تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819049961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار سوء تحريم‌ها تنها محدود به يک کشور نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۹ب.ظ)
نهاونديان: آثار سوء تحريم‌ها تنها محدود به يک کشور نيست موج-رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت: در حال حاضر ماموريت بزرگ پيش روي اتاق‌هاي بازگاني مشترک بين جمهوري اسلامي ايران و ايتاليا، آمادگي براي فصل نوين در مناسبات بين المللي اقتصادي است، آثار سوء تحريم‌ها تنها محدود به يک کشور نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهور عصر سه شنبه در نشست مشترک اتاق‌هاي بازرگاني، صنايع و معادن ايران ايتاليا گفت: اگر چه کار مذاکرات هسته‌اي تمام نشده اما همين که به جاي استفاده از زبان تهديد، اعمال نظرهاي يک طرفه و اعمال مواضع يک جانبه، طرفين به منطق و اهداف مشترک دست پيدا کردند، دليل کافي است که نسبت به آينده مذاکرات و حصول توافق خوشبين باشيم.
وي ادامه داد: در حوزه مسائل هسته‌اي، طرف مقابل به جاي اين که از مسأله هسته‌اي به عنوان بهانه براي مقابله با ملت ايران استفاده کند، خواسته‌هاي خود را محدود به اين مسأله کرد، که برنامه هسته‌اي ايران هدف تسليحاتي را دنبال نکند که از منظر جمهوري اسلامي ايران اين مسئله تحصيل ماحصل بود؛ چراکه ايران بارها اعلام کرده که هدف تسليحاتي را در برنامه هسته‌اي خود دنبال نکرده و نمي کند، اما در عين حال بايد حقوق پيشرفت هسته‌اي را مانند ديگر حوزه‌ها دنبال کند و اذعان طرف مقابل به اين مسأله زمينه حصول توافق را به طور جدي فراهم کرد.
رئيس دفتر رئيس جمهوري با اشاره به رفت و آمدهاي هيات‌هاي اقتصادي مختلف از سراسر جهان به ايران در طول 22 ماه گذشته اظهار داشت: اين مسئله به خوبي نشان داد که در مذاکرات هسته اي نيز طرف‌هاي مقابل تمايل فراواني براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران دارند، در حال حاضر زمان حرکتي جديد براي اتاق‌هاي بازرگاني ايران و ايتاليا فرا رسيده است که اقتصاد اين دو کشور بيش از پيش با امکانات و ظرفيت‌هاي يکديگر آشنا شوند.
نهاونديان با تاکيد بر اين که افزايش شفافيت و رقابت اقتصادي در کشور، اولين و مهم ترين دستاورد رفع تحريم‌ها است، گفت: ملت ايران اگرچه پايمردانه در مقابل تحريم‌هاي اقتصادي ايستادگي کرد اما هزينه عدم شفافيت و کاهش رقابت در بازارها را مصرف کنندگان ايراني پرداختند، زمان آن رسيده که توليدکننده، مصرف کننده و ارائه کنندگان خدمات در اقتصاد ايران همه گزينه‌هاي مختلف رقابتي را مدنظر قراردهند و بهترين و کارآمدترين راه را انتخاب کنند.
وي با تاکيد بر اينکه در رقابت براي دسترسي و حضور در بازار ايران، ملاک درجه آمادگي براي مشارکت هرچه بيشتر است، افزود: موسسات مالي و ارائه کنندگان خدمات مالي ايتاليايي مي توانند در کنار صنعت گران اين کشور زمينه‌هاي حضورسريعتر و گسترده تر را براي حضور در اقتصاد ايران فراهم کنند،با توجه به جمعيت جوان ايران و مسأله جدي اشتغال، سياست دولت به طور قاطعانه حمايت از بنگاه‌هاي متوسط و کوچک است.
رئيس دفتر رئيس جمهوري افزود: همين هم سازي و هم ساختاري اقتصاد دو کشور، فرصت ويژه اي براي اقتصاد ايران و ايتاليا فراهم مي کند، اين جلسه نقطه آغاز ورود به يک فصل جديد مناسبات اقتصادي بين ايران و ايتاليا است، اتاق‌هاي مشترک بازرگاني از جمله ايران و ايتاليا وظيفه مهم زنده نگداشتن کانال‌هاي اقتصادي دو کشور با وجود فشارها در دوران تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران را بر دوش داشته اند.
نهاونديان تاکيد کرد: ضررهاي متعدد اين تحريم‌ها براي اقتصاد ايران و ايتاليا و همچنين مقامات سياسي جهان اين نکته را گوشزد مي کند که آثار سوء تحريم‌ها تنها محدود به کشور تحريم شونده نبوده بلکه ساير کشورها را نيز تحت تاثير قرار مي دهد، مطمئن هستيم اقتصادهايي که با توجه به اهميت و نقش اقتصاد ايران ارتباطات خود را با کشور حفظ نمودند و در شرايط پرفشار تحريم از طرق ممکن براي حفظ پيوند استفاده کردند، ثمرات اين حفظ رابطه را در دوران پس از تحريم که دوران شکوفايي و جهش براي اقتصاد ايران است، کاملا لمس خواهند کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن