تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798715561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت خودروهاي هيبريدي توسط محققان دانشگاهي کشور در سه سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۹:۳۷ق.ظ)
وزير علوم خبر داد: ساخت خودروهاي هيبريدي توسط محققان دانشگاهي کشور در سه سال آينده موج - وزير علوم، تحقيقات و فناوري ازساخت و ورود خودروهاي برقي و هيبريدي تا سه سال آينده به بازار خبرداد و گفت: اين خودروها قرار است از طراحي اوليه تا ساخت از سوي دو دانشگاه صنعتي شريف و صنعتي اميرکبير ساخته شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، دكترمحمد فرهادي در مراسم امضاي تفاهم‌نامه ميان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت صنعت، معدن و تجارت براي طراحي و توليد خودروهاي هيبريدي و برقي اظهار کرد: فرصت‌هاي مطالعاتي مناسبي در بخش صنعت کشور وجود دارد ولي اين فرصت‌ها بايد تبديل به برنامه اجرايي شود. در عين حال، بايد شرايطي فراهم شود که سالانه حداقل ۱۰۰ نفر از استادان و خبرگان دانشگاهي، در بخش صنعت کشور فرصت مطالعاتي پيدا کنند.
وزير علوم در ادامه افزود: اين نخبگان دانشگاهي بايد فرصت يابند تا در کنار دانشجويان خود در محيط هاي صنعتي حضور يافته و پروژه‌هاي تحقيقاتي، پايان‌نامه ها و رساله‌هاي دکتراي خود را در اين عرصه تکميل کنند.
دكتر فرهادي تصريح کرد: رفتن به سمت همکاري هرچه بيشتر دانشگاه و صنعت باعث مي‌شود تا نسل سوم کارآفريني در کشور که ارتباط مستقيمي با دانشگاه و صنعت دارد، شکل گيرد، البته دانشگاه هاي صنعتي اگر با بخش صنعت مرتبط نشوند، نمي توانند مسير تعالي را طي کنند. بنابراين در آينده دانشگاه‌ها بايد بيشتر در صنعت حضور يابند و از مطالعه و تحقيق خود به نفع توليد بهره گيرند.
وي افزود: از کنار پروژه طراحي تا توليد خودروهاي برقي و هيبريدي که ميان ايران خودرو با دو دانشگاه صنعتي شريف و صنعتي اميرکبير اجرايي خواهد شد، ده ها پروژه ديگر مي توان استخراج کرد که هم به نفع توليد و هم به نفع دانشگاه است.
همچنين در اين مراسم، محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت نيز گفت: ما مصمم هستيم که سياست پسنديده ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت را به بهترين شکل پياده‌سازي کنيم، اگرچه از ابتداي انقلاب تاکنون، اين ارتباط وجود داشته، اما بايد کاربردي و با يک حرکت جهشي همراه باشد.
وي افزود: معتقديم که ارتباط فکري، فيزيکي و کاري بين صنعت و دانشگاه بايد برقرار شود؛ نه اينکه کار در حد نامه و بخشنامه باقي بماند، چراکه دستورالعمل ها و بخشنامه‌ها تنها ۵ درصد در پيشرفت کار موثر است. اين يک ضرورت است و اگر بر روي آن تمرکز و اقدام جدي انجام ندهيم، حتما عقب خواهيم ماند، ضمن اينکه توان فکري دانشگاه‌ها، مي تواند صنعت را پشتيباني کند.
همچنين در ادامه، هاشم يکه‌زارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري و رياست جمهوري بر افزايش سطح ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: براي تحقق اين رويکرد راهبردي، برنامه ريزي‌هايي انجام شده ، البته اين برنامه ها به تفاهم نامه هاي امروز در دو دانشگاه صنعتي شريف وصنعتي امير کبير محدود نمي شود و در آينده نزديک نيز برنامه هاي مشترکي با ساير مراکز علمي و پژوهشي خواهيم داشت.
به گفته يکه‌زارع، در اين برنامه ها و تفاهم نامه ها استفاده از مشاوران خارجي نيز در نظر گرفته شده است تا در آينده اي نزديک حضور ما در بازارهاي بين المللي افزايش بيشتري پيدا کند، ضمن اينکه يکي از اهداف ما در اجراي اين پروژه ها و تفاهم نامه ها اين است که در آينده خودروهاي هيبريدي و الکتريکي را در سبد محصولات خود قرار دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن