تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797000141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ سردار باقرزاده به شبهات مطرح شده در مورد پیکرهای شهدای غواص و خط شکن /می گفتند اینها شهدای ایرانی در جنگ با داعش هستند نه دوران دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پاسخ سردار باقرزاده به شبهات مطرح شده در مورد پیکرهای شهدای غواص و خط شکن /می گفتند اینها شهدای ایرانی در جنگ با داعش هستند نه دوران دفاع مقدس
فرمانده جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح امروز به شبهات مربوط به پیکرهای شهدای غواص و خط شکن که پیکرهایشان اخیرا به دست آمده است،پاسخ گفت.
به گزارش نامه نیوز سردار سیدمحمد باقرزاده که امروز در یک نشست خبری در محل معراج شهدای تهران سخن می‌گفت،اظهارکرد:بنای ما پرهیز از بیان جزئیات تفحص پیکرهای شهیدان بوده و هست. چه بسا این نگرانی وجود دارد که کشش آگاهی از چنین مسائلی وجود نداشته باشد اما وقتی دیدیم مظلومیت این شهیدان توسط برخی افراد ناآگاه و به ویژه رسانه‌های دشمنان خدشه‌دار می‌شود لازم شد توضیحاتی ارائه کنیم.


وی با اظهار تاسف گفت: متاسفانه مظلومیت آشکار و پنهان عده‌ای از خط شکنان و غواصان شهید ما در یک بازی رسانه‌ای از سوی دشمنان و بعضا دوستان ناآگاه ما به حاشیه رفت البته تعدادی از رسانه‌ها نیز در این رابطه به خوبی عمل کردند و وظیفه خود را انجام دادند.


وی بیان کرد: روش متعارف ما برای چگونگی شرح کاوش شهدا به این شکل است که از بیان برخی از جزئیات پرهیز می‌کنیم. چرا که همواره این نگرانی را داریم که ممکن است کشش لازم برای دریافت برخی از حقایق جنگ تحمیلی در جامعه وجود نداشته باشد. در این راستا با دو خطر مهم مواجه هستیم که اولین آن تخریب و دومین هم تحریف است.


سردار باقرزاده در این زمینه توضیح داد: تخریب به این معنا که پس از کاوش پیکرهای این شهدا موجی ایجاد شد که چهره نورانی فرماندهان و شخصیت‌های ما را زیر سوال برد و تحریف نیز به این معنا که ممکن است بسیاری از حقایق دوران دفاع مقدس منحرف شود. مطرح کردند که سوء تدبیر فرماندهان منجر به شهادت این رزمندگان شده است.


سردار باقرزاده ادامه داد: ناگزیرم در اینجا شهادت عمار و یاسر را بیان کنم.چرا که پیامبر (ص) مدت‌ها قبل شهادت عمار را خبر داده بودند تا اینکه او در 90 سالگی در جنگ صفین به شهادت رسید. از آنجایی که تعدادی از نیروهای معاویه سخنان پیامبر (ص) را به خاطر داشتند برایشان این سوال پیش آمد که نکند واقعا ما او را کشته‌ایم و براساس آنچه که پیامبر گفته است در مسیر حق نیستیم. اما عمروعاص حیله‌ای به خرج داد و بیان کرد که هر کسی عمار را به جنگ آورده است او قاتل عمار است و می‌خواست قتل عمار را به گردن حضرت علی(ع) بیاندازد. اکنون نیز انگلستان این حیله را در سر می‌پروراند.


وی گفت: در همین رابطه نخستین شک و تردیدی که در خصوص کاوش پیکرهای خط شکنان و غواصان شهید ایجاد شد‌، توسط دشمن بود. آنها این شبهه را ایجاد کردند که چرا باید این تعداد از رزمندگان شهید شوند؟ چرا که معمولا در نقطه‌هایی که ما کاوش می‌کردیم رقم به دست آوردن پیکرهای شهدا این چنین بالا نبود. در عملیات اخیر کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح توانستیم پیکرهای 270 شهید را کاوش کنیم که از این میان 175 پیکر متعلق به خط شکنان و غواصان بود.


سردار باقرزاده یادآور شد: آنهایی هم که زخم خورده بودند در راستای همان اهداف دشمنان و اغراض آنها این موضوع را مطرح کردند که چرا در یک عملیات این تعداد شهید شده‌اند. جالب است که در این بین BBC بیشتر ازدیگر شبکه‌های معاند به موضوع غواصان شهید پرداخت و روی آن مانور رسانه‌ای داد و شبهاتی مطرح کرد. عده‌ای هم آمدند و گفتند چه کسی گفته است که اساسا غواص بوده‌اند. اینها پیکرهای شهدای جنگ تحمیلی نبوده‌اند و مربوط به شهدای مدافع حرم هستند که در عراق و در جنگ با داعش کشته شده‌اند. این را باید بگویم که ما همواره پیکرهای مدافع حرم را در ایران آشکارا و با حضور گسترده مردم تشییع و تدفین می‌کنیم چرا که شهادت برای ما افتخار است. اگر آنها راست می‌گویند بروند از عشایری که برای تشییع پیکرهای این شهدا به مرز آمده بودند بپرسند که وزن تابوت‌ها چقدر بوده است.جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارد که بگوید ما در این راستا شهید داده‌ایم.


وی تاکید کرد: این 175 پیکر شهید مربوط به خط شکنان و غواصان بوده است و کشتن و کشته شدن پدیده‌ای است که در همه جنگ‌ها وجود دارد. در همین رابطه شبهه دیگری ایجاد شد که می‌پرسیدند چرا خط شکنان ؟! اساسا مگر ممکن است آنها اسیر هم بشوند.در ادامه عده‌ای آمدند گفتند ما این تعداد غواص شهید نداشتیم.


سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: من باز تکرار می‌کنم که این پیکرها متعلق به خط شکنان و غواصان ما بوده است. تاکید می کنم این شهدا اول اسیر شده‌اند و بعد به شهادت رسیده‌اند. دلایل این مساله را هم عنوان می‌کنیم. اما در همین رابطه باز عده‌ای معتقد بودند که نباید این خبر رسانه‌ای می‌شد. من می‌پرسم که تا کی می‌توانیم مظلومیت شهدا را کتمان کنیم؟. چرا نباید بیان می‌کردیم؟ آیا نگفتن این موضوع کتمان حق نیست؟


وی تاکید کرد: دوستان ما باید در این راستا هوشیار باشند و نباید در زمین دشمن بازی کنند.باید این مظلومیت را بیان می‌کردیم چرا که آنان خط شکنان دوران دفاع مقدس ما بوده‌اند و بعد به شهادت رسیده‌اند. این شهدا ابتدا از اروندرود عبور کرده بودند و جزایر ام‌الرصاص را پشت سر گذاشته بودند و در جزیره «ابوفلوس» در یک روستا در منطقه ابوخصیب که 15کیلومتر جلوتر ازخط مقدم است، پیکرهایشان کاوش شده است. مگر می‌شود شهید تا آنجا خودش جلو رفته باشد. آنها به اسارت درآمده بودند و دستانشان با سیم،‌ مفتول، پارچه و طناب بسته شده بود. حتی دشمن در دست بسته بودن این شهدا نیز شبهه ایجاد کرد. این مساله بسیار بدیهی است. البته بسیاری از شهدا نیز مجروح بوده‌اند و تعدادی از آنها را هم زنده به گور شده بودند. اینکه می‌گویم آنها زنده به گور شده‌اند به این دلیل است که حتی پارگی در لباس و شکستگی دراستخوان و بدن‌هایشان به چشم نمی‌خورد.


سردار باقرزاده گفت: پیکرهایی که کاوش شده‌اند مربوط به لشکرهای 25 کربلا (استان مازندران ) ،41 ثارالله(استان کرمان)، 14 امام حسین(استان اصفهان)و 7ولیعصر(استان خوزستان) بوده‌اند.


فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پیکرهای این شهدا سند رسوایی جنایت‌های حکومت بعث عراق و هم پیمانان آنها در دوران جنگ تحمیلی محسوب می‌شود، تاکید کرد: همچنان همپیمانان حکومت بعث عراق در کشورهای عراق و سوریه و یمن مشغول جنایت هستند. کشوری همچون عربستان مدافع سرسخت صدام بود و نمونه‌ای از این جنایتکاران است که هم اکنون در یک جرم و جنایت جدیدی به نیابت از آمریکا عمل می‌کند و کارهای ضد حقوق بشری انجام می‌دهد.


وی با اشاره به پیام دستان بسته شهدا گفت: موضوع اصلی این است که نباید فعلا روی جزئیات تمرکز کنیم. دستان بسته آنها برای ما بسیار با اهمیت است و باید به هدفی که شهدا داشته‌اند توجه کنیم. قطعا پیام دستان بسته این شهدا این است که آنها به دستان بسته شهید شدند تا ما امروز دستانمان مقابل دشمنان بسته نباشد و از شرف و حیثیت خود با دستان باز دفاع کنیم. دست بسته بودن این شهدا اوج اقتدار و مظلومیت آنهاست و نه خفت و خواری.تربت و قتلگاه این شهدا مقدس است.






منبع: ایسنا


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن