تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797781176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارنظر شورای رقابت درباره قیمت خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اظهارنظر شورای رقابت درباره قیمت خودرو




خودروسازان از ابتدای امسال تقاضای افزایش قیمت دارند، اما آخرین نتایج از تصمیم شورای رقابت مبنی بر این است که شرایط را برای افزایش قیمت مناسب نمی‌بیند و البته به گفته شیوا مکانیزم افزایش قیمت بر اساس فرمول‌های علمی تهیه شده‌ است ولی شورا منتظر تعیین تکلیف وضعیت انحصاری بودن خودرو است.





خبرگزاری ایسنا: خودروسازان از ابتدای امسال تقاضای افزایش قیمت دارند، اما آخرین نتایج از تصمیم شورای رقابت مبنی بر این است که شرایط را برای افزایش قیمت مناسب نمی‌بیند و البته به گفته شیوا مکانیزم افزایش قیمت بر اساس فرمول‌های علمی تهیه شده‌ است ولی شورا منتظر تعیین تکلیف وضعیت انحصاری بودن خودرو است.

در سال جاری تنها افزایش قیمت مجاز اعمال شده از سوی خودروسازان همان افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بوده‌ است، اما خودروسازان با اشاره به بالاتر رفتن هزینه‌های تولید تقاضای افزایش قیمت بیشتری را در سال جاری دارند که تاکنون تصمیم‌گیری در این مورد برعهده شورای رقابت بوده‌ است.

رییس شورای رقابت می‌گوید که مکانیزم تصمیم‌گیری در مورد میزان افزایش قیمت تهیه شده و در مورد آن نه تنها مذاکره‌ای با این شرکت‌ها نمی‌کند بلکه ارزیابی بازار خودرو نشان می‌دهد که کشش افزایش قیمت وجود ندارد، اما در نهایت این شورا منتظر اظهار نظر مجلس در مورد انحصاری بودن صنعت خودرو است.

از سوی دیگر خودروسازان و وزیر صنعت معتقدند که خودرو کالایی انحصاری به حساب نمی‌آید. بنابراین اصلا شورای رقابت نباید به مسئله قیمت‌گذاری وارد شود و لازم است شرایط عرضه و تقاضا تعیین کننده افزایش قیمت باشد.

از همان ابتدای سال جاری بحث و گفت‌وگوها در مورد افزایش قیمت خودرو بالا گرفت تا در نهایت در مقابل فشارهای خودروسازان برای افزایش قیمت شورای رقابت نیز سکوت کند و منتظر تصمیم مجلس بماند.

نعمت‌زاده از همان روزهای ابتدای وزارتش به قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت انتقاد داشت و خودرو را کالای انحصاری نمی‌دانست.

وی در آخرین اظهارنظرش در مقابل حدود یکماه سکوت شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو، تصریح کرد که این شورا نباید برای خودرو قیمت تعیین کند و اقدامات آن در این مورد را غیر قانونی دانست.

وزیر صنعت بار دیگر تاکید کرد که خودروی سواری کالایی انحصاری نیست و افزود: شورای رقابت به جای ارائه‌ ضوابط و تصمیم کارخانجات برای قیمت‌گذاری مستقیما اقدام به قیمت‌گذاری کرده که از نظر ما این امر مغایر قانون است.

اگرچه به گفته نعمت زاده هنوز بین شورای رقابت و وزارت صنعت بحث جدی درباره قیمت‌گذاری خودرو پیش نیامده‌است، اما انتظار این وزارت‌خانه این است که شورای رقابت تصمیم دو سال قبل خود را اصلاح کند و به این ترتیب نقشش در زمینه تعیین قیمت خودرو از بین برود.

در عین حال به نظر می‌رسد شورای رقابت همچنان معتقد است که خودروی سواری کالایی انحصاری است و وظیفه تعیین مکانیزم قیمت آن را دارد و در آخر شرایط در سال جاری به گونه‌ای نیست که تصمیم برای افزایش قیمت خودرو گرفته شود.

یک عضو ناظر شورای رقابت در این مورد در پاسخ به انتقاد اخیر نعمت‌زاده تصریح کرد که هیچ گاه شورای رقابت اقدام غیرقانونی برای قیمت‌گذاری خودرو نکرده و مکانیزم قیمت‌گذاری را تعیین و به خودروسازان ابلاغ کرده‌است.

استدلال این عضو شورای رقابت برای عدم پذیرش درخواست خودرو‌سازان این است که تورم طی سال قبل مهار شده‌است و از سوی دیگر قیمت ارز نیز پایین آمده بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

خودروسازان از سوی دیگر معتقدند ارزان شدن یورو با توجه به اینکه خودروسازان از ارز مبادلاتی استفاده می کنند که نرخ آن نیز افزایش داشته‌است، تاثیری بر کاهش هزینه‌های آنها ندارد.

در نهایت با توجه به اینکه تا به حال بحثی جدی درباره قیمت‌گذاری خودرو بین شورای رقابت و وزارت صنعت در نگرفته‌ است و شیوا نیز معتقد است اگر وظیفه تعیین قیمت را داشته باشد با خودروسازان مذاکره نمی‌کند و از فرمول‌های علمی بهره می‌برد، آخرین اظهار نظرها مبنی بر این است که این شورا تصمیمی به افزایش قیمت خودرو ندارد.






تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن