تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با عمل به دستورات اسلام، مشکل کمبود سرمایه حل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: با عمل به دستورات اسلام، مشکل کمبود سرمایه حل می شود


عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان برخی از دستورات اسلامی درباره امور اقتصادی، اظهار کرد اگر این توصیه ها مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه حل می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمین حسن علی اکبری با تاکید بر اینکه با تحقق جامع نظام اقتصادی اسلام، کاستی ها به حداقل می رسد، اظهار کرد: انفاق به عنوان یکی از مصادیق اقتصادی اسلام، یک وظیفه و مسئولیت بر عهده همه انسان هاست و اینگونه نیست که همانند یک رفتار مستحبی به آن نگاه شود.

وی در برنامه صبح با خبر چهارشنبه شبکه خبر افزود: فردی از امام حسن (ع) پرسید سیاست چیست؟ امام با تاکید بر لزوم استحکام رابطه با خدا، فرمودند: سیاست یعنی اینکه حقوق زندگان را رعایت کنید و رابطه خود با کسانی که با آنها زندگی می‌کنید اصلاح کنید. شما باید تکالیف خود را نسبت به دیگران انجام دهید. یکی از این تکالیف این است که سربار جامعه نباشید و کار خود را خالصانه انجام دهید. سوم اینکه حقوق اموات را رعایت کنید و کسانی که در گذشته خدمتی کرده‌اند از جمله شهدا و مراجع و عالمان را محترم بدارید و به وصیت آنها عمل کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: کمتر آیه ای در قرآن کریم هست که دستور به ایمان در کنار انفاق نباشد. موضوع انفاق جزو پایه های اساسی ایمان معرفی شده است.



حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری افزود: اگر این نگاه دینی بر جامعه حاکم شود، عدالت حقیقی پیاده می شود. انفاق وقتی معنا دارد که ثروت و خلق ثروت در جامعه وجود داشته باشد و اصراف و فساد و ویژه خواری و انحصار نباشد. حتی کنز به معنی انباشتن ثروت همانند گنج هم نباید باشد.

وی با اشاره به اینکه همواره یکی از مشکلات بزرگ اقتصادی، فقدان سرمایه عنوان می شود، اظهار کرد: اگر این کنز کردن و انباشتن نباشد و ثروت ها به جریان افتد، همانند گردش خون در بدن انسان، حیات اقتصادی جامعه را زنده می کند.

وی با اشاره به این که در همه جوامع، برخی افرد دچار سانحه شده و یا به هر دلیلی عده ای بی سرپرست و یا فقیر می شوند، گفت: اسلام با در نظر گرفتن زکات، صدقات، انفاق و ده ها روش دیگر به این اقشار توجه کرده است.

علی اکبری اجرای این دستورات را مستلزم عزم عمومی و طراحی ساختارهای لازم دانست و گفت: جامعه کوچکی مانند روستا را با شیوه های خاص می توان مدیریت کرد، مثلا با کفاره ای که مردم می پردازند، می توان به فقیر آن روستا کمک کرد اما در جوامع بزرگ باید سیستم های وسیع تری طراحی شود.
 


چهار شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن