تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد بر ممنوعيت فيلم «برباد رفته» در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۷:۱۶ب.ظ)
تاکيد بر ممنوعيت فيلم «برباد رفته» در جهان موج -منتقد سينمايي نشريه نيويورک تايمز با اشاره به نژاد پرستانه بودن فيلم معروف «برباد رفته» خواستار عدم نمايش اين فيلم در سينماهاي سراسر جهان شد.
به گزارش خبرگزاري موج، «لومنيک» عنوان کرد که اگر قرار است پرچم ايالات مؤتلفه آمريکا به عنوان نمادي از نژاد پرستي در موزه‌ها نگهداري شود بنابراين فيلم «برباد رفته» محصول 1939 که بيشترين ارتباط را با اين مضامين دارد، نيز از اين پس نبايد در هيچ سينمايي به نمايش گذاشته شود.
اين منتقد سينمايي در ادامه اظهار کرد: فيلم «بر باد رفته» که با احتساب تورم پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماست قرار است روز چهارم جولاي در موزه هنرهاي مدرن نيويورک به بهانه صد سالگي فناوري سينماي رنگي (تکني‌کالر) به نمايش گذاشته خواهد شد و احتمالاً اين موزه همان جايي است که اين فيلم دوست داشتني اما بدون شک نژادپرستانه به آن متعلق دارد.
«لومينک» معتقد است که کتاب و فيلم «بر باد رفته» تاکيد فراواني بر اين امر دارد که جنگ‌هاي داخلي آمريکا کاملاً بيهوده بوده‌اند و يانکي‌ها را افرادي شرور نشان داده است.
«بر باد رفته» محصول سال ۱۹۳۹ به کارگرداني «ويکتور فلمينگ» و بر اساس رمان برنده جايزه پوليتزر نوشته «مارگارت ميشل» ساخته شد و در آن «کلارک گيبل» و «ويوين لي» دو نقش اصلي را ايفا کرده‌اند.
«لسلي هاوارد»، «اليويا دو هاويلند، «هتي مک‌دانل» و «ان رادفورد» از ديگر بازيگران اين فيلم ۲۳۸ دقيقه‌اي هستند که روايت عشق يک دختر جنوبي در خلال جنگ داخلي آمريکا را به تصوير مي‌کشد.
«بر باد رفته» يکي از پرفروش‌ترين و پربيننده‌ترين فيلم‌هاي ساخت هاليوود محسوب مي‌شود که جوايز متعددي را از آن خود کرد، که از ميان آن‌ها مي‌توان به چهار جايزهٔ اسکار، بهترين فيلم، بهترين کارگردان براي «ويکتور فلمينگ»، بهترين هنرپيشه نقش اول زن براي «ويوين لي» و بهترين نقش مکمل زن براي «هتي مک‌دانل» اشاره کرد.
«هتي مک‌دانل» با کسب اين جايزه اولين برنده سياه پوست تاريخ جوايز اسکار نام گرفت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن