تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805656341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدل ترافيکي تهران درلندن!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲ق.ظ)
مدل ترافيکي تهران درلندن! موج- گروه فرهنگي
مي گويم دوستان، ما با اين همه هوش و ذکاوت مان در شکار سوژه هاي ناب! انصافا تا به حال به فکر مبارک مان نرسيده بود در باب اين ميني بوس هاي گرانقدر حوزه حمل و نقل شهري هم لختي قلممان را بخندانيم!
به همين خاطر رفتيم گشتيم و در اين خصوص يک چيز درست و درمان از اين جناب وحيد حاج سعيدي طنازمان يافتيم و در يک چشم به هم زدن کپي پيست نموديم و آورديم خدمتتان!
ببخشيد ديگر...شما کم ما را زياد حساب کنيد...!
اما خدايي مطلب مطلبِ پدرمادر داري است...بخوانيد لطفاً...

آقا اين چهل سال چقدر زود گذشت. انگار همين ديروز بود که ميني بوس هاي رنگ و وارنگ و «جينگيلي مستون» را به سيستم حمل و نقل تهران اضافه کردند.
اين ميني بوس ها عين قرقي در يک چشم به هم زدن مسافران را جا به جا مي کردند تا جايي که شهردار لندن تصميم گرفت اين سيستم را در شهر ده ميليوني لندن نيز اجرا کند. بعله دوستان آن قديم ها... تهران يک همچين شهري بود و براي خودش کبکبه و دبدبه اي داشت تا آن جا که متخصصان علوم ترافيک بريتانيا از آن الگو مي گرفتند.
اصل سند به روايت جرايد کهن...(ببخشيد سند امروز ما کمي کهنه و خاک گرفته است؛ چون مربوط به چهل سال قبل است.)

همچنين«مجله اکونوميست در گزارشي از ميني بوس هايي در تهران سخن به ميان آورده است که ما بين اتوبوس و تاکسي هستند. اين ميني بوس ها که کرايه شان کمي از اتوبوس بيشتر است، سرعت حمل و نقل آن ها دو و نيم برابر اتوبوس است و راه حل نهايي مشکلات موجود در سيستم کند اتوبوس راني لندن[ ناشي از ترافيک سنگين و توقف هاي پي در پي اتوبوس ها و کرايه سنگين تاکسي در اين شهر] به شمار مي روند.»
( اطلاعات – ۲۶ فروردين ۱۳۵۳)

البته پيش خودمان باشد، لندن درطول اين چهل سال، چندين بار ديگر بار مدل سيستم حمل و نقل درون شهري خود را تغيير داد ولي ما به دلايل نوستالژيک (خاطره انگيز) هنوز دست از سر اين ميني بوس هاي لکنته و فکسني بر نداشته ايم تا جايي که سوراخ هاي کف برخي از آن ها آدم را ياد جگر بانو زليخا اسطوره تاريخي مان مي اندازد و سيستم آبياري از سقف باعث شده تا برخي رانندگان نسبت به ايزوگام سقف ميني اقدام کنند! ميني بوس هايي که روزگاري قبل از اين که روي صندلي شان نفس چاق کنيد، شما را به مقصد مي رساندند، امروزه قبل از اينک ه شما را به مقصد برسانند نفس شما و ساير شهروندان را مي گيرند و هيچ کس هم پاسخ گو نيست
.
علي اي حال با عنايت به اين که مبحث آلودگي هوا چکش خور ملسي دارد و در هر برهه از تاريخ مي توان به آن پرداخت، امروز بسته پيشنهادي خود را در اين خصوص ارائه مي کنيم:
الف) الگو برداري از ساير کشور ها: درست است که قبلاً برخي کشور ها از سيستم حمل و نقل ما الگو مي گرفتند، ولي اگر ما هم هر از گاهي از سيستم حمل و نقل و راهکار هاي جديد ساير کشور ها الگوبرداري کنيم، جاي دوري نمي رود.

ب) اختصاص بخشي از يارانه به نصب فيلتر: هر چند خيلي از نهاد ها و سازمان ها براي يارانه آن ده ميليون نفري که معلوم نيست کي قرار است قطع شود، کيسه کنفي دوخته اند و برنامه هاي مختلفي تدارک ديده اند، ولي توصيه مي شود در صورت صلاحديد بخشي از اين يارانه برگشتي را نذر امامزاده کنند ببخشيد بخشي از آن را به نصب فيلتر جهت خودرو هاي ديزلي يا کنيستر جهت خودرو هاي بنزيني اختصاص دهند.

پ) تعيين تاريخ دقيق نصب فيلتر: ظاهراً مقرر شده بود
خودرو سازان از ابتداي سال ۹۴ بر روي خودرو هاي ديزلي فيلتر نصب کنند و در غير اين صورت خودرو ها پلاک گذاري نمي شوند! پيشنهاد مي شود دوستان در اعلام زمان فيلتر گذاري اين قدر عجله نکنند و همه موارد نظير مهلت خواستن هاي مکرر، رودربايستي، کمبود فيلتر در کشور، بررسي مجدد ضرورت نصب فيلتر، تحريم، نتيجه مذاکرات، ساخت جايگزين فيلتر با يک تکه پارچه و کمي ذغال خرد شده و... را در نظر بگيرند و بعد تاريخ اعلام کنند. چه عجله ايه ؟! طرف براي اعلام تاريخ يک عروسي مختصر ده آيتم را در نظر مي گيرد. از شگون داشتن روز عروسي، هماهنگي با اقوام رو به فوت، تالار، مطرب، عاقد و ...حالا براي مساله پيش پا افتاده اي مثل نصب فيلتر، اين همه عجله براي چيست، ما که متوجه نشديم!

شاد باشيد/ دخترک ورپريده موجي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن