تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیگیری مشکلات مردم به ثمر نشست/ وقتی خیّرین به کمک بچه های کم شنوا می آیند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پیگیری مشکلات مردم به ثمر نشست/ وقتی خیّرین به کمک بچه های کم شنوا می آیند جامعه > مشکلات مردم - انعکاس مشکلات مردم روستای ضرون از توابع استان لرستان در سرویس مشکلات مردم باعث شد تعدادی از خیرین، بخشی از مشکلات اهالی این روستا را از جمله مشکل کم شنوایی بچه های یک خانواده محروم را برطرف کنند.



به دنبال انتشار گزارش« پای درد و دل مردم روستاهایی در دل سنگ/ مادری با چند فرزند ناشنوا: سهم ما از بهزیستی یک سمعک خراب است» با دفتر خبرگزاری خبر آنلاین تماس گرفته شد. در یکی از این تماس ها، یک فرد خیر اعلام می کند حاضر است سمعک برای بچه های ناشنوا زهرا تهیه کند. به مدت فاصله ی کوتاهی، ارتباط خبرنگار ما در لرستان با این فرد خیر برقرار می شود:«بسیار خوشحال خواهم شد اگر بتوانم برای این بچه های معصوم، سمعک تهیه کنم. ماه مبارک رمضان است. خداوند خواسته که در این ماه، برای هم وطنانم قدم کوچکی برداشته باشیم.»
بچه های ناشنوای زهرا به درخواست و تأمین هزینه های مرد خَیر به کلینیک شنوایی مراجعه می کنند. حسین کوهنانی-آسیب شناس شنوایی و تعادل-، قالب گیری گوش آن ها را برای تهیه سمعک انجام می دهد. سمعک برای هر سه فرزند زهرا به گفته ی این آسیب شناس شنوایی مناسب است و می تواند شنوایی آن ها را تقویت کند:«شنوایی بچه ها در محدوده ی شدید بوده و برای آن ها سمعک MAX E SP"" مناسب است. بعد از استفاده از سمعک ها و طی دوره ی گفتاردرمانی که این دوره را هم همکارم به صورت رایگان انجام می دهد؛ بچه ها همه ی صداها را می شنوند.»
حسین کوهنانی، قالب گیری گوش علی را اصغر انجام می دهد. دست علی اصغر روی دو گوشش بلند می شود. حروف گنگ، پرشتاب بیرون می آید. زهرا، نگاهی به علی اصغر می اندازد:« هزینه های درمان بچه ها گران بود. دستم به خرج درمان نمی رسید. امروز اولین باری است که بچه ها را برای شنوایی شان به مطب می آورم.»
زهرا نگاهش را به تابلوی گوش برجسته ی روی دیوار کلینیک می کشاند. سرش را پایین می اندازد. مادر، توی چشمانش، برق می زند. صورتش سفید می شود. آسیب شناس شنوایی، نگاه مادر را دنبال می کند:«خدا بزرگ است. خداوند به آن مردی که هزینه های شنوایی بچه ها را تأمین کرده؛ یک دنیا بخشیده است. من هم می خواهم در این کار خیر سهیم باشم.»
در همه ی حسرت های ناشنوا، حسین کوهنانی-آسیب شناس شنوایی و تعادل- هم نقشی را در "مام میهن" روی صحنه می برد؛ نقشی که در آن دومیلیون تومان از هزینه های درمان و دوره ی تربیت شنوایی رایگان را در دنیای شنوای بچه ها سهیم می شود.
با 14 میلیون تومان کمکِ مردِ خیر با آسمان می خندند
زهرا و بچه های ناشنوایش از کلینیک شنوایی بیرون می آیند. کار قالب گیری گوش چند روزی طول می کشد. زهرا گوشه ی صورتش را توی چادر پنهان می کند:«قیمت 6 سمعک و هزینه ی قالب گیری گوش بچه هایم 14 میلیون تومان شده، نمی دانم با چه زبانی از آن مرد خَیری که او را نه می شناسم و نه دیده ام؛ تشکر کنم؟ با این کمک 14 میلیون تومانی، دست و سایه ی مرد خَیر روی سر بچه هایم بلند است.»
زهرا دست علی اصغر را در دست می گیرد. دست هایش زبر شده و ترک دارد. صدایش کمی می گیرد. حرف هایش به کندی بیرون می آید. دستش را مشت می کند. روی قلبش می گذارد:«از خوشحالی، قلبم تندتند می زند.»
زهرا می خندد. علی اصغر به آسمان نگاه می کند. با دست کوچکش گنجشکی را نشان می دهد. ادای گنجشک را با تکان دادن دست هایش درمی آورد. خنده ی مادر و بچه های ناشنوا به آسمان می رود.   45231  

کلید واژه ها: مشکلات خوانندگان -




شنبه 30 خرداد 1394 - 11:50:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن