تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805145672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار براي خاموشي برق وگراني آب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هشدار براي خاموشي برق وگراني آب
وضعيت قرمز است؛ به طوري كه دولت براي كنترل مصرف آب در حال آماده كردن خود و مردم براي افزايش قيمت آب است شايد صرفه‌جويي، مدد رفع كم‌آبي شود.


وضعيت قرمز است؛ به طوري كه دولت براي كنترل مصرف آب در حال آماده كردن خود و مردم براي افزايش قيمت آب است شايد صرفه‌جويي، مدد رفع كم‌آبي شود.
به گزارش «جوان»، بحران آب جدي‌تر شده است و سدها و منابع آبي با كشور قهر كرده‌اند؛ آب ته كشيده است و برق هم مصرفي جادويي به خود ديده است. معاون وزير نيرو گفته اگر مصرف اصلاح نشود چاره‌اي جز افزايش قيمت آب نخواهد ماند و در صورت تصويب شوراي اقتصاد، قيمت آب از اول مرداد ماه افزايش مي‌يابد: «‌پيگير هستيم كه در تعرفه‌هاي ابلاغي آب سال جاري در هر ۵ مترمكعب اضافه مصرف از مصارف بالاي ۴ مترمكعب شيب پلكاني محاسبه مصرفي زياد باشد.»
رحيم ميداني معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بيان اينكه پيگير افزايش تعرفه‌هاي مصرفي براي مشتركاني كه 50 مترمكعب به بالا در ماه مصرف آب دارند، هستيم، گفت: طبق قانون بودجه از سال 94 تعرفه خدمات آب و فاضلاب بايد به تصويب شوراي عالي اقتصاد برسد از اين رو ابلاغ تعرفه‌هاي جاري كه قرار بود تا پايان ارديبهشت ماه صورت بگيرد تا پايان تيرماه انجام مي‌شود كه با ابلاغ تعرفه‌هاي سال جاري آبونمان به ميزان هزار تومان در هر قبض مجدداً بر روي قبوض مشتركان محاسبه خواهد شد.
 وي خاطرنشان كرد: 72 درصد مصرف‌كنندگان مصرف معقول در بخش آب شرب دارند و پرمصرف‌ها نبايد با مصرف بي‌رويه خود به زندگي عادي اين 72 درصد آسيب برسانند. در بحث جريمه و قطع آب مشتركان پرمصرف بيشتر به دنبال فرهنگ‌سازي هستيم اما دادن اين مصوبه سخت نيست و ما به عنوان متولي بخش آب كشور پيگير تسهيل طرح‌هاي پيشنهادي خود در هيئت دولت هستيم تا عاملي بازدارنده در جهت مصرف بي‌رويه آب باشد.
وي تصريح كرد: اينكه مي‌گوييم كشور درگير بحران آب است يعني وضعيت ما در منابع آب زيرزميني يك روندي دارد كه منابعي كه 55 درصد از نياز مردم را تأمين مي‌كند به سمت نابودي پيش مي‌رود.
ميداني با بيان اينكه در حال حاضر در چهار شهر سنندج، بندرعباس، بوشهر و كرمان مشكل جدي در بحث آب داريم، گفت: بحران آب يك ساله ايجاد نشده كه يك ساله رفع شود و عوامل ايجاد آن بيشتر انساني است.
وي افزود: يكي از دردناك‌ترين مسائل آب كشور بي‌نظمي و قانون‌گريزي است به نحوي كه قوانين در مسئله آب استقرار نيافته و اجرا نشده‌اند. وقتي ده‌ها چاه غيرمجاز داريم و چاه‌هاي مجاز بيش از اندازه برداشت مي‌كنند و شش ميليارد مترمكعب بيش از توان سفره‌هاي زيرزميني سالانه برداشت داريم چگونه مي‌توانيم بگوييم قانون رعايت مي‌شود. وقتي قوانين در كشور اجرا نمي‌شود تمام منابع آبي كشور در معرض تهديدند و علاوه بر بحران آب با بحران كاهش كيفيت منابع آب مواجه مي‌شويم.
ميداني با بيان اينكه برخي مسئولان و مردم قائل به رعايت اندازه در بحث آب نيستند، گفت: وقتي اعلام مي‌كنيم در فلان حوزه آبريز آبي نداريم براي نيازهاي جديد تخصيص دهيم باور نمي‌كنند، مسئولان كشور بايد بپذيرند كه آب اندازه دارد و وقتي مي‌گوييم آب نداريم نبايد به ما فشار بياورند كه آب را تأمين كنيم. به طور مثال يكي از مصوبات شوراي هماهنگي زاينده‌رود اين بود كه بارگذاري جديد در اين حوزه آبريز ممنوع است.
اين مقام مسئول در خصوص فعاليت‌هاي انجام شده در باروري ابرها درسال گذشته، گفت: از 16 آذر 93 تا 20 ارديبهشت ماه امسال انجام شد و در اين مدت در مجموع 106 سورتي پرواز به ميزان 270 ساعت انجام شد كه 69 درصد آن عملياتي و مابقي براي شناسايي بود.
وي افزود: پروازهاي باروري ابرها در استان‌هاي آذربايجان‌شرقي، آذربايجان‌غربي، يزد، فارس، اصفهان، كرمان، تهران، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد و خوزستان عمليات بود و در سه استان خراسان رضوي و شمالي و كرمانشاه پروازهاي شناسايي انجام داديم كه در حال حاضر در مرحله مطالعات ارزيابي هستيم و تا چهار ماه آينده نتيجه اين مطالعات اعلام مي‌شود اما در بهترين شرايط تأثير بارورسازي ابرها در افزايش بارش‌ها 10 تا 15 درصد است.
وي با بيان اينكه مجموع متوسط بارندگي در كشور از ابتداي سال آبي جديد تاكنون 183 ميليون ليتر بوده است، گفت: اين رقم نسبت به دراز مدت كاهشي 21 درصدي و نسبت به سال گذشته 14 درصد كاهش داشته است كه در برخي حوزه‌ها مثل حوزه خليج فارس با كاهش 38 درصدي بارش‌ها نسبت به دراز مدت وضعيت بسيار نامناسبي داريم.
  اولين هشدار خاموشي
اما در برق؛ در اين بخش هم صداي بحران خاموشي شنيده مي‌شود به طوري كه معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با تأكيد بر ضرورت صرفه‌جويي در مصرف برق هشدار داد: اگر اوج مصرف برق به بيش از ۵۰ هزار مگاوات برسد، احتمال خاموشي وجود دارد.
هوشنگ فلاحتيان با اشاره به اينكه در هفته‌هاي اخير مصرف برق حدود 10 هزار مگاوات افزايش يافته است، افزود: ميزان مصرف در برخي روزها به اوج مصرف پارسال يعني 46 هزار و 500 مگاوات هم نزديك شده است. روز به روز به گرماي تابستان نزديك مي‌شويم و مصرف برق نيز افزايش مي‌يابد و اگر مردم مصرف خود را مديريت و در ساعت اوج بار از وسائل برقي كمتري استفاده كنند، پيك بار بالاي 50 هزار مگاوات نخواهيم داشت.
وي درباره استفاده نيروگاه‌هاي برق‌آبي در زمان اوج مصرف تابستان گفت: در زمان اوج مصرف برق با توجه به ميزان آب سدها حداكثر توليد برق از نيروگاه‌هاي برق‌آبي درصورت نياز 7 تا 8 هزار مگاوات خواهد بود كه با هماهنگي حوزه آب كشور اين مقدار برق تأمين مي‌شود.
فلاحتيان درباره استفاده از نيروگاه‌هاي تجديدپذير در زمان اوج مصرف نيز گفت: ظرفيت كل نيروگاه‌هاي تجديدپذير كشور 250 مگاوات است كه در زمان اوج مصرف استفاده خواهد شد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن