تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان انتخاب ميزبان جام جهاني 2026 به تاخير افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۴ب.ظ)
پس از مسجل شدن وجود فساد مالي در فدراسيون جهاني فوتبال؛ زمان انتخاب ميزبان جام جهاني 2026 به تاخير افتاد موج - فدراسيون جهاني فوتبال مراحل ارائه و انتخاب ميزباني جام جهاني 2026 را به تعويق انداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) از به تعويق افتادن فرايند ارائه پيشنهاد براي ميزباني جام جهاني 2026 خبر داد. طبق تصميم قبلي که پيش از اين در جلسه‌اي در کوالالامپور مالزي اتخاذ شده بود، قرار بود در ماه مه 2017 فرايند ارائه پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2026 اعلام شود ولي فساد اخير مالي و اداري در بدنه فدراسيون جهاني فوتبال که حتي درستي اعطاي ميزباني جام جهاني 2018 به روسيه و اعطاي ميزباني جام جهاني 2022 به قطر را زير سئوال برده، سبب شده است تا فرايند ارائه پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2026 به تعويق بيفتد. کشورهايي همچون آمريکا، کانادا، مکزيک و کلمبيا خواهان ميزباني جام جهاني 2026 هستند.
ژروم والکه، دبيرکل فدراسيون جهاني فوتبال در کنفرانسي خبري در کشور روسيه در اين خصوص گفت: با توجه به شرايط موجود، به نظرم ارائه هرگونه پيشنهاد براي ميزباني در حال حاضر بي‌معني است. به اين ترتيب ارائه پيشنهاد براي ميزباني جام جهاني 2026 به تعويق خواهد افتاد.
هفته گذشته بود که پس از دستگيري تني چند از اعضاي ارشد فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) به اتهام فساد اداري و مالي، وزارت دادگستري ايالات متحده آمريکا مدعي شد در کنار 150 ميليون دلاري که در اين بين به عنوان رشوه در امور مختلف پرداخت و دريافت شده، رقم 10 ميليون دلار نيز از سوي مقامات آفريقاي جنوبي به فيفا به عنوان رشوه پرداخته شده است تا در راي‌گيري براي اعطاي امتياز ميزباني جام جهاني 2010 دست برده شود. ‏در اين نامه که امضاي رئيس وقت اتحاديه فوتبال آفريقاي جنوبي پاي آن ديده مي‌شود از ‏ژروم والکه خواسته شده تا 10 ميليون دلار از بودجه عملياتي کميته برگزاري جام جهاني 2010 را در اختيار ‏پروژه‌اي که جک وارنر رياست آن را بر عهده داشت، قرار دهد.‏ حالا ادعا شده که اين 10 ميليون به عنوان رشوه پرداخت شده و ژروم والکه فرانسوي مسئول جابه‌جايي اين مبلغ به کنفدراسيون کونکاکاف (آمريکاي مرکزي و شمالي و حوزه درياي کارئيب) بوده است.
دبيرکل فيفا همچنين در پاسخ به اصرار خبرنگاران براي توضيح در مورد ماجراي 10 ميليون دلاري که گفته مي‌شود رشوه بوده است، اظهار داشت: هرگز در اين خصوص مورد پرس‌و‌جو قرار نگرفته‌ام و خوشحال مي‌شوم به هر پرسشي که لازم باشد، پاسخ بدهم. من در حال حاضر روبه‌روي شما نشسته‌ام و چيز بيشتري براي گفتن ندارم. دوست داريد من چه به شما بگويم؟ دوست داريد سرم را پايين بيندازم و در حالي که تکانش مي‌دهم، بگويم «بله، بله، بله» من احمق بوده‌ام و بايد مورد پرس‌وجو قرار بگيرم؟!
والکه تصريح کرد: فکر مي‌کنم صحبت در اين مورد بس باشد و ديگر پرسشي را در رابطه با موضوع 10 ميليون دلار پاسخ نخواهم داد. اين نخستين باري است که در مقابل اين همه روزنامه‌نگار چنين حرفي را مي‌زنم. پيش از اين از رسانه‌هاي فرانسوي به خاطر دلايل ديگر زياد ضربه خورده‌ام. من نبايد خودم را مورد قضاوت قرار بدهم و تنها کسي که به سوالاتش پاسخ خواهم داد، پدرم است، فردي که 80 ساله است و درک نمي‌کند که چه اتفاقي براي من افتاده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن