محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852941481
جویندگان گنجهای مجازی
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حال اگر قرار باشد با پرداخت بهایی کمتر در درون یک اپلیکیشن امکانات بیشتری را به دست بیاورید چه؟ تجربه نشان داده این مدل بسیار موفقتر و پولسازتر از اپلیکیشنهای پولی است و احتمال اینکه کاربران پول خود را به این شکل در بازار اپلیکیشنهای موبایل خرج کنند، بسیار زیاد است. این مدل کسب و کار که in app purchase یا خرید درون برنامه نام دارد، مدل بسیار موفقی در کسب و کار نرمافزارهای موبایل است و ۷۸ درصد درآمد به دست آمده در اپلیکیشنهای موبایل را به خود اختصاص داده است. اما جالب این که از ۷۸ درصد بیش از ۷۰ درصد آن فقط برای اپلیکیشنهای سرگرمی یا همان entertainment هزینه شده است و بازیها با اختلاف چشمگیری قبل از اپهای موزیک و فیلم در سکوی نخست درآمدزایی قرار دارند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و با همهگیر شدن تلفنهای هوشمند در ایران این کسب و کار بسیار پررونق شده، طوری که روزانه مبلغ زیادی صرف پرداخت درون اپلیکیشنی میشود. لذتی باارزش پرداخت مبلغی برای استفاده از خدمات یک نرمافزار رایانهای چیز عجیبی نیست، اما از آنجا که در کشور ما نرمافزارهای قفل شکسته و غیر اورجینال پایشان حتی از رایانهها نیز زودتر به خانهها باز شد، این فرهنگ هیچ وقت همهگیر نشد که کاربران پرداخت هزینه را برای یک نرمافزار اصل، کاری بیهوده تصور نکنند. بندرت پیش میآید یک نسخه اورجینال سیستمعامل ویندوز یا پک محصولات ادوبی در خانه کاربران ایرانی دیده شود. با ورود گوشیهای هوشمند به ایران فرهنگ پرداخت نکردن هزینه برای نرمافزار به تلفن همراه نیز سرایت کرد، اما مسائلی مانند سهولت در خرید نسبت به نرمافزارهای رایانه و احساس نیاز به چنین امکاناتی، باعث شد کاربر ایران نیز به جرگه دست به جیبهای بازار اپلیکیشنهای موبایل اضافه شود. اما این پول در ایران صرف چه نوع اپلیکیشنهایی میشود؟ بررسی درآمد حاصل از فروش سه بازار داخلی اپلیکیشنها نشان میدهد سرگرمیها بیشترین سهم از این درآمد را به خود اختصاص دادهاند. یعنی بهصورت میانگین بیش از ۹۰ درصد هزینههای پرداخت شده برای اپها تنها به اپلیکیشنهای سرگرمی یا بهتر بگوییم بازیها اختصاص دارد. بدون بازی هرگز علاقه به بازیهای موبایلی در ایران به حدی زیاد است که در نتایج جستجوی ایرانیها در موتور جستجوی گوگل عبارت بازی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. اما اینکه چرا ایرانیها که حاضر نیستند حتی یک ریال صرف خرید سیدی اورجینال یک نرمافزار کنند، حاضر میشوند برای یک بازی موبایلی هزینههای زیادی را متقبل شوند، پرسشی است که کاربران بهتر میتوانند به آن پاسخ دهند. حمید یکی از کاربران تلفنهای هوشمند است که ید طولایی در پول خرج کردن برای بازی دارد. او میگوید: «مانند هر تفریح دیگری بازیهای موبایلی نیز وقت شما را پر و برای شما لذت خلق میکند. لذتی که برای بیشتر به دست آوردناش باید بهای آن را بپردازید.» محمد که خود در زمینه توسعه اپلیکیشنها فعالیت میکند، معتقد است: «حس رقابت در بازیهای آنلاین و به دست آوردن رکوردهای بالاتر دلیل اصلی این ولخرجی است و کاربران حاضرند برای یک پله بالاتر بودن از دیگر رقبای خود هزینههای زیادی صرف کنند.» پیام نیز بهعنوان یک خوره بازی موبایلی میگوید: «شما با این کار برای خود زمان میخرید؛ اتفاقی که در دنیای واقعی بههیچوجه امکانپذیر نیست. شما در بازیهای موبایلی باید زمان زیادی را صرف انجام آن کنید تا بتوانید به جایگاه دلخواه خود برسید. زمانی که میتواند در زندگی روزمره شما تاثیرگذار باشد، اما وقتی بدانید میتوانید با دست به جیب شدن یک روز، یک هفته و حتی ماهها برای خود زمان بخرید، حتما این کار را خواهید کرد.» چیزی که مشخص است بازیهای موبایلی با توجه به اینکه برای کاربران لذتآفرینی میکنند از محبوبیت بیشتری برخوردارند و حربه ثبت رکوردهای هر کاربر بهصورت آنلاین و مقایسه آن با دیگر کاربران باعث شده فضای رقابتی شدیدی بین کاربران به وجود بیاید؛ رقابتی که باعث به وجود آمدن یک بازار داغ در ایران شده است. نبرد قبایل؛ پیشتاز بیرقیب تقریبا غیرممکن است در جمع دارندگان تلفنهای هوشمند و تبلتها، صحبتی از اتک، کلن، وار و البته بازی اعتیادآور و بسیار محبوب «نبرد قبایل» یا همان «کلش آو کلنز» (Clash of Clans) نباشد. کاربران ایرانی تلفنهای هوشمند که اهل بازیهای موبایلی هستند، به جرات بیشترین زمان را به این بازی محبوب اختصاص میدهند. اما نکته مهم در مورد بازی کلش آو کلنز فقط محبوبیت آن نیست، بلکه پولهای هنگفتی است که صرف پیشرفت در این بازی میشود. کاربران ایرانی نیز برای خرید جم یا همان الماسهای سبز رنگ این بازی هزینههای زیادی میکنند. به اعلام سایت الکسا، ایران با ۷/۷ درصد از کل بازدیدکنندگان سایت supercell که سازنده این بازی و سرورهای آن است، بعد از آمریکا و هند در جایگاه سوم قرار گرفته است. بعد از ایران، کویت و آفریقای جنوبی در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند. با چنین حجمی از استقبال بعید نیست کاربران نیز حاضر باشند برای باقیماندن در این رقابت دست به جیب شوند. اما داستان هنگامی جذابتر میشود که عبارت «خرید جم کلش آو کلنز» جایگاه هفدهم را در بین نتایج جستجوی گوگل در ایران دارد که نیاز زیاد کاربران برای خرید این الماسهای درخشان را نشان میدهد. بازار مکاره پر جنب و جوش از آنجا که به دلیل تحریمها و محدودیتهای موجود، برای خرید از بازارهای رسمی گوگل و اپل باید از پروکسی استفاده کرد، آمار دقیقی درباره میزان هزینه ایرانیها در این بازی ثبت نشده، اما وجود دهها سایت فارسی زبان که به فروش این الماسها میپردازند گواه همه چیز است. شروین، مدیر یکی از سایتهای فروش کارتهای هدیه اپل و گوگل میگوید که از اواخر سال ۲۰۱۴ فروش به شکل چشمگیری بالا رفته و تقریبا ۳۰۰ درصد رشد داشته است. به گفته او، کاربران اپل پیش از این نیز در ایران گیفتکارت میخریدند، اما بازار اندروید کاملا کساد بود. حالا با همه گیر شدن این بازی فروش کارتهای گوگل نیز افزایش یافته است، اما هنوز هم کاربران اپل دو برابر اندرویدیها هزینه میکنند. آرزو نیز که یک وبسایت برای فروش جم کلش راهانداخته، میگوید: «اکنون نزدیک به سه ماه است فروش سایت افت ۱۰ درصدی داشته، اما باز هم روزانه دست کم ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان از سایت جم خریده میشود و کاربران بسیار راحت برای این بازی خرج میکنند. آرین از کاربران high level این بازی میگوید: «تا به حال نزدیک به یک میلیون برای این بازی هزینه کردهام و کاربرانی را میشناسم که فقط در یک شب بیشتر از پنج میلیون جم خریدهاند تا بتوانند به دیگران برسند.»فارغ از رقمی که برای این بازی در ایران پرداخت میشود، مشخص است که مدل درون پرداختی این بازی و همچنین چت درون گروهی و بازی منطقهای باعث شده کاربران بدون هیچ مشکلی برای این بازی دست به جیب شوند. اتفاقی که پیش از این برای هیچ بازی دیگری در ایران نیفتاده بود و به نوعی کلش آو کلنز شروعکننده فرهنگی با عنوان پرداخت درون نرمافزاری در ایران است. کسب و کارهای مربوط به این بازی در ایران فقط به خرید جم ختم نمیشود و حتی کاربران، حسابهای کاربری خود را نیز خرید و فروش میکنند. بساط ایرانیها هم داغ است به یمن وجود مدل کسب و کار پرداخت درون اپلیکیشنی و همچنین حضور پدیدههایی مانند بازی نبرد قبایل، اکنون کاربران ایرانی نشان دادهاند حاضرند برای لذت بیشتر هزینه بیشتری نیز خرج کنند. همین مساله باعث شده عناوین زیادی از بازیهای موبایلی ایرانی که مدل درآمدی خود را بر پایه پرداخت درون شبکهای تعریف کردهاند، وارد بازار شود. نکته جالب این است که شاید این بازیها رقیبی جدی برای کلش آو کلنز محسوب نشوند، اما با وجود این کاربران ایرانی حاضرند برای این بازیها نیز دست به جیب شوند. بازیهایی مانند سالار، خروس جنگی، ویراژ و... که بهصورت رایگان عرضه میشوند، درآمد درون نرمافزاری قابل توجهی دارند. بنابر آمارهای نهچندان رسمی، بازیهای موبایلی ایرانی روزانه بین دو تا پنج میلیون تومان درآمد دارند که یک موفقیت برای صاحبان این کسبوکارها محسوب میشود. در چنین فضایی، توسعهدهنده ایرانی نیز برای اینکه بتواند درآمد بیشتری را عاید خود کند، محصول بهتری را روانه بازار میکند تا کاربران بیشتری جذب آن شوند. همین مساله باعث به وجود آمدن استارتآپهای ریز و درشتی در ایران شده که بساط سرگرمی موبایلی کاربران را تامین خواهند کرد. اتفاقی که صرفنظر از بر باد رفتن پولهای بیزبان، میتواند بستر خوبی برای تولید کسب و کارهای جدید و پیشرفت اپلکیشینهای فارسی باشد. آرش جهانگیری / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)
اخبار مرتبط :
درآمد روزانه ۵ میلیون دلاری کلش آو کلنز برای سازندگانش
خروج میلیونی ارز از ایران
دوشنبه 1 تیر 1394 ساعت: 20:11
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]
صفحات پیشنهادی
پنجمين مرحله مسابقه مجازي کتابخواني از کتاب يکصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان(عج)
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲ ۳۸ب ظ پنجمين مرحله مسابقه مجازي کتابخواني از کتاب يکصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان عج موج-سازمان بسيج شهرداري تهران همزمان با ايام ماه مبارک شعبان مرحله پنجم مسابقه بزرگ مجازي کتابخواني را از کتاب يکصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان عج برگزار مي کند به گ۸ تا ۱۲ شب پیک استفاده از شبکه های مجازی در ایران
۸ تا ۱۲ شب پیک استفاده از شبکه های مجازی در ایران بررسی ها نشان می دهد که پیک استفاده از تلفن همراه در شبکه های مجازی را بین ساعت ۸ تا ۱۲ شب است و این موضوع یک خطر جدی است چرا که خانواده ها وقتی را که به عنوان فراغت باید با یکدیگر بگذرانند در فضایی سپری می کنند که ۵۰ درصد محتوایپیک معنادار شبکه های مجازی
پیک معنادار شبکه های مجازی بررسی ها نشان می دهد که پیک استفاده از تلفن همراه در شبکه های مجازی را بین ساعت ۸ تا ۱۲ شب است و این موضوع یک خطر جدی است چرا که خانواده ها وقتی را که به عنوان فراغت باید با یکدیگر بگذرانند در فضایی سپری می کنند که ۵۰ درصد محتوای آن جوک و لطیفه است به۸ تا ۱۲ شب اوج استفاده از شبکه های مجازی در ایران
۸ تا ۱۲ شب اوج استفاده از شبکه های مجازی در ایران بررسی ها نشان می دهد که پیک استفاده از تلفن همراه در شبکه های مجازی را بین ساعت ۸ تا ۱۲ شب است و این موضوع یک خطر جدی است چرا که خانواده ها وقتی را که به عنوان فراغت باید با یکدیگر بگذرانند در فضایی سپری می کنند که ۵۰ درصد محتوایگردش مجازی در ایستگاه بینالمللی فضایی با پانوراماهای تعاملی
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۲۲ آژانس فضایی اروپا به دنبال ارائه پانوراماهای تعاملی است که به زمینیان امکان گردش مجازی در داخل ایستگاه بینالمللی فضایی را میدهد به گزارش سرویس علمی ایسنا نخستین پانورامای ارائهشده امکان گردش در آزمایشگاه فضایی کلمب را فراهم میکند این آزمایشگاهاز اولین استان مجازی کشور چه خبر؟
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۴۳ مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه با اشاره به شروع اجرای پایلوت طرح استان مجازی در کرمانشاه از دی ماه سال گذشته اظهارکرد در حال حاضر کارگروهها و کمیتههای مختلف طرح در استانداری تشکیل و پیگیری اجرای آن با جدیت در استان دنبال میشفیعی در گفتوگو با فارس خبر داد توسعه بازارچههای مجازی برای عرضه تولیدات دست ساخته دانشگاهیان/ایجاد زمینه ا
شفیعی در گفتوگو با فارس خبر دادتوسعه بازارچههای مجازی برای عرضه تولیدات دست ساخته دانشگاهیان ایجاد زمینه اشتغال برای جوانانرئیس دانشگاه فنیوحرفهای گفت ایجاد شرکتهای دانش بنیان و تخصیص بودجه به پروژههای دانشجویی و برنامهریزی برای توسعه بازارچههای مجازی به منظور عرضه تولیرونمایی از هدست واقعیت مجازی اوکولوس ریفت
به گزارش جام جم کلیک Oculus چیزی نزدیک به سهسال پیش ایده اولیه تولید یک هدست واقعیت مجازی را پایهریزی کرد اما این شرکت اکنون هدست جدید خود یعنی Oculus Rift را معرفی کرد که البته شباهت زیادی با تصاویر غیر رسمی که پیش از این شاهد بودیم دارد Brendan Iribe از شرکتهمکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی
در سفر وزیر ارتباطات به چین مطرح شد همکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به کشور چین سفر کرده با لوو وی رییس سازمان فضای مجازی این کشور دیدار و گفتگو کرده است به گزارش جام نیوز در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در چواکنش شورای شهر پیرانشهر به شایعات منتشر شده در فضای مجازی
واکنش شورای شهر پیرانشهر به شایعات منتشر شده در فضای مجازی استانها > آذربایجان غربی - اخیر تعدادی از کاربران فضای مجازی با انتشار مطالبی با عنوان افشاگری عملکرد مجموعه شورای شهر و شهرداری پیرانشهر را زیر سوال برده بودند رئیس شورای اسلامی پیرانشهر گفت منتشر کنندگانماینده استادان ارتباطات در کمیته رتبهبندی فضای مجازی مشخص شدند
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲ ۴۶ دکتر یونس شکرخواه و دکتر رها خرازیآذر از اساتید حوزه سایبرژورنالیسم بهعنوان نمایندگان استادان ارتباطات جهت حضور در کمیته رتبهبندی فضای مجازی انتخاب شدند به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها چهارمین نشست هموعده استاندار به جویندگان کار 40 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد میشود
وعده استاندار به جویندگان کار40 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد میشوداستاندار مازندران گفت با برنامهریزیهای صورت گرفته پیشبینی میشود بتوانیم 40 هزار فرصت شغلی در سال جاری در مازندران ایجاد کنیم به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری ربیع فلاحجلودار بعدازظهر امروز دورود آب مجازی به کشور با واردات برخی نهادههای دامی
رئیس هیئتمدیره اتحادیه مرغداران گوشتی عنوان کرد ورود آب مجازی به کشور با واردات برخی نهادههای دامی رئیس هیئتمدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت گاهی برای جبران مشکلات موجود در بحث کلان کشاورزی نیازمند واردات برخی محصولات به کشور هستیم عظیم حجت رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداراناطلاعاتِ لو رفته از هِدسِت واقعی مجازیِ Oculus Rift
شرکتِ Oculus برای معرفیِ تک تک جزئیاتِ هِدسِت واقعیت مجازی خود کلی برنامه ریزی کرده بود بطوریکه برنامه ای جدی برای معرفی Oculus Rift در نمایشگاه E3 داشت اما مثل اینکه جاسوسان نگذاشتند که کار به E3 بکشد و کمی زودتر اطلاعات را به بیرون منتشر کردند درحالی که این شرکت یک کنفرانس خبرجدال در اینستاگرام/پينگپنگ مجازي ٢ نماينده به راند سوم رسيد
جدال در اینستاگرام پينگپنگ مجازي ٢ نماينده به راند سوم رسيد جدال اینستاگرامی کوچکزاده و مطهری به راند سوم رسیده و روز گذشته نماینده تندرو تهران در اینستاگرامش پرده از پسکلهای که در دوران دبیرستان به علی مطهری زده بود برداشت و پاسخهای مطهری را برای التیام آن ماجرا دانست آقربانیان فضای مجازی / از «بازی تاج و تخت» تا «هری پاتر» و «دکتر هو»
قربانیان فضای مجازی از بازی تاج و تخت تا هری پاتر و دکتر هو فرهنگ > سینما - تازهترین رمان از مجموعه پنجاه سایه خاکستری به سرقت رفت و ناشر رسمی این کتاب را با ترس انتشار غیرقانونی و پیش از برنامه این رمان روبرو کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این تپیگیری اجرای طرح استان مجازی کشور در کرمانشاه
کرمانشاه پیگیری اجرای طرح استان مجازی کشور در کرمانشاه مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه با اشاره به شروع اجرای پایلوت طرح استان مجازی در کرمانشاه از دی ماه سال گذشته گفت در حال حاضر کارگروهها و کمیتههای مختلف طرح در استانداری تشکیل و پیگیری اجرای آن با-
گوناگون
پربازدیدترینها