تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819069084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌ها عامل ورود نرم‌افزارهاي نامطمئن به کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۴ب.ظ)
کارشناس IT در گفت‌وگو با موج؛ تحريم‌ها عامل ورود نرم‌افزارهاي نامطمئن به کشور هستند موج - کارشناس آي تي کشور با توصيه به دريافت نرم‌افزارهاي مطمئن توسط کاربران داخلي اظهار کرد: يکي از عوامل ورود نرم‌افزارهاي غير مطمئن به کشور تحريم‌هاي وارد کرده به کشور است.
مهدي نوروزي کارشناس آي تي در گفت‌وگو با خبرنگار موج بابيان اينکه در حال حاضر اندرويد سيستم‌عامل محبوب ايرانيان است، گفت: سيستم‌عامل اندرويد با داشتن حدود ۱/۲ ميليون نرم‌افزار در ۱ ميليارد دستگاه فعال‌شده و ۵۰ ميليارد بار دانلود نرم‌افزار در سال، اين سيستم‌عامل را محبوب‌ترين سيستم‌عامل گوشي معرفي کرده است.
وي با اشاره به اين‌که افرادي که از اين سيستم‌عامل استفاده مي‌کنند برنامه هارا بايد از منابع آگاه دريافت کنند افزود: کاربران سيستم‌عامل اندرويد غالباً نکات امنيتي را جدي نمي‌گيرند و بايد استفاده از برنامه‌هاي دريافت شده از منابع مطمئن، عدم باز کردن ايميل‌ها، پيام‌ها و صفحات مشکوک و خروج مطمئن از برنامه‌هايي مانند همراه بانک‌ها پس از اتمام عمليات را جدي بگيرند.
نوروزي بابيان اينکه بدافزارها در موبايل سه دسته هستند گفت: بدافزارها پيامکي، در پشتي و جاسوسي از بدافزارهاي وجود در موبايل هستند که بيشتر افراد در کشور با بدافزار پيامکي در ارتباط هستند بدافزاري که با فرستادن يک پيام يا برقراري تماس، باعث مي‌شود تا مبلغي از اعتبار حساب شما کسر شود.
وي با اشاره به اينکه بسياري از مسئولين از استفاده از اسمارت فون ها محروم شده‌اند خاطرنشان کرد: بدافزار جاسوسي اغلب مسئولين را مورد هدف قرار مي‌دهند؛ اين نوع بدافزارها به دنبال ايميل‌ها، پيام‌ها، مخاطبين، مکان شما و هرگونه اطلاعات ديگري هستند و حتي برخي نمونه‌ها توانايي ارسال عکس و صوت از ميکروفون و دوربين گوشي هوشمند را دارا هستند، اين بدافزارها، اطلاعات جمع‌آوري‌شده را به يک کامپيوتر مرکزي ارسال مي‌کنند و به طرق مختلف از اين اطلاعات استفاده مي‌کنند.
کارشناس آي تي تصريح کرد: در کشور ما، به دلايلي مانند تحريم، کاربران قادر نيستند همه نرم‌افزارهاي خود را از منابع مطمئن دريافت کنند و ازاين‌رو، کاربران مجبور هستند نرم‌افزارهاي موردنياز را از سايت‌هايي که توسط نهادهاي مربوطه تأييد نشده‌اند، تهيه کنند که اين امر موجب به خطر افتادن امنيت کاربران مي‌شود.
نوروزي ادامه داد: همچنين دريافت نرم‌افزارهاي غير رايگان، از سايت‌هايي که اين نرم‌افزارها را به‌صورت رايگان قرار مي‌دهند نيز امنيت کاربران را با خطر مواجه مي‌کند؛ اين موارد، مخصوصاً در کشور ما با توجه به شرايط خاص کشور، بايد مورد تأمل بيشتري قرار گيرد.
اين کارشناس تنها راه مقابله با بدافزارها را استفاده از آنتي‌ويروس مناسب دانست و گفت: يکي از راه‌هاي اوليه‌ مقابله با تهديدات، استفاده از نرم‌افزار ضدويروس است؛ اما اين نرم‌افزارها، به به‌روزرساني مدام نياز دارند تا بتوانند حداکثر توان خود را در جهت امنيت به‌کارگيرند به اين دليل، استفاده از ضدويروس به‌تنهايي قادر به برقراري امنيت کامل درگوشي هوشمند شما نيست.
وي در پايان استفاده از سندباکس هاي بومي را توصيه کرد و گفت: سند باکس يک سيستم‌هاي امنيتي است که در جهت شناسايي تهديدات جديد و بررسي آن‌ها استفاده مي‌شود و با استفاده از اين سيستم، يک نرم‌افزار موبايل تحت يک سيستم به‌صورت خاص و ايزوله اجرا مي‌شود و گزارشي از عملکرد آن ارائه مي‌شود که با مشاهده عملکرد نرم‌افزار، مي‌توان به مشکوک بودن نرم‌افزار پي برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن