تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799632071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراقب ثبت‌نام اينترنتي دانش‌آموزان هم باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
هشدار پليسي فتا؛ مراقب ثبت‌نام اينترنتي دانش‌آموزان هم باشيد موج - سرپرست اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا در توصيه به خانواده‌ها براي ثبت‌نام اينترنتي دانش‌آموزان در مدارس يا ثبت‌نام اينترنتي براي دريافت کتب درسي گفت: خانواده‌ها براي ثبت‌نام اينترنتي دانش‌آموزان يا کتب آن‌ها مراقب باشند تا در دام فيشرها يا هکرها نيفتند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اينترنتي پليس فتا، سرگرد حميد کياني با بيان اين که بسياري از مدارس براي ثبت‌نام يا پيش ثبت‌نام دانش‌آموزان و کتب درسي از خانواده‌ها مي‌خواهند که به سايت مدارس مراجعه کنند، اظهار کرد: بهتر است مديران فني اين سايت‌ها نسبت به تأمين امينت داده مراجعان شان حساس باشند و راه نفوذ هکرها را با برنامه‌هاي امنيتي سد نمايند.
وي همچنين در توصيه به خانواده‌ها نيز گفت: خانواده‌ها براي ثبت‌نام کتاب يا دانش‌آموز خود در سايت مدارس مراقب باشند تا در دام فيشرها نيفتند.
کياني افزود: خانواده‌ها در هنگام واريز هرگونه وجه براي دريافت کتاب در سايت مدارس که درگاه بانکي دارد مراقب باشند که درگاه اصلي است و فيشينگ نيست.
وي در توضيح صفحات فيشينگ براي اين عزيزان گفت: فيشينگ کپي دقيق رابط گرافيکي يک وب‌گاه معتبر مانند بانک‌ها است. با ورود کاربر به اين صفحه قلابي و وارد کردن اطلاعات بانکي خود در اين صفحه اين اطلاعات از سوي فيشرها به سرقت مي‌رود.
سرپرست اداره تشخيص جرايم سايبري از کاربران درخواست کرد: حتما در هنگام ورود به درگاه‌هاي بانکي در بستر اينترنت از موتورهاي جست و جو براي يافتن بانک مورد نظر استفاده نکنيد و حتما آدرس بانک را به صورت درست خودشان وارد کنند، ضمن آنکه يک راه تشخيص سايت‌هاي فيشينگ هم در قسمت URL سايت کاملا واضح است. حتما دقت کنيد که در کنار آدرس سايت عبارت //:https ذکر شده باشد.
همچنين وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اينترنتي هم در تشخيص اعتبار سايت ناديده نگيريد.
وي ادامه داد: حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکي خود در درگاه‌هاي بانکي در بستر فضاي وب از صفحه کليدهاي مجازي استفاده کنند.
سرگرد حميد کياني همچنين در خصوص خانواده‌هايي که از کافي‌نت‌ها براي ثبت‌نام اقدام مي‌کنند، گفت: اين عزيزان علاوه بر فيشرها بايد مراقب کيلاگرها نيز باشند. تا اطلاعات بانکي آن‌ها به سرقت نرود.
وي در خصوص کيلاگرها گفت: کيلاگرها را مي‌توان هم به صورت نرم‌افزاري و هم به صورت سخت‌افزاري مورد استفاده قرار داد.
سرپرست اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا ادامه داد: برخي کيلاگرهاي سخت‌افزاري بر روي سيستم قرار مي‌گيرد و به عنوان رابطي بين کيبورد و کيس قرار مي‌گيرند و برخي بر روي سيستم عامل‌ها نصب مي‌گردند، در صورت ديدن هرگونه اتصالات اضافي در پشت سيستم‌ها از ورود اطلاعات بانکي خود خودداري نماييد.
سرگرد کياني يکي از راهکارهاي از کار انداختن کيلاگرهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري را فشردن کليدهاي تصادفي عنوان کرد و افزود: کاربران مي‌توانند براي جلوگيري از دزديده شدن نام و گذرواژه‌هايشان به ازاي هر حرفي که در فيلد کاربر يا گذرواژه تايپ مي‌کنند، روي قسمت ديگري از صفحه، کليک کرده تا مکان‌نما از روي جعبه متن برداشته شود، سپس تعدادي کليد را به صورت تصادفي فشار دهيد. پس‌ازاين کار، حرف بعدي از نام يا گذرواژه‌تان را وارد کنيد. اين کار را تا وارد کردن کامل مشخصات ادامه دهيد.
وي ادامه داد: با انجام اين روش ساده، آنچه در برنامه کيلاگر ذخيره مي‌شود، تعداد زيادي حروف تصادفي و زياد است. گر چه اطلاعات کاربران نيز در اين حروف قرار دارد، اما؛ کشف آن‌ها مشکل مي‌گردد. البته اين روش نمي‌تواند مانع کيلاگرهايي شود که در سطوح بالاتر فعاليت مي‌کنند يا مستقيما مقادير داخل فيلدها را مي‌خوانند.
سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري پليس فتا در انتها از هم‌وطنان خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارش‌هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن