تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806807111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای رئیس جمهور! جامعه موسیقی به همت و تدبیر شما دلبسته اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از نشست ماهیانه خانه موسیقی؛ آقای رئیس جمهور! جامعه موسیقی به همت و تدبیر شما دلبسته اند خبرگزاری پانا: نشست ماهیانه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی روز یکشنبه با حضور پر شور هنرمندان و علاقمندان و با اجراهای متنوع در ساختمان فاطمی برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر محمد سریر(رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) ضمن خوشامد گویی به حضار گفت: حضور هنرمندان و دوستان در این نشست ها مایه دلگرمی خدمتگزاران در خانه موسیقی است و ما خوشحالیم که روز به روز این حضور پررنگ تر می شود.
۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد ساعت 11:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، نشست ماهیانه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی روز یکشنبه با حضور پر شور هنرمندان و علاقمندان و با اجراهای متنوع در ساختمان فاطمی برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر محمد سریر(رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) ضمن خوشامد گویی به حضار گفت: حضور هنرمندان و دوستان در این نشست ها مایه دلگرمی خدمتگزاران در خانه موسیقی است و ما خوشحالیم که روز به روز این حضور پررنگ تر می شود.

مفهوم تمدن در همین بحث کردن هاست

دکتر سریر در ادامه با اشاره به انتقاداتی که به خانه موسیقی مطرح می شود گفت: قطعا دوستان با حسن نیست مطالبی را مطرح می کنند. این انتقادات شاید بخاطر بعضی از نا آگاهی ها نسبت به روندهایی که انجام شده باشد. من معتقدم آنها هم بخشی از بدنه مجموعه ، دوستان ما و هنرمندان عزیز هستند. من امروز نامه هایی را به کانون های دیگر نوشتم تا چند موضوعی که مطرح شده بود را با جدیت بررسی کنند و گزارشی به هیئت مدیره بدهند.

 
وی افزود: اعضای ما وقت خودشان را می گذارند و با علاقه و بدون هیچ چشمداشت مادی حضور پیدا می کنند. من فکر می کنم لازم است به نظرات دوستان توجه کنیم. همچنین علاقه داریم که دوستان ما شرایط این نهاد را نادیده نگیرند.

سریر گفت: مفهوم تمدن در همین بحث کردن هاست. در کشور ها می بینیم که وقتی انتخاباتی می شود و حزب دیگری برنده می شود، حزب های دیگر در خدمت او می آیند. یعنی منافع عمومی در نظر گرفته می شود نه منافع فردی. معنای تمدن و زندگی اجتماعی همین است. ما هم به دوستان علاقه داریم و فکر می کنیم نیت خوبی دارند ولی ممکن است. سوالاتی داشته باشند.

حیف است که یک موسیقی دان پشت سر دیگری حرف بزند

پس از این سخنان مصطفی کمال پور تراب (نایب رئیس شورای عالی خانه موسیقی) پشت تریبون قرار گرفت و گفت:  موردی شنیدم که برخی از دوستان در غیاب خانه موسیقی صحبت هایی را مطرح کردند. من خواهش می کنم اگر کسی انتقادی دارد به دست اندرکاران و مسئولان خانه موسیقی آن را مطرح کند.


وی افزود: حیف است که یک موسیقی دان پشت سر دیگری حرف بزند. می توانند علنی موضوع ها را در حضور خود آنها مطرح کنند و جواب آن را بشنوند. دوستان پیشنهادات خود را نیز مطرح کنند و اگر راهنمایی هایی هم بشود مسئولان خانه موسیقی آنها را مد نظر قرار خواهند داد.

سپس مصطفی کمال پورتراب، استاد موسیقی قطعاتی را با پیانو برای حضار اجرا کرد که با استقبال مواجه شد.

در ادامه دکتر عبدالحسین مختاباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو کانون خوانندگان خانه موسیقی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: نهاد خانه موسیقی نسبت به نهاد های دیگر یک نهاد نوپا است. من یک روز در دفتر شورای شهر بودم و با من تماس گرفتند که برخی از استادان موسیقی نسبت به عملکرد خانه موسیقی انتقاداتی دارند و برنامه آنها در فرهنگسرای ارسباران لغو شد. من بلافاصله از مدیر فرهنگی هنری شهرداری تهران موضوع را جویا شدم و گفتم که این اتفاق نباید می افتاد. همچنین تماسی با آقای نوربخش داشتم و ایشان هم گفتند ما از این مسائل استقبال می کنیم.

اعضای هیئت مدیره در مسائل مالی ساختمان جدید دخیل نیستند و تمام امور در دست شهرداری است

وی افزود: خانه موسیقی باید گوش پذیرای انتقادات را داشته باشد و افرادی هم که منتقدهستند خودشان روزی زمام امور را در دست داشتند. برخی از مسائلی که خودم در جریان آن هستم و بودجه شهر تهران را نظارت می کنیم، باید بگویم این بودجه ها کاملا نظارت شده از طرف شهرداری تهران به خانه موسیقی، خانه سینما، خانه تاتر، انجمن خوشنویسان و ... داده می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان جدید خانه موسیقی گفت: از صفر تا صد این ساختمان توسط شهرداری انجام می شود و بعد ساختمان را تحویل خانه موسیقی می دهد. هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی دخیل در مسائل مالی این ساختمان نیستند. ما در آنجا کاملا بر این مسائل نظارت داریم.


انتظارات جامعه هنری زیاد است

دکتر مختاباد گفت: برخی از حرف ها که شاید شائبه ای ایجاد کند باید روشن شود. این به عهده مدیر عامل خانه موسیقی است که افکار عمومی را روشن کنند. بودجه ای که ما به خانه موسیقی می دهیم فرقی با NGO های دیگر ندارد و باید حساب پس بدهند و ما شرمنده هستیم که این بودجه ها در شان هنرمندان موسیقی نیست. من تلاش خواهم کرد تا بودجه قابل توجه تری را در اختیار نهاد های هنری و فرهنگی قرار دهیم تا کمک کنیم ریشه های قوی تری داشته باشند.

وی افزود: مگر چند سال از عمر خانه موسیقی می گذرد؟  این یک نوجوان 15 ساله است  راه زیادی را باید بپیماید. انتظارات جامعه هنری هم خیلی زیاد است، جامعه هم به هنری توجهی نداشته. من همیشه گفته ام ما هرگونه کمکی به فرهنگ و هنر بکنیم، یک نوع سرمایه گذاری است.

آری به اتفاق جهان می توان گرفت

دکتر مختاباد در پایان سخنانش گفت: این اجماع بین دو جناح منتقدین و خانه موسیقی باید باشد. اعضای خانه موسیقی باید مشارکت فعال تری داشته باشند و هرچه این حضور بیشتر باشد دست ما هم در شورای شهر بازتر است که امکانات این مجموعه را بیشتر کنیم و به این نکته اعتقاد داریم که آری به اتفاق جهان می توان گرفت.


پس از این سخنان، مگومی ایشی کاوا بانوی ژاپنی نوازنده کلارینت و از شاگردان عباس تهرانی تاش به اجرای چند قطعه در مایه بیات اصفهان پرداخت.  سپس مهدخت مخبر ، شاعر و ترانه سرا چند سروده خود را برای حضار قرائت کرد. اجرای موسیقی ساز و آواز توسط منوچهر سهیلی(ویولن)، رضا زهرایی(آواز) و حسین عابدی(تنبک) از دیگر برنامه های این نشست بود.  در ادامه همچنین صدرا پیشرادی، نوانده نوجوان سنتور و از شاگردان میلاد کیایی به اجرای یک قطعه پرداخت.

حضور اعضا نشان از نیاز به وحدت و همدلی اهالی موسیقی دارد

در ادامه نشست حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) پشت تریبون قررا گرفت و پس از خوشامد گویی به حضار گفت: این جلسه در یک مقطع تاریخی خاصی برگزار می شود و این استقبال، انگیزه، نشاط و حضور چشمگیر هنرمندان موسیقی حکایت هایی در خودش دارد که مهمترین پیامی که من می توانم از آن بگیرم این است که ما بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز داریم. در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و آرزو می کنم این ماه، ماه صفای دل و خودشناسی بیشتر باشد.

آقای رئیس جمهور! جامعه موسیقی به همت و تدبیر شما دلبسته اند

نوربخش گفت: در ابتدای سخن می خواهم از رئیس جمهور محترم و عزیزمان تشکر کنم. وقتی در یک مقطع خاص فشار ها بر موسیقی و موسیقی دانان افزون می شود، بالاترین مقام اجرایی کشور وارد صحنه می شود و شجاعانه از حریم موسیقی دفاع می کند که من از طرف همه هنرمندان موسیقی از جناب آقای دکتر روحانی سپاسگزارم و به ایشان می گویم که آقای دکتر روحانی! جامعه موسیقی به همت و تدبیر شما دلبسته اند و امیدواریم با کمک هم بتوانیم موانع را برداریم و کارمان را بهتر از پیش جلو ببریم.

وی افزود: فضایی در این ماه ها ایجاد شده است که دل همه مارا آزرده کرده است. امروزه شاهد فشارهایی هستیم که قبلا به این حجم نبود. به این اندازه لغو کنسرت و به این اندازه حریم شکنی اهل هنر امرو معمولی نیست و حکایت از برنامه های پیش بینی شده دارد.

نوربخش در ادامه گفت: امروز می خواستم با شما درد دل کنم چون دل آزرده و دل شکسته شده ام. هم من و هم دوستان و استادان نازنینی که با صفای دل و بی هیچ مزد و منت خدمت می کنند با بی مهری هایی مواجه می شویم. امروز می خواستم با شما درد دل کنم اما وقتی این شوق و اشتیاق شما را دیدم دیگر حرفی باقی نمی ماند.


وی افزود: ما باید مقداری به خود بیاندیشیم و بدانیم کجا و در چه زمان مقطعی قرار داریم و به کجا می رویم. زمانی که خانه موسیقی بیشتر از هر زمان دیگری در مرکز توجه همه هنرمندان و مسئولین قرار گرفته و مرکز ثقل اتفاقات هنری در این مملکت شده، در همین زمان که تلاش های خانه موسیقی دارد به سمت به بار نشستن می رود، زمانی که حضور و حرکت خانه موسیقی در مقابل هجمه ها یک حضور موثر می شود، در همین زمان با یک برنامه ریزی هایی برخی از دوستان عزیز ما در مقابل این نهاد قد علم می کنند.

همه سوار یک کشتی هستیم

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: نقد امر بسیار خوبی است و هر انسان عاقلی از نقد مشفقانه و سازنده نباید روی گردان باشد، زیرا نقد پیش برنده است. ولی نقد با هتک حرمت،افترا، تهمت زدن و دروغ گفتن تفاوت دارد. این مرزها را باید با هم تفکیک کنیم. ما همه سوار یک کشتی هستیم و اگر این کشتی دچار حادثه شد هیچکدام از حادثه در امان نمی مانیم و غرق می شویم.

پیشکسوتان شناسنامه هنری این مرز و بوم اند

نوربخش گفت: من از استادان و پیشکسوتان خودم خجالت می کشم که به اینجا می آیند. این عزیزان به دنبال نام و نان نیستند که به اینجا می آیند. بلکه اینها عاشق اند که به خانه موسیقی می آیند. اینها شناسنامه های هنری این مرز و بوم هستند. ما باید در سایه لطف آنها بیارامیم . پیشانی حرکت ما اینها هستند. نباید این پیشکسوتان را از خودمان برنجانیم و بعد بگوییم که چرا اینها از اینجا نمی روند. اگر این پیشکسوتان بروند شما هم که رفته اید!

وی افزود: این بدان معنا نیست که ما پتانسیل جوان پر انگیزه هنر کشور را نادیده بگیریم. بارها گفته ایم که استعداد های شگرفی در نسل جوان داریم که پرچم موسیقی در دست آنها است. ولی به این معنا نیست که پیشکسوتان باید در خانه بنشینند. پیشکسوتان و جوانان باید در کنار هم باشند و عشق است که اینها را به اینجا می کشاند.

در همینجا باید مسائل خود را حل و فصل کنیم

نوربخش گفت: آن کسی که تار دلش با موسیقی می لرزد حتما ربطی به آسمان دارد. هنرمندان همه برای ما عزیز هستند و عضو این خانواده اند. اگر ما می گویم خانواده موسیقی هستیم، این خانواده یعنی اینکه این افراد با هم یک پیوند دارند. باید نگاه ما اینطور باشد. اگر حرف و نقدی هست باید در اینجا مطرح کند. بعضی از کسانی که پشت برخی ماجرا ها قرار دارند، دلشان برای موسیقی نمی سوزد و این خیلی عیان است. امیدواریم در همینجا مسائل خود را حل و فصل کنیم.

وی در پایان گفت: باید به خود موسیقی بپردازیم و به دنبال حواشی رفتن آدم را از اصل قضیه غافل می کند. امیدوارم دیگر شاهد اتفاقات بد در موسیقی نباشیم. امروز در مقطعی هستیم که دولت در کنار ما است و امیدوارم شاهد روز های خوبی باشیم.

پایان بخش برنامه های این نشست اجرای دو نوازی کمانچه در دستگاه شور توسط سارا هستی، نیلوفر شهبازی از ساخته های نوید دهقان بود. سپس هنرمندان، مسئولان و علاقمندان حاضر در نشست به محوطه خانه موسیقی رفتند و در آنجا عکس یادگاری گرفتند و گپ و گفت تا ساعاتی ادامه داشت.

در این نشست علاوه بر اعضای شورای عالی و هیئت مدیره خانه موسیقی فریدون شهبازیان، جواد لشگری، عباس تهرانی تاش، حسن ریاحی، سید محمد میرزمانی، درویش رضا منظمی، عباس خوشدل، هوشنگ کامکار، بیژن کامکار، اردشیر کامکار،سعید فرج پوری، نجمه تجدد، تهمورس پور ناظری، سهراب پور ناظری، میلاد کیایی، نسرین ناصحی، سهیلا پورگرامی و ... همچنین مسئولان فرهنگی از جمله علی مرادخانی(معاون هنری وزیر ارشاد)، پیروز ارجمند(مدیر کل دفتر موسیقی)، دکتر سید عبدالحسین مختاباد(عضو شورای اسلامی شهر تهران)، بهرام جمالی(مدیر عامل بنیاد رودکی)، حسن مهرجردی(مشاور معاونت هنری) و عباس عظیمی(مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت) حضور داشتند.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن