال 93-94 اين تعداد به 5 هزار و 873 مدرسه رسيد يعني 158 مدرسه اضافه شد اين در حالي بود که نيروي انساني جديد به آموزش و پرورش اضافه نشده بود. در حقيقت خط قرمز ما اين است که هيچ دانش‌آموز عشايري از تحصيل بازنماند.
وي افزود:‌ در بخش مدارس عشايري ساختمان، کانکس، کپر و چادر داريم که متناسب با جغرافيا تعريف شده است و تلاش مي‌کنيم تا مدارسي را که در چادر برگزار مي‌شود به کانکس تبديل کنيم. برخي از کانکس‌ها قابل حمل است و مي‌توانند همراه با عشاير کوچ رو جابه جا شوند اما يک چادر با سرما و گرما دانش‌آموزان را تحت تأثير قرار مي‌دهد و وضعيت کانکس يا کلاس پيش ساخته به مراتب بسيار بهتر است.
مديرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در سال تحصيلي 92-93 يک هزار و 83 مدرسه کانکسي در بخش عشايري داشتيم که در سال تحصيلي 93-94 به يک هزار و 134 کانکس افزايش يافت يعني 51 مدرسه از چادر و کپر به کانکس يا کلاس پيش ساخته تبديل شدند.
يزدان پناه بيان کرد: در سال تحصيلي 93-94 تحول اساسي را در بحث تجهيز مدارس عشايري به لب تاپ شاهد بوديم به گونه‌اي که حدود يک ميليارد و 900 ميليون تومان يکجا براي تجهيز مدارس عشايري کوچ رو به لب تاپ به استان‌ها پرداخت شد. در سال تحصيلي 92-93 دو هزار و 322 دستگاه لب تاپ در مدارس عشايري وجود داشت که در سال تحصيلي 93-94 به سه هزار و 169 دستگاه افزايش يافت و 36.5 درصد رشد را در بخش تجهيزات کامپيوتري و لب تاپ در مدارس عشايري داشتيم.
وي افزود: تاکيد داشتيم که تمام کلاس‌هاي پايه ششم در مدارس عشايري به دليل داشتن درس کار و فناوري به لب تاپ مجهز شوند و براي سال تحصيلي 94-95 تلاش مي‌کنيم تا تمام مدارس عشايري را به لب تاپ مجهز کنيم.
مديرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش در خصوص تجهيز کتابخانه‌هاي مدارس عشايري گفت: در سال تحصيلي 92-93، 591 کتابخانه کلاسي و مدرسه‌اي داشتيم که در سال تحصيلي 93-94 به يک هزار و 274 مورد افزايش يافت يعني شاهد افزايش 681 کتابخانه کلاسي بوديم و در اين زمينه با رشد 15 درصدي مواجه بوديم.
يزدان پناه در خصوص کتاب‌هاي موجود در کتابخانه‌هاي مدارس عشايري افزود: درسال تحصيلي 92-93، 321 هزار و 88 جلد کتاب داشتيم که در سال تحصيلي 93-94 به 331 هزار و 556 کتاب افزايش يافت و 3.3 درصد رشد را در اين بخش شاهد بوديم.
وي با اشاره به اينکه در سال 93 در بحث اعتبارات نسبت به سال 92 رشد 147 درصدي را در بحث اعتبارات تجهيزات شاهد بوديم، گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 اعتبارات 40 درصد افزايش يافت و توانستيم 640 مدرسه سيار عشايري را به لب تاپ تجهيز کنيم. همچنين تعداد زيادي از مدارس چادري به کانکس تبديل شد که براين اساس رشد 3 درصدي مدارس را شاهد بوديم.
مديرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سال تحصيلي 92-93، 172 مرکز شبانه روزي داشتيم که در سال 93 به 181 واحد افزايش يافت، در حقيقت در رابطه با مدارس عشايري شاهد افزايش کمي بوديم.
يزدان پناه با اشاره به اينکه براي افزايش پوشش تحصيلي در مناطق روستايي و عشايري چاره‌اي جز افزايش تعداد مدارس شبانه روزي نداريم، گفت:‌ افزايش تعداد مدارس شبانه روزي، خوابگاه‌هاي مرکزي و روستا مرکزي‌ها روش‌هاي افزايش پوشش تحصيلي درمناطق روستايي است مگر اينکه آنقدر نيروي انساني داشته باشيم تا هرجايي که يک يا دو دانش‌آموز داشتيم براي آن‌ها معلم بفرستيم.
وي بيان کرد: تأسيس مدارس شبانه روزي به ويژه در دوره متوسطه ضروري است. امسال در استان خوزستان و چهارمحال و بختياري سه مرکز شبانه روزي مجوز اخذ خواهند کرد.
مديرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه کمبود اعتبار به ويژه اعتبارات تغذيه‌اي را در مدارس شبانه روزي رد نمي‌کنيم اما در جهت رفع اين مشکلات در تلاش هستيم، افزود: جلساتي را با وزارت تعاون، کميته امداد و معاون مناطق محروم رياست جمهوري درخصوص حمايت از مدارس شبانه روزي داشتيم.
يزدان پناه بيان کرد: شوراي ارتقاي شاخص‌هاي مناطق لازم التوجه و محروم در آموزش و پرورش تشکيل شده است و يکي از مواردي که در دو جلسه گذشته اين شورا مطرح شد بحث کيفيت بخشي و اعتبارات مدارس شبانه روزي است.
وي ادامه داد: در آموزش و پرورش به دنبال اين هستيم تا وضعيت اعتبارات مدارس شبانه روزي را افزايش دهيم چرا که سرانه اين مدارس چندين سال ثابت بوده است. تلاش مي‌کنيم تا با همکاري وزارت تعاون براي دانش‌آموزان مدارس شبانه روزي مانند مردم مناطق محروم سبد کالا دريافت کنيم و رايزني‌ها در جهت کيفيت بخشي به مدارس شبانه روزي در حال انجام است.
مديرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش که آيا وزارت تعاون با اين درخواست شما موافقت کرده است؟ گفت: وزارت تعاون نامه‌اي را خطاب به ما نوشته و اعلام کرده است که اين موضوع را در شوراي رفاه مطرح خواهد کرد تا پس از تصويب، سبد کالا را به خانواده دانش آموزاني که در مدارس روستايي تحصيل مي‌کنند، اعطا کنند اما خواسته ما اين است تا اين سبد کالا به مدارس تعلق گيرد چون اگر اين سبد را به مدارس شبانه روزي ندهيم باز هم مشکل تغذيه دانش‌آموزان حل نمي‌شود.
يزدان پناه افزود: سال گذشته در بحث خيرين، موضوع کمک به مدارس شبانه روزي مطرح شد بايد توجه داشت که دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس شبانه روزي حضور دارند و بايد از طريق خيران و ساير دستگاه‌ها در جهت افزايش کيفيت بخشي به مدارس شبانه روزي گام برداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن