تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820933673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اکتشاف»؛ شعار هفته جهاني فضا انتخاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۳ب.ظ)
«اکتشاف»؛ شعار هفته جهاني فضا انتخاب شد موج- از سوي انجمن هفته جهاني فضا، شعار «اکتشاف» براي هفته جهاني فضا در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، از زمان اعلام بيانيه سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ که روزهاي ۴ تا ۱۰ اکتبر را «هفته جهاني فضا» اعلام کرد، اين هفته به بزرگ‌ترين رويداد فضايي عمومي در دنيا تبديل شده است.
بنابراين گزارش، هر سال صدها داوطلب با برگزاري برنامه‌هاي فضايي، نجومي و علمي در کشورهاي مختلف، اين هفته را با اهداف آموزش و اطلاع‌رساني در زمينه فضا، آموزش عمومي در زمينه مزاياي استفاده از فضا، آموزش در زمينه استفاده از فضا براي توسعه اقتصادي پايدار، جلب حمايت مردمي از برنامه‌هاي فضايي، علاقه‌مند کردن جوانان به علوم، فناوري، مهندسي و رياضيات و همچنين ترويج همکاري‌هاي بين‌المللي در زمينه آموزش و اطلاع‌رساني فضايي جشن مي‌گيرند و بدين ترتيب صدها هزار مخاطب کودک، دانش‌آموز و بزرگ سال با مزاياي فضا در زندگي بشر آشنا مي‌شوند. در سال ۲۰۱۴ نيز مجموع ۱۶۰۰ رويداد در ۷۶ کشور جهان از جمله ايران برگزار شد.
با انتخاب شعار «اکتشاف» براي هفته جهاني فضا، اکتشافات انجام شده در فضاي خارج از منظومه شمسي که منجر به شناخت بيشتر ما از کهکشان شده است، مورد بررسي قرار مي‌گيرند. از جمله مأموريت‌هايي مثل گايا و کپلر که دروازه دانش ما را به شناخت ستاره‌ها و سياره‌هاي خارج از منظومه شمسي که در کهکشان شيري قرار دارند باز کرده‌اند، مأموريت روزتا که بشر را با عجايب ستاره‌هاي دنباله‌دار آشنا کرده و تلسکوپ فضايي هابل که منظومه‌هاي شمسي دوردست در کهکشان را به ما نشان مي‌دهد.
شايان ذکر است، طراحي پوستر هفته جهاني فضا ۲۰۱۵ در سطح جهاني به رقابت گذاشته شده بود که شرکت‌کننده‌اي به نام الک بارتوس از روماني موفق به پيروزي در اين رقابت شد. در اين طرح ردپاي کاشفان در راه شيري به تصوير کشيده است که معناي اکتشاف، ورود تدريجي بشر به فضا و کشف روزافزون اسرار کهکشان را به خوبي نشان مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن