تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820822241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه به ملاحظات اجتماعي و فرهنگي در گسترش آرامستان‌هاي محلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۳۳ب.ظ)
در جلسه رويکردهاي مکان‌يابي آرامستان‌هاي پايتخت مطرح شد؛ لزوم توجه به ملاحظات اجتماعي و فرهنگي در گسترش آرامستان‌هاي محلي موج - لزوم توجه به ملاحظات اجتماعي و فرهنگي در گسترش آرامستان‌هاي محلي شهر تهران درهم انديشي رويکردهاي توسعه و مکان‌يابي آرامستان‌هاي پايتخت مورد تأکيد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، هانيه هودسني، مدير مطالعات و برنامه‌‎ريزي معماري و شهرسازي مرکز مطالعات، در اين هم‌انديشي به‌ضرورت و اهميت طرح موضوع آرامستان در شرايط فعلي اشاره کرد و گفت: اتخاذ رويکردي راهبردي، آينده‌نگر و همه‌جانبه به موضوع آرامستان از جمله موضوعات موردنياز شهرداري تهران است.
وي افزود: در حال حاضر رويکردهاي مختلفي در ارتباط با توسعه و مکان‌يابي آرامستان‌هاي شهري وجود دارد که مي‌توان به توسعه تک آرامستان موجود و بهره‌مندي از آرامستان‌هاي محلي و تاريخي شهر تا مکان‌يابي و تقويت پهنه‌هاي آرامستاني در سطح شهر اشاره کرد.
هودسني تأکيد کرد: در اين هم‌انديشي تلاش کرديم که با واکاوي ساختار و لايه‌هاي مختلف موضوع ساماندهي آرامستان‌هاي شهر تهران و شناسايي خواسته‌ها و نيازهاي کليه سازمان‌هاي درگير، به يک نقطه مشترک و يک چارچوب فکري مناسب که موردقبول همگان باشد، دست پيدا کنيم.
در ادامه اين هم‌انديشي نيز مهندس آقايي، مدير کل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران، با معرفي طرح‌ها و مطالعات انجام‌ شده در معاونت شهرسازي و معماري به رويکردهاي مختلف موجود به موضوع آرامستان اشاره کرد و گفت: تقويت و فعال کردن آرامستان‌هاي محلي راهي براي برون‌رفت از مشکلات فعلي شهرداري تهران در حوزه آرامستان‌هاي شهري خواهد بود.
قوامي، معاون اجتماعي سازمان بهشت‌زهرا، نيز از ديگر سخنرانان اين هم‌انديشي بود که مشکلات آرامستان‌هاي محلي را موردبررسي قرارداد و با اشاره به سنت‌ها و آيين ايراني و اسلامي در دفن و تدفين اموات چنين نتيجه گرفت که توسعه بهشت‌زهرا بهترين گزينه براي مديريت شهري در وضعيت فعلي است.
وي گفت: توسعه آرامستان‌هاي محلي به‌هيچ‌وجه نمي‌تواند مشکلات مديريت شهري در اين حوزه را کاهش دهد.
در انتهاي هم‌انديشي هودسني- مدير مطالعات و برنامه‌‎ريزي معماري و شهرسازي مرکز مطالعات - به جمع‌بندي مطالب ارائه‌شده توسط سخنرانان پرداخت و ابراز اميدواري کرد که همکاري سازمان‌ها و نهادهاي مختلف درگير در موضوع آرامستان با توجه به اهميت اين موضوع براي شهر تهران ادامه يابد تا بتوان به تصميم مناسبي در اين خصوص دست‌يافت.
بر اساس گزارش روابط عمومي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، لازم به ذکر است که هم‌انديشي "تبيين رويکردها درزمينهٔ توسعه و مکان‌يابي آرامستان‌هاي شهر تهران" به همت مديريت مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران و با همکاري سازمان بهشت‌زهرا و معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران و با حضور نمايندگان معاونت اجتماعي و فرهنگي، ستاد محيط‌ زيست شهرداري و مشاور طرح جامع در مرکز مطالعات شهر تهران برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن