تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ظرفيت در بخش‌هاي مختلف در حوزه ريلي/صفر تا ۱۰۰ سيستم ATC دانش بومي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۴۳ق.ظ)
افزايش ظرفيت در بخش‌هاي مختلف در حوزه ريلي/صفر تا ۱۰۰ سيستم ATC دانش بومي است موج - معاون فني و زيربنايي شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: هدف‌گذاري در حوزه ريلي، افزايش ظرفيت در بخش‌هاي باري و مسافري، ارتقاي ايمني و افزايش رضايتمندي است که با اين ۴ محور پروژه‌هايي تعريف شد و براساس اولويت اين پروژه‌ها در دستور کار راه‌آهن قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد محمدزاده، معاون فني و زيربنايي شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، با تشريح نحوه و روند برنامه‌ريزي در شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و اقدامات اين شرکت در زمينه ارتقاي ايمني سير و حرکت قطارها، گفت: از سال ۹۲ که تيم جديد کار خود را آغاز کرد سعي شد همه آنچه که به عنوان برنامه و سوابق آن در گذشته وجود داشت، گردآوري شود و برنامه عمليات و اجرايي تا سال ۱۴۰۰ تدوين شود؛ اين برنامه هشت‌ساله با برش‌هاي يک‌ساله و با جزئيات دقيقي مثل اينکه چه نوع عملياتي را در چه نقطه‌اي و با چه هدفي انجام دهيم، تدوين شده است و هدف‌گذاري را در مسير توسعه‌اي در بخش ريلي پيش روي ما مي‌گذارد در اين صورت ما کار نمي‌کنيم فقط براي کار، بلکه با هدف و برنامه عمل مي‌کنيم.
معاون فني و زيربنايي شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد: هدف‌گذاري در حوزه ريلي، افزايش ظرفيت در بخش‌هاي باري و مسافري، ارتقاي ايمني و افزايش رضايتمندي است که با اين ۴ محور پروژه‌هايي تعريف شد و براساس اولويت اين پروژه‌ها در دستور کار راه‌آهن قرار دارد.
وي با بيان اين که يکي از محورهايي که در برنامه‌ريزي‌هاي راه‌آهن در دو سال آخر در نظر گرفته شده هم‌خواني برنامه‌ريزي‌ها با طرح جامع ريلي است، ادامه داد: براي بهره‌گيري بيشتر از شبکه ريلي موجود چند راه‌آهن راهکار اساسي از جمله بازگشايي ايستگاه‌ها، دو خطه کردن خطوط و استفاده از سيستم ATC در دستور کار را آهن قرار دارد.
محمدزاده بازگشايي ايستگاه‌ها در مسيرهاي تک خطه را يکي از کارهاي بسيار سخت و پيچيده براي افزايش ظرفيت بخش ريلي برشمرد و گفت: در اين حوزه نياز به انجام سه عمليات روسازي، زيرسازي و ساختمان است و علاوه بر اين علايمي کردن خطوط ايستگاه‌ها نيز بايد صورت بگيرد و اين اقدام براي راه‌آهن اقدام دشواري است؛ چراکه در زمان علايمي کردن خطوط، دو ايستگاه مجاور بايد به حالت تعطيلي درآيد.
وي با بيان اين که يکي از اقدامات انجام شده اين بود که تمام پروژه‌هاي ريلي در راه‌آهن در حال حاضر مانيتور شده و ميزان پيشرفت آن مشخص است، افزود: تمام جزئيات شبکه ريلي کشور مشخص است به گونه‌اي که مي‌توان مشاهده کرد کدام ايستگاه‌ها چه علايمي دارند و چند ايستگاه ساختمان آماده دارد، بنابراين مي‌توان به اين ترتيب از تمام جزئيات يک پروژه مطلع شد.
اين مقام مسوول در شرکت راه‌آهن با اشاره به طرح تصويب شده در قانون بودجه سال ۹۳ براي افزايش ظرفيت بار و مسافر گفت: با پيگيري‌هاي فراوان شخص وزير و مدير عامل شرکت راه‌آهن اين طرح که نزديک به ۱۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار داشت با تخصيص ۵۰ درصدي محقق و بسياري از پروژه‌هاي راه‌آهن با اين اعتبارات اجرايي شد.
وي اولويت ديگر راه‌آهن را راه‌اندازي سيستم ATC يا کنترل هوشمند برشمرد و افزود: سيستم ATC که در سال ۸۵ يا ۸۶ قرارداد اجرايي آن منعقد شده بود به دلايل بسياري از جمله عدم نقدينگي به کندي جلو رفته بود ولي در سال ۹۲ و ۹۳ به شدت اين پروژه پيگيري و در مسير تهران-مشهد از اين سيستم بهره‌برداري شد، همچنين کار تجهيز کل شبکه ريلي به ATC نيز آغاز شده و در حال حاضر در مسير بافق تا بندرعباس ۲۲ ايستگاه مجهز به سيستم ATC شده‌اند.
محمد زاده با بيان اين که کار بسيار سنگين و سختي براي تجهيز اين ۲۲ ايستگاه در مسير بافق-بندرعباس انجام شد که بيش از يک سال زمان برد٬ ادامه داد: در ساير مناطق نيز همکاران ما سخت مشغول کار هستند و هدف اين است پس از علائمي کردن مسيرها سيستم ATC زميني نصب و همزمان اين سيستم به روي لوکوموتيوها نيز راه‌اندازي شود.
وي با اعلام اين خبر که برنامه داريم تا پايان سال سيستم ATC بروي تمام لوکوموتيوها نصب و راه‌اندازي شود، گفت: با راه‌اندازي اين سيستم چنانچه لوکوموتيوي بخواهد از چراغ‌قرمز عبور کند به‌صورت خودکار متوقف مي‌شود يا زماني که به ايستگاه نزديک مي‌شود در هر سرعتي که باشد، سرعتش به ۳۰ کيلومتر در ساعت کاهش مي‌يابد و اين سيستم موجب ايمني بالا در قطارهاي موجود شبکه ريلي مي‌شود.
محمد زاده با يادآوري اين که صفر تا ۱۰۰ سيستم ATC، نصب و راه‌اندازي آن با دانش بومي انجام شد، گفت: نصب و راه‌اندازي هريک از اين سيستم‌ها پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد که متخصصان داخلي ما توانستند به شکل مطلوبي اين سيستم‌ها را پياده‌سازي کنند.
معاون فني و زيربنايي شرکت راه‌آهن افزود: تا پايان سال اين انتظار را داريم که در تمام ايستگاه‌هاي علائمي قطاري نتواند بدون برخورداري از سيستم ATC حرکت کند و هر مشکلي حتي اگر لوکوموتيوران هم مرحوم شود قطار به‌صورت استاندارد به حرکت خودش ادامه مي‌دهد.
محمدزاده با بيان اين که بيش از ۳۷۰ جلسه کنترل پروژه در راه‌آهن برگزار شد که در ۴۰ جلسه حضور داشتم اظهار کرد: اين اقدام مهم در راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران قابل تقدير است و بايد از تک‌تک کارگران و متخصصان تشکر و قدرداني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن