تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805648157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸ تا ۱۲ شب اوج استفاده از شبکه های مجازی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۸ تا ۱۲ شب اوج استفاده از شبکه های مجازی در ایران


بررسی ها نشان می دهد که پیک استفاده از تلفن همراه در شبکه های مجازی را بین ساعت ۸ تا ۱۲ شب است و این موضوع یک خطر جدی است چرا که خانواده ها وقتی را که به عنوان فراغت باید با یکدیگر بگذرانند در فضایی سپری می کنند که ۵۰ درصد محتوای آن جوک و لطیفه است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، به موجب آمارها ، بیش  از 20 میلیون ایرانی گوشی تلفن هوشمند دارند. این افزایش تلفن همراه هوشمند در زندگی مردم و حتی تهدیدهای این ابزار بر نهاد خانواده ، باعث شده تا مسئولان به فکر بیفتند و همایشی در این باره برگزار کنند. از این رو نخستین همایش ملی «تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی» به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی ، 20 و 21 خرداد برگزار شد . برای بررسی بیشتر زوایای این موضوع، از دکتر خسرو قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی و خانم دکتر فروزنده جعفرزاده پورمدیر گروه جوانان و مناسبت های نسلی پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی دعوت شد تا در استودیوی پیشخوان خبر 18:30، دیدگاه های خود را در این باره مطرح کنند .

خسرو قبادی در ابتدای این گفتگو با اشاره به اینکه در مورد تمامی پدیده های مدرن دو نگاه وجود دارد گفت : یک نگاه این است که دنیای مدرن را فرصتی برای انسان می داند و نگاه دوم این است که ابزار و تکنولوژی را تهدیدی جدی تلقی می کند اما هر پدیده ای چند وجهی است و نباید نگاه مطلق داشت .

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی فرصت های تلفن همراه هوشمند را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن دانست و تصریح کرد : در رسانه های اجتماعی ، شبکه های اجتماعی فعالی وجود دارد که تولید محتوا از سوی گروه های مردمی باعث می شود جنبه های سرگرمی محتواها بیشتر است به طوری که حدود 36 درصد است این محتواها مثبت و 12 درصد آن منفی و مخرب است .

 
پیشخوان خبر شبکه خبر تلفن همراه و سبک زندگی
    قبادی با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند در کشور تقریبا صد درصد است گفت : مهمترین عاملی که می تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند خلاقیت است و اگر در خلاقیت ها جنبه اخلاقی و انسانی را افزایش دهیم ، محتواهای تولید شده در فضای مجازی با فطرت بشری هماهنگ تر و در مسیر ارزش ها خواهد بود .

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی تشکیل گروه های فامیلی در فضاهای مجازی را فضای بسیار مناسبی برای تعامل های قومی و افزایش ارتباط های خانوادگی دانست و تصریح کرد : یکی دیگر از فرصت های   فضاهای مجازی ، انتقال پیام های مرتبط با کارآفرینی و اشتغال است چرا که بیکاری و نیاز به اشتغال جوانان یکی از چالش های اساسی کشور است .

قبادی فضای کنونی جامعه نسبت به تلفن همراه هوشمند را فضای غلبه ترس و تهدید ارزیابی کرد و افزود : بسیاری از خانواده ها به علت ترس از فضای مبهم ، خطرات و تهدید های تلفن همراه ، مانع از فعالیت نوجوانان و میان سالان خود در فضای مجازی می شوند در حالیکه از نظر کارشناسان وقتی نوجوانان بزرگ تر می شوند با انفجار اطلاعاتی در فضای مجازی مواجه خواهند شد که به هیچ عنوان به صلاح نیست .

خانم دکتر فروزنده جعفرزاده پور  مدیر گروه جوانان و مناسبت های نسلی پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی همچنین در ادامه این گفتگو به افزایش چشمگیر ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند در میان خانواده های ایرانی اشاره و تصریح کرد : در سال 92 فقط دو میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند در دست ایرانیان بود در حالی که پارسال به 20 میلیون گوشی رسید و پیش بینی می شود تا پایان امسال به 40 میلیون تلفن برسد.

   
فروزنده جعفرزاده در پیشخوان خبر شبکه خبر
  جعفرزاده پور با ابراز تاسف از اینکه فراغت فعال جمعی به فراغت منفعل فردی تغییر کرده است اظهار داشت : در میهمانی های سال های گذشته ، افراد با یکدیگر گفتگو می کردند اما الان به صورت جزیره های جدا از هم هستند که هر کسی با تلفن خود مشغول است و این امر در تغییر فرهنگ ، ارزش ها و تمدن ما نقش بسزایی دارد .

مدیر گروه جوانان و مناسبت های نسلی پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی پیک استفاده از تلفن همراه در شبکه های مجازی را بین ساعت 8 تا 12 شب اعلام کرد و افزود : مسلما این پیک استفاده یک خطر جدی است چرا که خانواده ها وقتی را که به عنوان فراغت باید با یکدیگر بگذرانند در تلفن همراه و در فضایی سپری می کنند که 50 درصد محتوای آن جوک و لطیفه است .

وی ادامه داد : 25 درصد استفاده ارتباطی از تلفن همراه برای ارتباط با خانواده و اقوام بوده است که اگر خانواده ها و افراد فامیل پیام هایی با محتواهای مناسب را تولید و تکثیر کنند می توانند بخشی از این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند .

دکتر جعفرزاده پور با تاکید بر اینکه هیچ کنترل و نظارت رسمی بر توزیع پیام ها وجود ندارد گفت : این مسئولیت بر عهده افراد جامعه است، وقتی افراد پنج ساعت در شبکه های مجازی فعالیت می کنند باید در توزیع و تکثیر پیام ها دقت کنند .

مدیر گروه جوانان و مناسبت های نسلی پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه سیاستگذاران برای تعمیق ارزشهای اسلامی و ایرانی باید محتواهایی مطابق خواست و ذائقه مخاطبان تولید کنند و البته باید توجه داشت مهمرین موضوعی که در رابطه با تلفن همراه هوشمند لازم است توجه شود مدیریت زمان و اخلاق انتقال پیام است .  

 
دانلود

لینک را کپی کنید


جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن