تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820779619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه از دارايي هاي خود در بلژيک و فرانسه دفاع مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
پوتين: روسيه از دارايي هاي خود در بلژيک و فرانسه دفاع مي کند موج - ولاديمير پوتين اعلام کرد راي دادگاه لاهه را به رسميت نمي شناسد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از «ايتارتاس»، ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه، مي گويد که از منافع کشورش در جريان مسدود شدن دارايي هاي روسيه در بلژيک و فرانسه دفاع خواهد کرد و حکم دادگاه لاهه را که رأي به ضبط اموال اين کشور داده، به رسميت نمي شناسد.
پوتين مي گويد: «يقينا ما به اين رأي واکنش نشان مي دهيم و موضع مان در قبال آن معلوم است. ما باور داريم که در مواردي مانند اين، رأي دادگاه صرفا در مورد کشورهايي که پيمان منشور انرژي اروپا را امضا کرده اند، قابل تنفيذ است. روسيه اين پيمان را امضا نکرده و بنابراين ما اين رأي را قابل تنفيذ نمي دانيم و از طريق مسيرهاي قانوني به دنبال ملغي کردن آن خواهيم بود. اين يک واکنش نيست، بلکه دفاع از حقمان است. به خوبي روشن است که رأي دادگاه فقط بايد در مورد کشورهايي که پيمان را امضا کرده اند صادر شود و روسيه جزوي از اين مجموعه نيست و اين رأي را به رسميت نمي شناسد.»
به تازگي و در پي درخواست سهامداران پيشين گروه نفتي يوکوس روسيه و برحسب رأي دادگاه لاهه، بلژيک و فرانسه بسياري از اموال دولت روسيه در کشورهاي خود را ضبط کرده اند.
شرکت نفتي يوکوس در دهه نود ميلادي و در روند خصوصي سازي در روسيه به ميخائيل خودورکوفسکي واگذار و پس از چندي به يکي از موفقترين شرکت هاي روسي تبديل شد. اما آقاي خودوروفسکي در سال هاي پس از آن دهه، يکي از منتقدان دولت روسيه و شخص ولاديمير پوتين، رئيس جمهور اين کشور، بوده است.
در ادامه، دولت روسيه ماليات هايي سنگين را براي اين شرکت در نظر گرفت و اموال آن را مسدود کرد. خودورکوفسکي نيز که به شانزدهمين فرد ثروتمند جهان تبديل شده بود، در سال ۲۰۰۳ بازداشت و زنداني شد. سپس دارايي هاي شرکت يوکوس توسط شرکت هاي دولتي تصاحب شد.
اکنون ميخائيل خودوروکوفکسي که ديگر سهمي در يوکوس ندارد، از اقدام عليه دولت روسيه و پوتين اظهار خرسندي کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن