تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798681414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله به وزير كشور به خاطر افشاي بزرگنمايي لغو كنسرت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حمله به وزير كشور به خاطر افشاي بزرگنمايي لغو كنسرت‌ها
در شلوغ‌بازي‌ها و غلو كردن‌هاي بيش از اندازه برخي رسانه‌ها درباره بحث لغو كنسرت‌ها و در حالي كه اين بازي رسانه‌اي تصور وقوع يك فاجعه فرهنگي و هنري براي عرصه موسيقي كشور...
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


در شلوغ‌بازي‌ها و غلو كردن‌هاي بيش از اندازه برخي رسانه‌ها درباره بحث لغو كنسرت‌ها و در حالي كه اين بازي رسانه‌اي تصور وقوع يك فاجعه فرهنگي و هنري براي عرصه موسيقي كشور را در ذهن‌ها تداعي كرده در حالي است كه از 300 كنسرت برگزار شده تنها 9 كنسرت لغو شده‌ است و به گفته وزير كشور رسانه‌ها اين موضوع را بيش از اندازه بزرگنمايي مي‌كنند. 
داستان لغو چند كنسرت موسيقي مدتي است كه برگ برنده برخي رسانه‌ها براي فاجعه جلوه دادن وضعيت مميزي‌ها و محدوديت‌هاي حاكم بر فضاي فرهنگي كشور شده است؛ چه رسانه‌هاي داخلي و چه شبكه‌هايي مثل «من و تو» در آن سوي آب كه بخش خبري آن، محفل اختصاصي براي ارائه صرف اخبار نااميدكننده سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ايران با دوز بالاي بزرگنمايي است، اين خبر را بارها و بارها تشريح و تفسير كرده‌اند. داستان لغو كنسرت‌ها با اين بازي رسانه‌اي آنقدر كش پيدا كرده كه تصور لغو تمام كنسرت‌هاي موسيقي كشور در ذهن‌ها تداعي شده است. اصرار برخي رسانه‌ها در فضاسازي‌هاي كاذب اما پردامنه در اين رابطه حتي به نشست خبري چند وقت پيش رئيس‌جمهور نيز كشيده شد. در آن نشست خبري كه نمايندگان رسانه‌هاي داخلي و خارجي در آن حضور داشتند، دو تن از خبرنگاراني كه فرصت پرسش از رئيس‌جمهور را پيدا كردند ضمن اشاره به لغو گسترده كنسرت‌ها در سراسر كشور آن هم بدون دليل! از دكتر روحاني درخواست كردند كه براي خاتمه دادن به اين غائله! شخصاً پيگير اين مسئله باشند و به قول آن دو خبرنگار «شخصاً به اين موضوع ورود پيدا كنيد.» 
حالا پس از سكوت آزاردهنده مسئولان فرهنگي كشور در مقابل اين جو، وزير كشور سرانجام به سخن آمده و در اظهارنظري از بزرگنمايي ماجراي لغو كنسرت‌ها سخن گفته است. 
عبدالرضا رحماني‌فضلي در ديدار با دبيران كل احزاب و تشكل‌هاي سياسي در اشاره‌اي به ماجراي لغو كنسرت‌ها خاطرنشان كرده است: «‌ما به ۳۱۲ كنسرت موسيقي مجوز داده‌ايم كه فقط ۹ كنسرت لغو شده است كه سه كنسرت مشكل محتوايي داشته كه خود مسئولان كنسرت آن را لغو كردند و دو كنسرت نيز توسط قوه قضائيه لغو شده است.» 
در عين حال و در حالي كه به گفته وزير كشور، مسئول لغو دو كنسرت از 9 كنسرت لغو شده قوه قضائيه است، رئيس دستگاه قضا نيز بخشي از اظهارات اخير خود را به موضوع جنجالي لغو كنسرت‌ها اختصاص داده است: «من شنيدم كه در مجلسي يك روحاني از لغو برخي كنسرت‌ها انتقاد كرده است، در حالي كه لغو كنسرت‌ها موضوعي چند بعدي است و چنانچه اقدامي حرام در آن شكل بگيرد بايد از آن پيشگيري كرد.»
آيت‌الله‌ آملي‌لاريجاني، در ادامه به برگزاري بيش از 300 كنسرت اشاره كرده و ادامه داده است: «‌در مورد كنسرت‌ها كاري رسانه‌اي براي تشديد وضعيت شكل گرفت، چراكه بر حسب گزارشي كه در شوراي عالي امنيت ملي ارائه شد از ميان بيش از 300 كنسرت تنها 9 عدد از آن لغو شده است كه براي آن اين حجم سر و صداي رسانه‌اي ايجاد شد.»
آملي‌لاريجاني خاطر نشان كرد: «در ذهن برخي مقامات اجرايي فكر نادرستي شكل گرفته است كه چنانچه ما مجوزي صادر كرديم، اين مجوز نبايد لغو شود. در حالي كه هر كس براي خود وظيفه‌اي دارد و دستگاه قضا در بحث امنيتي و تظاهر به حرام بايد به وظايف خود عمل كند. در برخي شهرها فضا طوري است كه احتمال برخي اتفاقات وجود دارد كه بايد از آن پيشگيري شود و گاهي لغو اين كنسرت‌ها با توصيه شوراي تأمين استان بوده است.»
رئيس دستگاه قضا در ادامه اين سؤال را مطرح كرد كه چنانچه يك مقام اجرايي براي مثال وزارت ارشاد مجوز برگزاري كنسرتي را بدهد و نيروي انتظامي احتمال انفجار بمبي در آنجا را اعلام كند، آيا قوه قضائيه نمي‌تواند آن كنسرت را لغو كند يا اگر زمينه رقص مشترك جوان‌ها بر كنسرتي وجود داشته باشد آيا اين موضوع حرام نيست. 
با اين حال پس از انتشار سخنان وزير كشور درباره ماجراي بزرگنمايي رسانه‌اي لغو كنسرت‌ها، برخي رسانه‌ها كماكان به كوبيدن بر طبل خبرسازي غلوآميز خود ادامه دادند؛ اين رسانه‌ها وزير كشور را به اندك جلوه دادن لغو كنسرت‌ها و انفعال در مقابل عوامل قانون‌شكن و مردم آزار متهم كردند. پيش از اين نيز افراد بسياري از جمله حسن روحاني، رئيس‌جمهور به ماجراي لغو كنسرت‌ها اشاره كرده‌اند و اين موضوع حتي در مهماني افطاري رئيس‌جمهور با ائمه جمعه هم مطرح شده بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن