تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805684376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهيد بهشتي از تمام چالش هاي پيش روي انقلاب بزرگ تر بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۲۸ق.ظ)
دکتر اميني: شهيد بهشتي از تمام چالش هاي پيش روي انقلاب بزرگ تر بود گروه فرهنگي موج
در آستانه حادثه اندوه بار هفتم تير، دکتر محمود رضا اميني، تحليل گر و سخنران مسائل راهبردي و بين الملل، ضمن بازگويي خاطره اي تامل برانگيز از دکتر شهيد بهشتي، ابعاد تازه اي از منش و شخصيت ايشان را پيش روي مخاطب قرار مي دهد.
قابل تامل اين که؛ اين خاطره از اثر ارزشمند و در حال تاليفِ وي به نام «خاطراتي به رنگ ارغوان» برداشت و در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است. متن خاطره به شرح زير است:

«زماني من به اتفاق چند تن از دوستان، شهيد دکتر بهشتي را به منظور رفع برخي ابهامات و شبهاتي که پيرامون زندگي و سلوک شخصي ايشان پديد آمده بود، به يک سخنراني در جمع جوانان و دانشجويان دعوت کرديم. در اصل تنظيم کننده سخنراني هم خود من بودم و خوب ايشان نيز دعوت ما را پذيرفتند و سخنراني در موقع مقرر آغاز شد.
خاطرم هست اشتياق و در عين حال التهاب عجيبي بين شنوندگان وجود داشت. من نيز با وسواسي خاص بين جمعيت مي‌گشتم و پرسش هاي دانشجويان و ساير جوانان شرکت کننده در مراسم را جمع آوري مي‌کردم. پرسش هايي که مي‌توانست پاسخ به آن‌ها ذهن پر ابهام و مشکوک برخي از جوانان را نسبت به آن شهيد بزرگوار روشن و آسوده کند.
اصلاً فلسفه برگزاري چنين سخنراني اي هم همين بود. آن روزها تحت تاثير فضاي سياسي و فرهنگي خاصي که وجود داشت، برخي از روي هيجان و ناآگاهي و حتي شايد هم مغرضانه و از روي عناد، انتقادهاي بسياري بر شهيد مظلوم وارد مي‌کردند. از جمله اين‌که: رفاه مادي براي ايشان در درجه اول اهميت قرار دارد و خود او شبيه بورژواهاي ثروتمند زندگي مي‌کند؛ بعلاوه به دليل تحصيل، زندگي و تبليغ در خارج از کشور مي‌تواند علاوه بر ايجاد ارتباط با دشمنان انقلاب، حساب‌هاي ارزي قابل‌توجهي نيز در برخي از کشورهاي اروپايي داشته باشد و...
دقيق يادم هست؛ آن روز جاذبه عجيبي در سخنان شهيد بهشتي بود. در واقع ايشان با آن خطابه مهم و تاريخي توانست قلب اغلب شنوندگان را با خود همراه کند و اين براي من بسيار رضايت بخش و مايه دلگرمي بود.
سخنراني که به پايان رسيد، پرسش‌هاي دانشجويان و ساير جوانان از ايشان آغاز شد. من به نظر خودم و براي اين‌که برخي شبهات عليه ايشان همان جا پاسخ داده شود، چند سؤال مهم را از قول برخي دانشجويان حاضر خدمت شهيد مطرح کردم که يکي از آن ها اين بود:

-آقاي دکتر دانشجويي از شما سؤال کرده‌اند که گويا شما اموال و دارايي‌هاي فراواني در داخل و خارج از ايران داريد؛ ضمن اين که به نظر مي‌رسد در حساب‌هاي ارزي‌تان هم رقم‌هاي قابل ملاحظه اي وجود داشته باشد. درباره چگونگي حصول و چند و چون گردآوري اين اموال چه پاسخي به دوستان مي‌دهيد؟!
يادم مي آيد شهيد مظلوم پس از شنيدن آن سوال چند لحظه سکوت کرد؛ آرام بود و گويا عجله چنداني براي پاسخ دادن به آن سوال نداشت. ناگهان بغضي سنگين در گلوي من پيچيد. اصلاً نمي‌دانم چرا آن لحظه يک آن، شهيد مظلوم را در محاصره ابرهاي مه آلود و تيره تصور کردم. شبيه ماه پرفروغ و روشني که غريبانه پشت ابرها قرار گرفته بود.
اساساً آن مرد شکوه و عظمت وصف ناپذيري داشت. اين را من که بارها ايشان را از نزديک ديده و گاه با وي هم کلام شده‌ام مي گويم. همه اوصاف اخلاقي و انساني در وجود ايشان به حد کمال رسيده بود. اقتداري عجيب که از درون نشأت مي‌گرفت و دريايي از اخلاص و صداقت که هر فردي را به تعجب وا مي‌داشت، حتي دشمنانش را...

خاطرم هست ايشان بعد از مدتي تأمل با لحني دردمند و در عين حال با وقار گفت: «عزيزان من از پشت همين تريبون با صداي بلند اعلام مي‌کنم هرکس از اين جانب چه در داخل و چه درخارج از کشور به جز همين امکانات مألوف و متداولي که حسب وظيفه و شغل به اين جانب واگذار شده و در اختيار من قرار دارد، حساب بانکي و غيربانکي از شخص بنده سراغ دارد يا در جست و جوهايش مي‌تواند به آن دست يابد، متعلق به اوست.
بعد از ايراد اين عبارت، سکوت معناداري در جمع شنوندگان حاکم شد. سکوتي که از پذيرشي قابل قبول و مثبت حکايت مي‌کرد؛ و من هم که انگار به هدف نهايي خود از برپايي اين سخنراني رسيده بودم، با چشماني نمناک و سرشار از اشتياق و در حالي که قلبم از فرط ارادت به آن شهيد بزرگ به ‌شدت در سينه مي تپيد، رفتن عزت مند آن يگانه مرد را از محل سخنراني تماشا و بدرقه مي‌کردم.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن