تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از ده سال آب زاينده رود به تالاب بين‌المللي گاوخوني مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۴ (۹:۲۰ق.ظ)
پس از ده سال آب زاينده رود به تالاب بين‌المللي گاوخوني مي‌رسد موج - مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: با مشارکت مردم و دستگاه‌هاي مرتبط پس از ده سال آب رودخانه زاينده رود به تالاب بين‌المللي گاوخوني مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ظهرابي اظهار داشت: با احياي شوراي عالي آب در دولت يازدهم و تشکيل جلسات متعدد، مديريت يکپارچه حوضه آبريز زاينده‌رود به تصويب رسيده و به‌عنوان يک الگوي مناسب براي حوضه‌هاي آبريز مبنا قرار گرفته است.
وي گفت: بر اساس ماده 9 مصوبه معروف به «مصوبه 9 ماده‌اي» شوراي عالي آب کشور و دستور رياست‌جمهور مبني بر اين که «اگر آب زاينده‌رود به‌اندازه کافي هم نباشد، نبايد خشک شود.» در حال حاضر آب در بستر زاينده‌رود جريان دارد و اميدواريم تا دو روز آينده به تالاب بين‌المللي گاوخوني نيز برسد.
وي افزود: بر اساس مصوبات شوراي عالي آب و دستور رياست‌جمهور، مبنا بر اين است که زاينده‌رود حتي با جريان حداقلي آب زنده نگه‌داشته شود و مردم اطراف اين رودخانه و زيست‌بوم طبيعي حوضه اين حق رادارند که سهمي از آب نيز به حيات رودخانه اختصاص يابد.
ظهرابي با بيان اين که خوشبختانه دوره آبياري کشاورزي در اين حوضه با موفقيت انجام شد؛ گفت: در حال حاضر رهاسازي آب زاينده‌رود به ميزان حداقلي براي تأمين نياز زيست‌محيطي رودخانه انجام مي‌شود.
وي اظهار داشت: عدم قطع جريان پايه و حداقلي رودخانه در پايان فصل کشاورزي و عدم استفاده آب به‌ منظور کشاورزي باعث شده که آب به سمت تالاب سرازير شود و پس از ده سال‌خشکي بخشي از بستر رودخانه و تالاب، شاهد ورود آب به تالاب بين‌المللي گاوخوني باشيم.
مدير کل حفاظت محيط‌ زيست استان اصفهان با اشاره به اقدامات مؤثر کشاورزان و دوستداران محيط‌ زيست براي رساندن آب به تالاب بين‌المللي گاوخوني گفت: کشاورزان و مردم شرق اصفهان براي لايروبي بستر رودخانه به‌منظور تسريع در انتقال آب به تالاب گاوخوني و مقابله با برداشت‌هاي غيرمجاز آب در مسير رودخانه مشارکت فعال و خودجوشي داشته‌اند و حتي هزينه‌هايي را نيز براي لايروبي رودخانه و پر کردن کانال‌هاي سطحي و زيرزميني غيرمجاز برداشت آب متحمل شده‌اند.
وي تاکيد کرد بدون شک براي رفع هر معضلي مشارکت مردم تعيين‌کننده و اثرگذار است و اين مشارکت، همراهي و همدلي مردم شرق اصفهان است که به‌عنوان مکمل برنامه‌ريزي‌هاي مديران دولت تدبير و اميد، همگان را به حيات دوباره زاينده‌رود و تالاب بين‌المللي گاوخوني اميدوار کرده است.
ظهرابي گفت: رودخانه دائمي زاينده‌رود که از سال 85 به رودخانه‌اي فصلي تبديل‌ شده است، با اجراي مصوبه 9 ماده شوراي عالي آب، بايد به‌صورت دائمي جريان داشته باشد.
وي افزود: با اجراي کامل مصوبه 9 ماده‌اي و اعمال مديريت يکپارچه در اين حوضه، تأمين آب براي تالاب بين‌المللي گاوخوني اصفهان که مهم‌ترين زيستگاه آبي مرکز کشور به شمار مي‌آيد، امکان پذيرمي شود.
ظهرابي گفت: هم اکنون آب در بند شانزده ده؛ حوالي شهر ورزنه هست و پيش‌بيني مي‌شود تا دو روز آينده آب به تالاب بين‌المللي گاوخوني برسد که باعث خوشحالي مردم، کشاورزان و دوستداران محيط‌ زيست شده است.
ظهرابي با بيان اين که رسيدن آب به تالاب بين المللي گاوخوني اميدها را براي احياي مجدد اين زيستگاه ارزشمند زنده کرده است، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد حتي در شرايط فعلي و مشکلات موجود در حوضه آبريز هم مي‌توان با اعمال مديريت صحيح، بخشي از حقابه زيستي رودخانه و تالاب را تأمين کرد و کشاورزان نيز با اقدامات اخير خود ثابت نمودند که براي احياي تالاب بين المللي گاوخوني حاضرند از منافع کوتاه مدت خود چشم پوشي کنند.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در پايان گفت: در حال حاضر حجم آب رها شده بسيارکم است و جوابگوي تمامي نيازهاي زيستي رودخانه و تالاب بين‌المللي گاوخوني نيست و نمي‌توان انتظار داشت که اين تالاب در کوتاه‌مدت به‌ صورت کامل احيا شود. وي اضافه کرد: محدوديت‌هاي زيادي نظير لزوم تأمين آب شرب در سرراه اين مهم نيز وجود دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن