تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799057087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب شعر دریادلان خاموش در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد امینی: تشییع شهدای غواص نشان داد نسل امروز ارزش‌ها را باور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شب شعر دریادلان خاموش در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد
امینی: تشییع شهدای غواص نشان داد نسل امروز ارزش‌ها را باور دارد
شب شعر «دریادلان خاموش» در دهمین روز ماه مبارک رمضان با یاد 175 شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس و با حضور جمعی از شاعران و ترانه سرایان صاحب نام کشور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

خبرگزاری فارس: امینی: تشییع شهدای غواص نشان داد نسل امروز ارزش‌ها را باور دارد



به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه «حریر تحریر» از روز سوم ماه مبارک رمضان با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و هنر آغاز شده و هشتمین شب این برنامه با عنوان «دریادلان خاموش» با موضوع شهدای غواص و خط شکنان دفاع مقدس در دهمین روز ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه و شب شهادت شهدای هفتم تیر ، برگزار شد.
در این برنامه شاعرانی همچون حمیدرضا شکارسری، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، پرویز بیگی حبیب آبادی ، مصطفی محدثی خراسانی ،محمد سلمانی،احمد امیرخلیلی،علی محمد مسیحا، مجید معارف وند، فرید فردوسی ،حامد عسگری ، فریبا یوسفی، محمدحسن حسینی،کاظم جیرودی، مریم حائری ،سینا علی محمدی و .... اشعار خود پیرامون دفاع مقدس ، ایثار و شهادت ، خصوصا مظلومیت شهدای غواص عملیات کربلای 4 را قرائت کردند.
اسماعیل امینی شاعر ، پژوهشگر و منتقد ادبی پیش از شعرخوانی در این برنامه با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر اصولی و نگاه های غیر منصفانه به موضوع بازگشت پیکر مطهر شهدا اشاره کرد و گفت: شاید برخی فکر می کردند نسل امروز مثل نسل قدیم نیستند در حالی که مراسم تشییع پیکر این شهدا و حضور با شکوه جوانان امروز نشان داد که این نسل به باورها و ارزش های خودش ایمان دارد. به سرزمینش عشق می ورزد و به قهرمانان وطن احترام می گذارد. در واقع همه ما نیازمند قهرمانان و الگوهای انسانی هستیم.
امینی اضافه کرد:در مورد این جوانانی که رفتند و خون خودشان را فدا کردند نیز تصورات نادرستی وجود دارد. بعضی ها فکر می کنند این نسل از لذت های جوانی بی خبر بوده اما این درست نیست. شهدای دفاع مقدس خودشان این راه را انتخاب کردند و با وجود لذت های دنیایی این تصمیم خودشان بود که جانشان را برای دین و کشورشان فدا کنند.به هر ترتیب باید در مورد این عزیزان قضاوت درستی داشته باشیم که اگر اینطور نباشد در حق آنها ظلم کرده ایم.اینها قهرمانان تاریخ وطن هستند و همه نسل ها به این قهرمانان افتخار می کنند.
در ادامه محمدحسن حسینی قطعه شعری را با موضوع 175 شهید غواص خواند که در بخشی از آن آمده است؛ نقشه کشورت عجیب شده، فهم این نکته سخت آسان است ، 175 اقیانوس زیر یک تکه خاک پنهان است.
علیرضا قزوه شاعر و مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری نیز در حاشیه این برنامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان محافل ادبی در حوزه ایثار و شهادت گفت: شهدا قهرمانان سرفراز تاریخ ایران اسلامی هستند و اهالی شعر و ادب نیز با افتخار در مقام این مردان بزرگ شعرهای فراوانی سروده اند. این اتفاق بسیار خوبی است که به مناسبت های مختلف شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در این حوزه هستیم.
وی افزود: برنامه دریادلان خاموش از نظر محتوایی در سطح بسیار خوبی قرار داشت و من هم از حضور در این محفل لذت بردم. حقیقت این است که شهدا جانشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند و ما نیز به عنوان فعالان حوزه فرهنگ و هنر باید نسبت به مقام این عزیزان ادای دین کنیم، هرچند انجام وظیفه ما بسیار اندک و ناچیز است اما باید به مقدار توان خودمان برای معرفی شهدا و فرهنگ شهادت تلاش کنیم. مراکز فرهنگی و فرهنگسراها در حد توان و وسع خود باید به این مقوله توجه داشته باشند و با هر برنامه و اقدام فرهنگی که می توانند در این مسیر گام بردارند. باید از مسئولین فرهنگسرای نیاوران هم تشکر کنم که در این حوزه فعالیت خوبی دارند و اینبار هم چنین برنامه ای را به احترام شهدای غواص برگزار کردند.
سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در خصوص این برنامه اظهار داشت: باعث افتخار ماست که در این شب مبارک و در ایام ماه رمضان فرهنگسرای نیاوران میزبان چنین برنامه ارزشمندی بود. ابتدا باید از شاعران و ترانه سرایان عزیزی که به دعوت ما لبیک گفتند و با شور و اشتیاق در این برنامه حاضر شدند تشکر کنم. چنین اتفاقات فرهنگی اگرچه بسیار زیبا و دلنشین است اما در مقابل مقام شهدای دفاع مقدس و در برابر فداکاری آن عزیزان بسیار ناچیز محسوب می شود. با این وجود امیدواریم همواره مراکز فرهنگی در مسیر معرفی فرهنگ شهادت به درستی گام بردارند. ما از این فرصت مغتنم در طول برگزاری برنامه حریر تحریر به خوبی استفاده کردیم و خوشبختانه در این شب به یادماندنی شاهد برگزاری برنامه فاخری در حوزه ادبیات و شعر دفاع مقدس بودیم.
گفتنی است در بخش پایانی برنامه دریادلان خاموش، محمدهاشم احمدوند همراه با نوای نی به اجرای قطعاتی پیرامون ایثار و شهادت پرداخت که از آن جمله می توان به سروده جلیل صفربیگی اشاره کرد؛
دلم در جبهه سردشت گم شد / شبی با بچه های گشت گم شد
تنم در قصر شیرین رفت از دست/ سرم در کربلای هشت گم شد
انتهای پیام/و

94/04/07 - 12:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن