تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805748327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهداي غواص عزت، اقتدار، معنويت و اخلاق را در جامعه زنده کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۴ (۰:۱ق.ظ)
امام جمعه خرم‌آباد: شهداي غواص عزت، اقتدار، معنويت و اخلاق را در جامعه زنده کردند موج - امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ حضور شهداي پاک بار ديگر عزت، اقتدار، معنويت و اخلاق را در جامعه زنده کردند و مردم نيز بار ديگر خدايي و الهي شدند که اين نشان مي‌دهد جامعه همواره نيازمند به فرهنگ جهاد و شهادت است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‎فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي، نماينده ولي‎فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه خرم‌آباد با تبريک به‌مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: خداوند متعال مهم‌ترين فلسفه روزه‌داري را دستيابي به تقوا دانسته است.
وي در بيان ويژگي‌هاي ماه مبارک رمضان به مواردي از جمله نزول قرآن، ماه صبر و استقامت و ماه مواسات و همدردي با فقرا اشاره کرد و افزود: منظور از تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات است؛ روزه‌دار گناه نمي‌کند، تهمت نمي‌زند و به حرام خدا نزديک نمي‌شود.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با اشاره به اين‌که در روايات آمده است که مقصود از صبر همان روزه است يعني در اين ماه از نماز و روزه براي حل مشکلات اخلاقي، تربيتي و اجتماعي کمک بگيريد، اضافه کرد: پيامبر اکرم(ص) در روايات متعدد فرموده است که روزه سپري در برابر شيطان و گناه است لذا ماه رمضان فرصتي براي خودسازي و تهذيب نفس است پس نبايد در اين ماه از نماز جماعت، تلاوت قرآن و استغفار غافل شد.
وي افزود: ماه رمضان فرصت خوبي براي خودسازي، تهذيب نفس است و سعي کنيم که از فضاي معنوي حاکم بر جامعه نهايت استفاده را ببريم و خود را از برکات اين ماه محروم نکنيم.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با اشاره به سلسله مباحثي پيرامون شخصيت امام علي(ع) در قرآن، عنوان کرد: يکي از واژه‌هايي که بسيار در قرآن به‌کاررفته، کلمه «صدق» و «صديقين» به معني راستي و راست‌گويان است و در روايات متعددي نيز اين دو مهم به مولي‌الموحدين، علي (ع) تطبيق داده‌شده است.
وي خاطرنشان کرد: در اصطلاح عرب، صديقين به کسي گفته مي‌شود که بسيار راست‌گو باشد و ظاهر و باطن او يکسان باشد، به‌طوري که هر چه بر زبانش جاري مي‌شود، در رفتار او نيز متجلي شود.
ميرعمادي با بيان اين‌که بسياري از مفسران امام علي(ع) را مصداق صديقين معرفي کرده‌اند، تصريح کرد: امام علي (ع) يکي از آن سه‌نفري است که در طول تاريخ لقب صديقين را از آن خود کرده است.
وي بيان کرد: در کتاب عيون الاخبارعن‌الرضا از نبي مکرم اسلام(ص) نقل‌ شده که فرمود براي هر امتي صديقي است، صديق امت مسلمانان علي‌بن‌ابيطالب (ع) است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان بيان کرد: همه مفسران شيعه و سني به اين حقيقت معترف‌اند که آن کس که کلام راست آورده است، نبي مکرم اسلام است و کسي که آن کلام راست را تصديق کرده است، امام علي (ع) است و در اين رابطه نيز روايات متعددي بيان‌شده است.
وي گفت: منظور از صديق اکبر در آيه 33 سوره مبارکه زمر نيز امام علي (ع) است و مالک اشتر نيز امام علي(ع) را اين‌گونه خطاب مي‌کرد که «انت صديق‌الاکبر» ولي متأسفانه برخي از افراد که کينه امام علي (ع) را به دل داشتند، سعي کرده‌اند که اين لقب را براي افراد ديگري به کار برند که اين به هيچ‌وجه قابل‌پذيرش نيست.
ميرعمادي افزود: پيامبر اکرم(ص) کلمه صدق لقب صدق اکبر را فقط براي امام علي(ع) به‌کاربرده است و در هيچ روايتي، کس ديگري را مخاطب اين واژه قرار نداده است.
وي عنوان کرد: حضرت علي(ع) در سه مورد پيامبر اعظم (ص) را تصديق کرد، درحالي‌که ديگران وي را تکذيب کردند، نخستين بار در آغازين روزهاي بعثت بود که اول مردي که پيامبر(ص) را تصديق کرد، امام علي (ع) بود و در روزگاري که مردم بت‌پرست بودند، علي (ع) در سن 10، 12 سالگي نماز مي‌خواند و خدا را عبادت مي‌کرد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان خاطرنشان کرد: دومين تصديق زماني بود که پيامبر اکرم(ص) به معراج رفت، امام علي (ع) اولين کسي بود که اين مهم را تأييد کرد درحالي‌که ديگران در معراج پيامبر(ص) شک داشته و آن را باور نمي‌کردند.
وي با اشاره به سومين تصديق امام علي(ع)، تصريح کرد: زماني که پيامبر (ص) مأموريت داشت که دعوت خود را علني کند، بستگانش را جمع کرد و خود را رسول و فرستاده خداوند معرفي کرد، سپس فرمود: «هر کس مرا تصديق کند او وصي و جانشين من است»، پيامبر سه بار اين درخواست خود را تکرار کرد ولي هر بار جز امام علي (ع) کس ديگري ايشان را تصديق نکرد، سپس پيامبر اکرم (ص) فرمود: «اي علي تو وصي و جانشين من هستي.»
ميرعمادي بيان کرد: ابن عباس مي‌گويد: براي علي (ع) چهار صفت بوده است که ديگران از آن بي‌بهره بوده‌اند؛ نخست اين‌که علي (ع) کسي است که پيامبر (ص) را تصدي کرد و اولين کسي بود که صفت صديق اکبر را کسب کرد، دوم اينکه امام علي(ع) در تمام جنگ‌ها همراه پيامبر(ص) بوده و همواره پرچم اسلام به دست ايشان بوده است.
وي گفت: سومين صفت امام علي(ع) که ديگران از آن بي‌بهره بوده‌اند، اين بوده که ‌ايشان در جنگ احد که همه از اطراف پيامبر (ص) پراکنده‌شده و او را تنها گذاشتند، در کنار رسول خدا ماند و او را تنها نگذاشت و چهارم اينکه علي (ع) تنها کسي است که پيامبر (ص) را غسل داد و در قبر نهاد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با اشاره به تشييع پيکرهاي پاک شهداي گمنام و غواص، گفت: طي روزهاي گذشته فضاي جامعه ما با شهداي غواص معنوي شد و حضور هوشمندانه و تکليف‌مدارانه ملت اسلامي در پاسداري از آرمان‌هاي امام و شهدا به نمايش گذاشته شد و پيام مقام معظم رهبري در اين خصوص جان کلام را بيان کرد.
ميرعمادي تصريح کرد: هر کس صحنه‌هاي دست‌بسته غواصان شهيد را ديد اشک در چشمانش جاري شد، از اين رو شهداي غواص روح تازه‌اي به کالبد جامعه ما بخشيدند و غبار غفلت از جامعه زدودند.
امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ حضور شهداي پاک بار ديگر عزت، اقتدار، معنويت و اخلاق را در جامعه زنده کردند و مردم نيز بار ديگر خدايي و الهي شدند که اين نشان مي‌دهد جامعه همواره نيازمند به فرهنگ جهاد و شهادت است.
وي عنوان کرد:‌ پيام حضور اين شهدا در کشور ايستادگي درمقابل دشمن و تکيه بر استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي در تمام زمينه‌ها است، زيرا ايستادگي در مقابل دشمن تکيه بر ظرفيت داخلي يکي از اصول مهم استراتژيک انقلاب اسلامي ايران است.
ميرعمادي تأکيد کرد: مقام معظم رهبري همواره بر سه کلمه نگاه به درون، خودباوري و باور به نصرت الهي تأکيد داشتند و اگر ما به اين سه کلمه عمل کنيم در همه زمينه‌ها پيروز خواهيم بود.
وي با اشاره به اين‌که مقام معظم رهبري با آگاهي کامل اين مسئله را بيان فرمودند که ايستادگي و مقاومت دربرابر دشمن و تکيه بر استعدادهاي داخلي مي‌تواند همانند گذشته کشور را سربلند نگاه دارد. از اين‌رو در مذاکرات هسته‌اي مردم روي اين موضوع تکيه مي‌کنند که دربرابر زياده‌خواهي دشمن و آمريکاي جنايتکار مذاکره‌کنندگان ايستادگي کنند و حل مشکلات را به نگاه دروني ببينند.
وي تصريح کرد: حمايت‌هاي قاطع مقام معظم رهبري و مردم از تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي براي اين است که سفيران ايران را فرزندان اين ملت مي‌دانند که براي دفاع از حقوق مردم تلاش مي‌کنند، اما تيم مذاکره‌کننده بايد توجه داشته باشد که آمريکا حيله‌گر است و ملت ما به امريکا بي‌اعتماد است و اين بدبيني هم دليل دارد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان خاطرنشان کرد: در جريان مذاکرات هسته‌اي شاهد زياده‌خواهي‌هاي طرف آمريکايي هستيم کمااينکه‌اين موضوع را مطرح کرده‌اند که اگر مذاکره به نتيجه رسيد و تحريم‌ها برداشته شد و ايران توانست پول خود را آزاد کند، نحوه هزينه کرد آن بايد با نظارت آمريکا باشد.
وي بيان کرد: آمريکا اعلام کرده که پول‌هاي ايران که به‌واسطه تحريم بلوکه‌ شده، در صورت رفع تحريم‌ها بايد در حسابي ريخته شود که امريکا بداند، اين پول در چه اموري هزينه شده است، به‌ قول مقام معظم رهبري آمريکا غلط مي‌کند که در امور ايران دخالت کند.
ميرعمادي گفت: قطع به‌يقين ملت ايران هرگز توافق بد را که در آن زياده‌خواهي باشد و به مردم ايران دهن کجي شود را نمي‌پذيرند و خواهان توافقي هستند که مصالح و منافع مردم را تأمين کند و خطوط قرمزي که مقام معظم رهبري تعيين کرده در آن حفظ شود.
وي با اشاره به ضرورت حفظ آرمان‌هاي امام خميني(ره)، افزود: مردم ما در طول 37 سالي که از پيروزي انقلاب مي‌گذرد همواره با تحريم‌ها مواجه بوده‌اند ولي همچنان به مسير پيشرفت خود ادامه داده‌اند و باعزت و عظمت تمام توطئه‌هاي دشمنان را به واسطه ايستادگي در برابر دشمن و تکيه‌بر توان داخلي، خنثي کرده‌اند و اين شعار مردم، شهدا و رهبر معظم انقلاب است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با اشاره به 30 خرداد سالروز انفجار حرم امام رضا(ع) به دست منافقان، عنوان کرد: اخيراً عده‌اي از منافقان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير شدند که درصدد بمب‌گذاري در حرم حضرت معصومه(س) بودند و اين نشان مي‌دهد که آن‎ها همچنان پرکينه‌هاي خود اصرار دارند کما اينکه يادآوري خيانت‌هاي آن‌ها درس عبرتي است که هرگز از وجود منافقان غافل نشويم.
وي در بخشي از سخنانش با اشاره به 31 خرداد، سالروز شهادت سردار شهيد اسلام، مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد، تصريح کرد: بي‌شک شهيد چمران الگوي شايسته‌اي براي صاحبان فکر و انديشه است و اساتيد و انديشمندان ما بايد از اين شهيد بزرگوار درس بگيرند.
ميرعمادي با اشاره به ضرورت صرفه‌جويي در مصرف آب، خاطرنشان کرد: تغيير اقليم و گرم شدن هوا سبب کاهش سطح آب‌هاي سطحي و زيرزميني شده است و اگر در مصرف آب صرفه‌جويي نشود، به‌زودي با بحران آب مواجه مي‌شويم از مردم انتظار مي‌رود با آغاز فصل گرما، تلاش بيشتري در راستاي حفظ منابع آب و جلوگيري از هدر رفت آن داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن